Precizări făcute de Retter Projectmanagement, după ce în spațiul public au apărut informații că pe Autostrada Sebeș-Turda a fost montat strâmb un pod

După ce în spațiul public au apărut o serie de informații, potrivit cărora un pot a fost montat strâmb pe tronsonul Sebeș-Turda al autostrăzii A10, Retter Projectmanagement SRL, firma care se ocupă de lucrări, vine cu precizări.

Referitor la articolul Antenei 3 cu titlul „Pod montat strâmb şi doar trei utilaje care lucrează pe tronsonul Sebeş-Turda al autostrăzii A10, pe care ministrul Transporturilor a promis că se va circula în acest an”, postat în data de 29.07.2021 pe site-ul antena3.ro, precizăm faptul că podul de autostradă în cauză a fost executat corect în baza Proiectului Tehnic de Execuţie aprobat de către Beneficiarul lucrării C.N.A.I.R. Conţinutul articolului este regretabil, el neavând nici o legătură cu aspectele tehnice şi realitatea din teren. Modul de exprimare nu păstrează rigorile terminologiei în domeniul vizat. Podul despre care se spune ca este „montat greşit”, se află de fapt în oblicitate, respectând întru-totul geometria proiectată a traseului autostrăzii.

Dacă unghiul de intersecție dintre axul căii de comunicații, respectiv al structurii și axul obstacolului este altul decât 90 grade, intersecția nu este ortogonală (normală) ci în oblicitate astfel încât proiecția în plan asupra structurii podului formează un paralelogram. În mod convențional, oblicitatea este unghiul dintre axul căii și axul obstacolului, astfel încât din filmarea cu o dronă de sus există această perturbare vizuală în care o latură a podului este mai apropiată și cealaltă mai depărtată. Iar dacă această filmare nu este realizată chiar în axul căii de comunicație, ci lateral de aceasta, oferă senzația de rotire a imaginii, rotire care pentru un neprofesionist reprezintă o strâmbătură. Dacă ne așezăm la capătul podului la o anumită distanță și privim spre această structură, observăm suprastructura podului ca desfășurându-se spre stânga sau spre drepata funcție de tipul oblicității. Această perspectivă, daca este vizualizată de la o anumită înălțime și distanță față de pod, oferă falsa impresie a unei structuri rotite datorită apropierii diferite a colțurilor de structură, ceea ce în mod jurnalistic a fost denumită „strâmbătură”.

Mai mult decât atât, măsurile de intervenţie şi reparaţie propuse de jurnalistul Antenei 3 sunt într-un total dezacord cu domeniul căilor de comunicaţii terestre. 

Întrucât, conform Codului de reglementare a conţinutului audiovizualului din 24 februarie 2011, art. 49 si art. 52, în contextul prezentării unor fapte neadevărate și informaţii eronate, ne-a fost lezată imaginea noastră în calitate de constructor, solicităm în mod respectuos distinsului domn jurnalist rectificarea conținutului articolului prezentat, fiind vorba de erori evidente și semnificative și recomandăm ca înainte de a publica astfel de erori tehnice grave să se consulte cu specialiştii din domeniu, inginerii proiectanţi de drumuri şi poduri”, transmite Retter Projectmanagement.

Reacția Retter Projectmanagement vine după ce Antena 3 a scris că „un pod a fost montat strâmb şi lăsat aşa şi doar trei utilaje au fost surprinse că lucrează, joi, pe tronsonul Sebeş-Turda de pe autostrada A10, pe care Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a promis că vom circula în acest an”.

 

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare