sursa foto:  www.autotrader.ca

Vești importante pentru șoferi! Iată ce se întâmplă cu numerele de înmatriculare

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) amintește celor interesați că o serie de documete emise de această instituție își mențin valabilitatea în perioada stării de alertă pentru o perioadă de 90 de zile, de la încetarea acestei stări.

DRPCIV s-a confruntat în ultima perioadă cu un val de cereri de preschimbare a documentelor și din acest motiv reprezentanții instituției amintersc faptul că potrivit Legii 55/2020, “valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.

Cu alte cuvinte, valabilitatea actelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor ce expiră în perioada stării de alertă se păstrează până la trei luni după încheierea acestei stări.

În ciuda acestor reguli, valabilitatea autorizației de circulație provizorie se păstrează cu o condiție și anume să existe o poliță valabilă de asigurare RCA pentru mașina înscrisă în document.

Alte documente care-și păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgență și trei luni după încheierea ei intră, sunt  permisele de conducere, certificatele de înmatriculare și permisele auto provizorii (cu valabilitate de 15 zile).

Ținând cont de faptul că starea de alertă a fost prelungită până spre jumătatea lunii noiembrie, valabilitatea documentelor expirate în această perioadă se va menține până, cel puțin, spre mijlocul lunii februarie 2021

Vezi și:FOTO Una dintre cele mai mari companii din România scoate la vânzare mai multe terenuri în București și în marile orașe din țară

Răsturnare de situație după decizia luată de ÎCCJ în cazul pensiilor militare de stat (pensii speciale)

SURSE Guvernul Orban ar pregăti o execuție!

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare