virgil popescu

sursa foto:  economica.net

Virgil Popescu, apel la calm după insolvența Getica 95: ‘Nimeni nu rămâne fără energie electrică. Îi afectează pe clienții industriali în principal’

Insolvenţa Getica 95 va afecta în principal clienţii industriali, care s-au bazat pe un contract cu firma respectivă la anumite preţuri, a declarat, miercuri seara, ministrul Energiei, Virgil Popescu, semnalând că mai sunt şi alţi furnizori în situaţia acestei companii şi ar trebui să-şi facă automat un backup la contracte.

„Pe consumatorii casnici în general nu-i afectează (insolvenţa Getica 95 n.r) pentru că există serviciul universal şi furnizorii de ultimă instanţă preiau automat toţi consumatorii. Deci nimeni nu rămâne fără energie electrică. Evident că îşi pot găsi alt furnizor în piaţa concurenţială. Îi afectează pe clienţii industriali în principal, care s-au bazat pe un contract cu firma respectivă la anumite preţuri pe care firma respectivă le-a negociat şi le-a promis livrarea consumatorilor industriali şi dintr-odată se găsesc că nu mai au această energie şi nu o mai pot lua din piaţă la acelaşi preţ”, a spus Popescu la TVR1.

În opinia sa, Getica 95 a ajuns în situaţia de a cere insolvenţa pentru că „a riscat foarte mult, a tranzacţionat foarte mult pe Piaţa Zilei Următoare”, care în acest an nu a mai fost ca în 2020, când preţurile erau foarte jos.

Întrebat dacă mai sunt şi alţi furnizori în situaţia Getica 95, ministrul a răspuns afirmativ, subliniind că nu neapărat în insolvenţă, dar ar trebui să fie foarte atenţi.

„Da, eu mă aştept să mai existe. Nu ştiu dacă în insolvenţă, dar mai sunt şi alţi furnizori în această situaţie şi cred că ar trebui să fie foarte atenţi şi să-şi facă automat un backup la contract”, a explicat ministrul Energiei.

Getica 95, cel mai mare furnizor de energie de pe piaţa concurenţială, a depus o cerere de deschidere a procedurii de intrare în insolvenţă, potrivit unui comunicat al companiei, remis, miercuri, AGERPRES.

„Scopul companiei este acela de continuare a activităţii la aceeaşi calitate oferită şi la aceiaşi parametri.Neîncasarea facturilor de la clienţi, majorarea preţurilor din piaţă de energie, lipsa unei legislaţii stimulative, la care s-a adăugat retragerea unor finanţări bancare au determinat Getica 95 Com să ceară protecţia prin legea 85/2014”, au explicat reprezentanţii companiei.

De asemenea, odată cu majorarea preţurilor internaţionale la cărbune, gaze naturale şi petrol, au crescut şi preţurile pe piaţa internă ceea ce a condus la o criză în piaţă de energie.

În plus, preţul certificatelor de carbon s-a dublat în prezent faţă de cel de anul trecut (de la circa 20 euro/certificat în iunie 2020, în prezent un certificat CO2 se tranzacţionează cu peste 50 euro).

Toate acestea au determinat o creştere aproape exponenţială a preţurilor la energia electrică, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea europeană, au adăugat responsabilii companiei.

„Dorim să depăşim foarte repede această perioadă de incertitudini cu care nu suntem obişnuiţi, împreună cu clienţii din portofoliul nostru pe care ii asigurăm pe această cale de toată consideraţiunea noastră. Getica 95 Com este unul dintre cei mai importanţi, serioşi şi competenţi furnizori de pe piaţa internă de energie. Vom folosi perioada următoare nu doar pentru a ne redresa activitatea, ci şi pentru a ne relua dezvoltarea”, a declarat Viorel Tudose, CEO Getica 95.

Potrivit ultimului raport al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie, Getica 95 era, în ianuarie 2021, cel mai mare furnizor de energie de pe piaţa concurenţială, cu o cotă de 12,15%, conform cu agerpres.ro

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare