Preturi energie electrica bani plafonare energie

sursa foto:  playtech.ro

Când au consumatorii dreptul să nu plătească factura la energie. Vicepreședintele ANRE: ‘Până când nu este clar dacă obligația de plată este certă sau nu, clientul nu trebuie să achite factura’

Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele Autorității Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), a vorbit despre faptul când consumatorii au dreptul legal să nu plătească factura la energie electrică sau gaze în unele condiții. 

 

Vicepreședintele ANRE a precizat că ”până când nu se soluționează și nu este clar dacă obligația de plată este certă sau nu, clientul nu trebuie să achite factura”.

”Obligațiile de plată sunt suspendate”

Este vorba despre cazul în care clientul alege să conteste factura sau să ceară explicații cu privire la aceasta.

De la 1 aprilie intră în vigoare acele două regulamente pentru furnizarea energiei și a gazelor naturale, care au prevederi similare. Ambele au un model de factură simplificat, cel puțin prima pagină a facturii va trebui să conțină doar informațiile strict necesare pentru client.

Orice client care contestă factura sau solicită informații suplimentare cu privire la factură, indiferent dacă vorbim despre valoare, de preț unitar sau cantitate sau alte elemente ale facturii, are dreptul să primească răspuns de la furnizor la această solicitare în 15 zile lucrătoare și până când nu primește acest răspuns de la furnizor obligațiile de plată sunt suspendate”, a explicat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE, conform antena3.ro.

”Clientul nu trebuie să achite factura”

”Până când nu se soluționează și nu este clar dacă obligația de plată este certă sau nu, clientul nu trebuie să achite factura. Indiferent că vorbim de o contestație la furnizor, ANRE sau ANPC.

În momentul în care lucrurile sunt clare și se dovedește că factura a fost corectă, atunci trebuie să achite factura cu eventualele penalități, suspendate doar pe acea perioadă de 15 zile lucrătoare, timp în care furnizorul trebuie să răspundă, iar în cazul în care se dovedește că acel client a avut dreptate, furnizorul va reface factura și va corecta suma”, a mai explicat Zoltan Nagy-Bege.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare