Mirela Ursu

Ce strategii au adoptat antreprenorii pentru a depăși provocările pandemiei. INTERVIU cu Mirela Ursu, fondator Flying Colours

Criza mondială cauzată de pandemia noului coronavirus SARS-CoV-2 a forțat mai mulți antreprenori să își închidă afacerile, în timp ce pe alții i-a condus spre o evoluție în mediul online, reușind să implementeze o serie de strategii prin care să își salveze business-ul. În acest context, Bugetul.ro a realizat un interviu cu Mirela Ursu, fondator al Centrului de limba engleză Flying Colours, profesor cu o experiență de 20 de ani în domeniul educației.

 

 

Reporter: Ce înseamnă Flying Colours și cum a luat naștere?

Mirela Ursu: Suntem Flying Colours – centrul de limbă engleză cu o prezență pe piața educațională din România de peste 15 ani. În fapt, este visul meu de când eram mică și mă visam profesoară de engleză.  Dorința mea a pornit dintr-o întâlnire cu destinul. Profesoara de engleză pe care o aveam în gimnaziu mi-a fost model, era blândă, cu o pronunție superbă, elegantă, luminoasă. Și din momentul acelei întâlniri am știut că vreau să fiu profesoară, să ajut viitoarele generații să crească frumos.

Apoi s-au aliniat planetele, dacă pot spune așa și totul a pornit din anul în care salariile din învățământ au fost reduse, când m-am întrebat ce stă în puterea mea, adică să schimb ceva în jurul meu. Acela a fost punctul care m-a provocat să mă gândesc ce vreau să realizez în viitor – la nivel personal, dar și la nivelul societății noastre.

Astfel am pus bazele Centrului de limbă engleză Flying Colours, în care mi-am propus de la început ca obiectiv principal „calitatea” și nu „cantitatea”. Însuși numele brandului în traducere înseamnă „examene luate cu brio”.

 

 

Reporter: Este dificil de condus un astfel de business în România?

Mirela Ursu: La nivel personal că nu este un drum chiar ușor. Trebuie să fii echipat de la mama natură cu putere foarte mare de muncă, atenție la detalii și viziune. Să poți cuprinde întregul și în același timp să ai curajul să delegi, să ai încredere în echipa pe care ai format-o și să o ai alături. Să încerci să păstrezi echilibrul între viața de familie și business, timpul liber și orele dedicate centrului. Cred că indiferent dacă ai un business în România sau în străinătate provocările sunt similare.

 

 

Reporter: Cât de dornici sunt românii de a învăța limba engleză, ce categorii de vârstă și din ce domenii de activitate au venit cursanții centrului dumneavoastră?

Mirela Ursu: Românii sunt foarte deschiși în a învăța lucruri noi în general, și engleza în special. Cursanții noștri sunt 4+ ani … limita maximă nu există, în sensul că avem toată plaja de vârste și domenii. Părinții își îndrumă juniorii și adolescenții către engleză și pregătirea pentru examenele Cambridge, iar adulții vin să își perfecționeze accentul, să își îmbunătățească fluența în conversații și să poată discuta de la egal la egal cu colegii lor din alte țări. Avem deschisă și zona de engleză corporate – engleză pentru business, în care particularizăm modulele pe nevoile concrete ale clienților. Domeniile sunt diverse, iar rezultatele excelente obținute ne recomandă de la sine.

 

Reporter: Cât de mult a fost afectată compania dumneavoastră de pandemia de COVID-19?

Mirela Ursu: Anul trecut a fost o experiență nemaiîntâlnită, într-adevăr. Am fost puși în fața celei mai mari provocări pe care ne-a fost dat să o avem de la începutul acestui business, în care limba engleză ne este misiune, este scopul pentru care noi existăm.

Pe scurt, în aproximativ 2 săptămâni de la declararea stării de urgență și suspendarea cursurilor în sală, am pornit sistemul online de predare. De ce am făcut acest lucru? Pentru că am decis să rămânem alături de cursanții noștri cu același entuziasm, profesionalism și aceeași căldură și în mediul online. Am reușit să ne adaptăm business-ul și brandul la care s-a muncit peste 15 ani cu pasiune și perseverență maxime.

Din acel moment am avut trend ascendent, iar creșterea business-ului a fost evidentă pe zona de online. Practic, pe noi pandemia nu ne-a încurcat, ca să fim sinceri, a fost un punct de inflexiune – am crescut, dar dacă nu eram adaptabili nu am mai fi fost aici acum.

Există însă un lucru pe care vreau sa îl menționez – echipa! Echipa, oamenii din jurul meu au dat dovadă de profesionalim și dedicare, toți am fost acolo și am avut un singur scop – am fost și suntem o adevărată echipă!

 

 

Reporter: Ce măsuri de protecție sanitară ați luat la nivelul companiei?

Mirela Ursu: La nivelul companiei am luat absolut toate măsurile recomandate de autorități, începând de la instalarea dispenserelor cu dezinfectant, marcaje pentru păstrarea distanțării sociale, aerisirea frecventă a spațiilor, purtarea măștilor de protecție, curățenie impecabilă. În acest sens ne-am luat și certificatul Dekra.

Suntem singurul centru de engleză din România certificat conform Standardului DEKRA Trusted Facility, ceea ce înseamnă că sediul și toate sălile noastre de curs sunt spații sigure și îndeplinesc cele mai înalte standarde de igienă și siguranță pentru cursanții, trainerii și echipa Flying Colours. Astfel am implementat și respectăm bunele practici ale ghidurilor Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) pentru prevenirea infectării cu SARS-CoV-2 și a cerințelor locale (stipulate de Guvernul Romaniei prin Institutul Național de Sănătate Publică, I.N.S.P., Ministerul Sănătății și Ministerul Afacerilor Interne/Externe, M.A.I./M.A.E.).

 

Reporter: S-a observat o diferență între predarea fizică și online la evaluare cursanților?

Mirela Ursu: Nu, absolut deloc. Recunosc că am pornit cu ceva temeri în toată această avalanșă a cursurilor online, dar datorită tenacității și profesionalismului nostru am dovedit că nu am scăzut standardele de predare, iar cursanții au obținut rezultate foarte bune la toate examenele Cambridge, acesta fiind și etalonul muncii unui an de studiu. De 5 ani avem rata de promovare de 100% la toate examenele Cambridge YLE Starters, Movers și Flyers, KET, PET, FCE, CAE, inclusiv în anul 2021.

 

 

Reporter: Credeți că, pe viitor, se vor putea desfășura exclusiv online cursurile și examenele pentru obținerea certificatelor/diplomelor?

Mirela Ursu: Cursurile se pot ține online, dar strategia noastră de dezvoltare nu este să ne îndreptăm exclusiv către cursurile online de engleză. Unul dintre punctele noastre forte îl reprezintă tocmai atmosfera pe care o avem în centru, în sălile de curs. Ca să înțelegeți – la finalul acestui an academic – în luna iulie, o cursantă, fetiță de 7 ani ne întreabă – Cum, și în vacanță de ce nu mai venim la Fly? I-am răspuns că o așteptăm la cursurile de vară (care au fost online, apropos), la atelierele cu diverse tematici, pe care le oferim gratuit pe timpul verii și că din toamnă, din 27 septembrie ne reluăm bunul obicei de a ne vedea în fiecare săptămână. Noi suntem prietenii cursanților. Aici socializăm, legăm comunități, ne ajutăm unii pe alții – aici este viața noastră.

 

Reporter: Un bilingv poate avea pe viitor mai mult scces la un interviu de angajare sau în dezvoltarea unei afaceri proprii?

Mirela Ursu: Categoric DA. Cercetări recente au demonstrat că un creier bilingv arată o dezvoltare a zonei ce conține funcțiile executive, rezolvarea problemelor, jonglarea cu alegerea soluțiilor sarcinilor ce apar în viața de zi cu zi, dar și eliminarea a ceea ce este irelevant atunci când ne concentrăm.

 

În trecut exista credința că dacă expui copiii la mai mult de o limbă, aceștia se vor dezvolta greoi, nu vor reuși în final să acumuleze corect informația. Total greșit. Atât noile studii cât și experiența noastră personală de mame, mătuși, mentori, traineri și profesoare ne confirmă foarte tranșant că expunerea copiilor de la cele mai mici vârste la mai multe limbi străine influențează decisiv, în bine, dezvoltarea cognitivă.

 

Un creier bilingv va arăta o putere mare de adaptare, de a fi complex, activ și sigur pe forțele proprii. Un creier bilingv are o densitate crescută a materiei cenușii. Neuronii și sinapsele cerebrale au o activitate crescută când decizi să folosești cealaltă limbă în care poți comunica. Tot acest proces te poate ajuta să ai succes în viața profesională.

 

 

Reporter: Care este diferența dintre compania dumneavoastră și altele din acest domeniu?

Mirela Ursu: Suntem un centru de limbă engleză care pune accent pe calitate și nu pe cantitate. Pe scurt, iată ce ne diferențiază în domeniul nostru și ne plasează pe poziția unui centru de excelență:

  • Suntem singurul centru de engleză din România certificat conform Standardului DEKRA Trusted Facility, ceea ce înseamnă că sediul și toate sălile noastre de curs sunt spații sigure și îndeplinesc cele mai înalte standarde de igienă și siguranță
  • 100% rată de promovare la toate examenele Cambridge în ultimii 5 ani
  • Rezultatele excelente sunt obținute datorită atenției pe care o avem atunci când formăm grupele de cursanți – luam în considerare evaluarea de nivel, vârsta și personalitatea fiecăruia, astfel încât să creăm grupe omogene ce vor avea o dinamică foarte bună de învățare și progres rapid
  • Avem un număr redus de cursanți în fiecare grupă, maximum 10, suficient de mulți pentru a avea lecții dinamice, dar suficient de puțini pentru a avea timp pentru fiecare
  • Returnăm taxa de examen dacă un cursant nu a promovat examenul Cambridge, cel pe care i l-am recomandat și dacă s-a pregătit cu noi
  • Cursurile în sală se desfășoară o dată pe săptămână, astfel putem salva timpul de deplasare pentru cursanții noștri și însoțitorii lor
  • Programul cursurilor pentru copii este alcătuit în funcție și de programul părinților sau bunicilor care îi aduc la sediul nostru
  • Centrul nostru de Engleza este premiat Cambridge in cadrul competitiei nationale Preparation Centre Awards
  • 15+ ani de experienta in cadrul scolii Flying Colours
  • Peste 5000 de cursanti multumiti de programele Flying Colours
  • Profesori certificati Cambridge CELTA sau absolventi ai Facultatii de Limbi Straine

 

Reporter:  Aveți în plan extinderea activității Flying Colours și studierea de alte limbi străine?

 

Mirela Ursu: Studierea altor limbi străine nu o avem în plan, pentru că avem strategia de a ne nișa pe ceea ce știm noi să facem cel mai bine. Cum spuneam, alegem calitatea și nu cantitatea. Suntem un centru de limbă engleză și așa vom activa și în continuare pe piața educațională privată. Extinderea activității s-a facut și se continuă prin dezvoltarea verticalelor – engleză online, engleză de business pentru companii.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare