sursa foto:  Facebook

De astăzi, românii pot avea carte electronică de identitate! Lucian Bode: ‘Devine realitate! Digitalizarea și informatizarea administrației publice nu sunt doar vorbe, ci fapte!’

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a dat startul la proiectul-pilot referitor la cartea electronică de identitate.

Aflat la Cluj, Bode spune că noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocraţiei în relaţiile cetăţeanului cu autorităţile publice.

„✔️ Cartea electronică de identitate devine realitate! Digitalizarea și informatizarea administrației publice nu sunt doar vorbe, ci fapte!

Astăzi, la Cluj-Napoca, am dat startul proiectului pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate.
Prin implementarea acestui proiect ne îndeplinim o obligație europeană care derivă din adoptarea în anul 2019 a Regulamentului European (UE) 2019/1157 privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor UE.

La nivel național s-au făcut toți pașii, de ordin legislativ, pentru implementarea Cărții Electronice de Identitate, în special în perioada 2020 – 2021, ceea ce a făcut posibil momentul de astăzi.

Documentul de identitate pe care l-am lansat astăzi asigură cetățenilor garanții suplimentare de securitate și un acces facil la servicii esențiale.

Astfel, noua carte electronică de identitate va permite titularului autentificarea în Platforma informatică de asigurări de sănătate și va asigura suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice, pentru reducerea birocraţiei în relaţiile cetăţeanului cu autorităţile publice.

Emiterea cărții electronice de identitate este rezultatul unei colaborări inter-instituționale, fiind un moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care cetățeanul român va putea beneficia odată cu deținerea noului document.

Pentru succesul acestui proiect este obligatoriu să fie parcursă fiecare etapă în parte cu profesionalism și seriozitate, astfel încât eliberarea acestui nou tip de document de identitate să devină o procedură obișnuită, la îndemână cetățenilor.

Sunt încrezător că acest proiect pilot este deschizător de drumuri și va fi un exemplu de bună practică, la standardele de calitate si eficiență așteptate de cei care vor solicita acest nou tip de act de identitate”, este mesajul șefului Internelor.

Anunțul făcut de Ministerul de Interne

Astăzi, 2 august a.c, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a participat la evenimentul de lansare a proiectului pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, la sediul Direcției de Evidență a Persoanelor a Municipiului Cluj-Napoca.

Conform Regulamentului UE 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 cu privire la îmbunătățirea securității cărților de identitate cetățenilor Uniunii Europene și a documentelor de ședere emise cetățenilor Uniunii Europene și ale membrilor familiilor acestora care își exercită dreptul la libera circulație, România era obligată să emită cartea electronică de identitate începând cu 2 august 2021.

Acest proiect pilot, ce se va derula la nivelul județului Cluj, permite familiarizarea atât a cetățenilor, cât și a autorităților cu pașii ce trebuie respectați în vederea obținerii/ emiterii cărții electronice de identitate. Se creează cadrul necesar astfel încât să fie posibilă generalizarea emiterii C.E.I. la nivel național, până la începutul anului 2023, așa cum prevede Legea nr. 162/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetățenilor români.

Noul document de identitate asigură cetățenilor garanții suplimentare de securitate, iar instituțiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise.

Cartea electronică de identitate oferă titularului accesul la servicii la nivel național și european și asigură suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice ceea ce va contribui la reducerea birocrației în relațiile cetățenilor cu autoritățile publice. De asemenea, conține suportul electronic aferent cardului național de asigurări sociale de sănătate, cu interfața contact și suport electronic de tip contactless, specific documentelor electronice de călătorie.

Termenul de valabilitate al C.E.I. se stabilește în funcție de vârsta titularului pentru a fi în concordanță cu modificările fizionomiei acestuia. De asemenea, se poate solicita emiterea unui nou CEI, înainte de expirarea termenului de valabilitate, în funcție de evenimentele de stare civilă sau administrative din viața cetățenilor.

Tot ca element de noutate, opțional, la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali, se va putea elibera o carte electronică de identitate copilului, indiferent de vârsta lui.

Emiterea unui act de identitate care asigură o protecție suplimentară datelor cu caracter personal și care, în același timp, facilitează accesul la serviciile publice naționale, dar și europene, este o necesitate impusă de evoluția societății, a cerințelor de securitate globală și a statelor, precum și pentru un control cât mai eficient la trecerea frontierei de stat.

Vezi și

Poliția Locală ar putea să înghită o parte din Poliția Română! Scandal uriaș, după o propunere a lui Emil Boc: ‘Sub nicio formă nu putem fi de acord cu așa ceva’

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare