Acesta a susținut că nu poartă nicio vină din cauză că sistemul feroviar este subfinanțat și nu sunt bani de investiții, într-o declarație făcută, duminică, în exclusivitate la Realitatea PLUS.
„Dacă Comisia de anchetă va stabili că un angajat al CFR Călători putea să facă mai mult sau mai puțin și ducea la anularea acestui eveniment, îmi voi depune mandatul. Dar nu pot să-mi depun mandatul pentru neinvestiții, nefinanțarea gravă a sistemului feroviar. Sistemul a fost subfinanțat 30 de ani. Dacă acțiunea unui angajat CFR Călători va duce la concluzia că acțiunea a dus la producerea acestui eveniment, atunci îmi voi depune mandatul. Dar dacă va fi o cauză tehnică, pentru reparații nefăcute timp de 15-20 de ani… Voi aștepta concluzia anchetei.”, a declarat Traian Preoteasa, în exclusivitate la Realitatea PLUS.
Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, transmisese anterior un mesaj după accidentul feroviar din gara Galați, produs sâmbătă seara.
„În legătură cu accidentul grav ce s-a petrecut în data de 25.03.2023, în stația Galați, la formarea trenului R 7576, care s-a soldat cu decesul unei colege și rănirea altor trei persoane, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, face următoarele precizări: ,,Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani! Profund îndurerat, transmit și pe această cale condoleanțe familiei îndoliate și întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă!”, se arată într-un comunicat dat publicității de CFR Călători.