angajatori privati

sursa foto:  businesspeople.ro

Studiu inedit: Adevărul despre liderii români-Cum își dezvoltă relațiile de business

Jumătate dintre liderii români de business fac parte din generația Millenials. Un studiu MKOR Consulting relevă în premieră Profilul Liderului din România.

  • Cei mai mulți lideri de business din România sunt Millenials (49%) sau fac parte din Generația X (43%)
  • 61% dintre lideri consideră că munca lor este vocația lor, iar pentru 32% munca reprezintă cariera
  • Principalele valori ale liderilor de afaceri din România sunt reprezentate de libertatea de a face ceea ce le place, independență financiară și o familie echilibrată
  • Principalele provocări cu care se confruntă liderii din România sunt resursele umane (82%) și instabilitatea economică, fiscală și legală (22%)

Liderii din mediul business din România sunt persoane tinere, aproape jumătate (49%) făcând parte din bine-cunoscuta generație Millenials, adică cei născuți între 1981-1995. Un procent de 43% fac parte din Generația X (cei născuți între 1965-1980), reprezentând un segment mai matur al liderilor.

Vârsta liderilor este în strânsă legătură și cu vechimea în carieră: 45% au o vechime între 11 și 20 de ani, 28% sub 10 ani, iar 27% peste 21 de ani de experiență.

Majoritatea liderilor consideră că munca pe care o fac în prezent este vocația lor (61%), iar 32% consideră actualul loc de muncă o etapă în cariera pe care doresc să o urmeze. Numai 7% consideră că în prezent au un loc de muncă oarecare.

Liderii respondenți ai studiului consideră că un lider ideal ar trebui să fie empowering, capabil să decidă, să aibă gândire strategică, să fie deschis schimbărilor, energic, entuziast și ambițios.

În ceea ce privește propria persoană, liderii români se consideră mai degrabă persoane corecte și loiale (98%), având viziune de ansamblu (96%) și sunt tenace și ambițioase (96%, respectiv 95%).

Aproximativ jumătate dintre respondenți consideră că un lider de succes ar trebui să se perfecționeze continuu, sfat pe care îl urmează îndeaproape, la rândul lor: 92% citesc frecvent cărți și articole de dezvoltare personală și profesională, 79% participă anual la programe de training, iar 73% participă la conferințe de afaceri.

În ceea ce privește succesul în business, 73% dintre respondenți consideră perseverența

ca fiind o calitate definitorie pentru a atinge succesul în afaceri.

Succesul nu vine fără a depăși provocări. Managementul resurselor umane este cea mai mare provocare, pe care 82% dintre liderii respondenți o întâmpină, urmată de instabilitatea mediului economic, fiscal și legal (22%).

Din perspectiva de gen, liderii bărbați din România sunt inspirați în proporție de 99% de lideri masculini, în timp ce femeile lider din România sunt mai înclinate să se inspire de la la alți lideri feminini: 18% din liderii care le inspiră pe femeile lider din România sunt, la rândul lor, femei de succes.

Toate detaliile sunt disponibile gratuit în raportul studiului, care se poate downloada instant de pe site-ul agenției: https://mkor.ro/blog/studiul-profilul-liderului-din-romania/

Studiul calitativ a fost realizat în luna iulie 2017, pe un eșantion format din 639 de lideri: 345 de antreprenori și 294 de manageri din mediul business și ONG.

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției: https://mkor.ro/studii-piata-proprii/

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienţă în marketing şi cercetare de piaţă. Corina are titlul de MBA, obținut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizaţii în calitate de manager de marketing şi PR şi a iniţiat mai multe proiecte antreprenoriale. Mai multe detalii: https://ro.linkedin.com/in/coricimpoca

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare