lege noua se schimba toate buletinele toti romanii trebuie sa se prezinte la politie pentru preschimbare care este data limita prevazuta 257496

sursa foto:  b1.ro

Vești pentru toți românii! Când vor fi emise noile buletine

Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat, marți, proiectul de lege ce prevede eliberarea noilor cărţi de identitate electronice cu cip, acesta fiind opționale, românii având posibilitatea de solicita și cărți de identitate simple.

Cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate și va putea fi folosită la autentificarea în sistemele informatice ale instituțiilor statului și nu numai.

În premieră, va putea fi emis buletin (simplu sau electronic) şi copiilor sub 14 ani. Astfel, opţional, numai la solicitarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali, se poate elibera o carte de identitate simplă sau o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului. Până la împlinirea vârstei de 12 ani, cartea electronică de identitate se eliberează fără imaginile impresiunilor papilare.

Conform proiectului de lege, cărțile de identitate vor avea următoarele termene de valabilitate, de la  data eliberării:
a) valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;
b) valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsăîntre 14 şi 18 ani;
c) valabilitate de 10 ani, du pă împlinirea vârstei de 18 ani;
d) cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii.

De asemenea, cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate: la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cu excepţia cererii pentru eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, precum şi la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din ţara respectivă.

Cartea electronică de identitate conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă. Datele cu caracter personal care se înscriu pe cartea electronică de identitate sunt următoarele:

a) datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului;

b) prenumele părinţilor titularului;

c) un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz,certificate calificate pentru semnătură electronică, astfel cum acestea suntdefinite în legislaţia din domeniu;

d) datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.

Noile cărți de identitate se vor imprima în mod eșalonat în termen de 18 luni de la data emiterii primei cărţi electronice deidentitate sau a primei cărţi de identitate simple. Un regulament al Uniunii Europene obligă autoritățile să schimbe cartea de identitate până în 2 august 2021.

Citește și: EXCLUSIV Cutremur între Servicii! Șeful SPP câștigă dublu față de șeful SRI! Salariul generalului Pahonțu a explodat în ultimul an fiscal declarat

Lovitură devastatoare pentru Academia Română! Sume de bani încasate într-un mod de-a dreptul șocant

Nelu Tătaru a dat lovitura! Afacerea soției sale aduce familiei sume impresionante

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare