Avertismentul BNR pentru toți românii cu cont în bancă
Banca Națională a României (BNR) lansează un avertisment cu privire la fraude ce se bazează pe phishing – activitatea de obținere frauduloasă a unor date personale confidențiale – și face un nou apel către consumatori să nu divulge codul PIN și alte date ale cardului.
BNR amintește că a emis în decembrie 2021 un comunicat prin care a avertizat utilizatorii serviciilor de plată cu privire la fraudele ce se bazează phishing și la necesitatea păstrării în condiții de siguranță a elementelor de securitate aferente instrumentelor de plată.
Banca Naţională a României atrage din nou atenţia utilizatorilor de servicii de plată că elementele de securitate personalizate trebuie păstrate în condiţii de siguranţă, iar în cazul în care titularul instrumentului de plată a transmis elementele de securitate personalizate unor terţe persoane acesta este în culpă în situaţia producerii unei fraude, iar prestatorul serviciilor de plată nu poate fi obligat să suporte eventualul prejudiciu.
„BNR, în exercitarea atribuţiilor legale ce îi revin, monitorizează în mod permanent evoluţiile din domeniul plăţilor, urmărind respectarea de către prestatorii de servicii de plată a cerinţelor operaţionale şi de securitate aferente serviciilor de plată. În acest sens, banca centrală a emis în decembrie 2021 un comunicat prin care a avertizat utilizatorii serviciilor de plată cu privire la fraudele ce se bazează pe inginerii sociale (phishing) şi la necesitatea păstrării în condiţii de siguranţă a elementelor de securitate aferente instrumentelor de plată”, se spune într-un comunicat BNR, conform Agerpres.