facturi electricitate

sursa foto:  ziare.com

Echipe speciale de comisari create pentru o operațiune de salvare a românilor! S-a decretat ‘Toleranță zero!’ de către președintele ANPC, pe piața de energie! Update/Restart Energy a reacționat la articolul Bugetul.ro

Update. Restart Energy, agentul economic acuzat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor că a încălcat legea, a reacționat la articolul Bugetul.ro. Dreptul la replică îl publicăm integral la finalul articolului.

 

Dezvăluire Bugetul.ro. Președintele ANPC, Claudiu Dolot, a dat ordin, în urmă cu câteva luni, să se creeze echipe de comisari pentru a verifica societățile comerciale care vând energie electrică. Mutarea a fost gândită de Claudiu Dolot, în contextul liberalizării pieței de energie, înainte ca prețul la electricitate să crească exploziv – așa cum s-a întâmplat în ultima vreme. Practic, șeful ANPC a anticipat efectele pe care le are liberalizarea pieței și a dorit să-i sancționeze pe agenții economic care îi înșală pe români. 

Vezi și Victorie pentru mii de români! Raiffeisen Bank a pierdut definitiv procesul și trece la implementarea Ordinului ANPC

După ce ANPC a anunțat că a prins o companie din domeniul furnizării de energie electrică și gaz înșelându-și clienții, Bugetul.ro a descoperit că această operațiune este rodul unui plan gândit de Claudiu Dolot, înainte de izbucnirea actualei nebunii cu privire la prețul gazelor și energiei electrice. Mai mult, conform surselor Bugetul.ro, acțiunea făcută publică astăzi de către ANPC a avut loc în urmă cu mai bine de o lună. Bugetul.ro vă dezvăluie și numele agentului economic care a fost prins de ANPC că a încălcat legea: Restart Energy.

Agentul economic ar fi încercat să păcălească consumatorul, prin faptul că a pus un preț fără taxe, chiar dacă ANRE-ul îl obligă să pună prețul cu taxe. Totodată, operatorul susținea că are cea mai bună ofertă din lista furnizorilor de energie, deși pe grila ANRE apărea pe locul 7.

CJPC Timiș a dat decizie de încetare practică comercială incorectă și intrare în normalitate și o amendă de 20.000 de lei. Aceste măsuri ale ANPC au fost luate în urmă cu mai bine de o lună, iar controalele au avut loc în urmă cu circa două luni.

Paradoxal, deși această problemă e de competența ANRE-ului, a fost nevoie de intervenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului pentru a se lua măsuri. Spre deosebire de ANPC, ANRE-ul are competențe strict în domeniul Energiei. În mod surprinzător, ANRE-ul nu a constatat nicio problemă, fiind necesare controalele ANPC.

Vezi și Vine toamna, încep protestele! Polițiștii ies din nou în stradă împotriva Guvernului PNL-USR-PLUS-UDMR

Sorin Susanu, comisar-șef ANPC, pentru Bugetul.ro: „La inițiativa președintelui ANPC, Claudiu Dolot, s-au creat echipe speciale de comisari”

La inițiativa președintelui ANPC, Claudiu Dolot, s-au creat echipe speciale de comisari care să verifice și să analizeze modul în care societățile comerciale vând energie electrică, termică, odată cu liberalizarea pieței energiei.

Și a existat toleranță zero din partea președintelui ANPC și a comisarilor referitor la toate problemele descoperite.

Am colaborat și vom colabora cu toate celelalte instituții cu atribuții de control în acest segment de activitate și vom aplica măsuri, în cazul în care vom descoperi nereguli. Le recomand tuturor consumatorilor să analizeze cu maximă atenție contractele, înainte de a le semna, să știe că au dreptul legal de a cere un Draft al contractului, pe care îl pot lua acasă și analiza inclusiv cu persoane de specialitate și doar ulterior să semneze, în cunoștință de cauză.

Și, totodată, le atrag atenția să verifice în amănunt orice act adițional care le este transmis în această perioadă de societățile cu care au încheiat contracte inițiale, pentru a se convinge că acel act adițional nu modifică și termenii inițiali ai contractului și tarifele negociate inițial. Orice probleme constată, îi rugăm să ni le aducă la cunoștință de îndată”, a declarat, în exclusivitate, pentru Bugetul.ro, comisarul-șef Sorin Susanu.

Dovada că ofertele au fost prezentate de Restart Energy fără a include taxele

Comunicatul ANPC:

În urma unei reclamații primite la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș, referitoare la practici comerciale incorecte folosite în activitate de către un operator economic din domeniul furnizării de energie electrică și gaz, o echipă de control a realizat verificări în teren.

Concluziile comisarilor CJPC Timiș au fost că operatorul economic în cauză afișa, pe site-ul propriu, sintagma ”BENEFICIAZĂ DE CEL MAI BUN PREȚ LA GAZ„ care nu a putut fi probată de reprezentanții companiei, comparatorul de oferte demonstrând chiar contrariul, precum și modul în care a fost prezentată oferta consumatorilor la energie electrică și gaz.

Astfel, oferta comercială preciza că prețul energiei active este, în februarie 2021, de 239,95 lei/MWh, fără accize și TVA.

După calcularea prețului complet, s-a ajuns la concluzia că prețul real ajungea la valoarea de 634,03 lei/MWh (având incluse toate taxele), ceea ce înseamnă că prețul final era de 2,64 ori mai mare decât cel afișat în ofertă.
Același lucru s-a întâmplat și în cazul ofertei de gaz, în februarie 2021, prețul prezentat fiind de 63 lei/MWh, fără taxe incluse. Prețul final care conținea toate taxele ajungea la 123,88 lei/MWh, adică aproape dublu față de cel prezentat.

Echipa de control de la CJPC Timiș a considerat că informația astfel prezentată de operatorul economic în oferta sa, atrage mult mai ușor consumatorul, acesta constatând după încheierea contractului că, de fapt, prețul final pe care urmează să-l plătească este altul, mult mai mare.

Operatorul economic avea obligația, conform legii, să prezinte în ofertă prețul final al utilităților furnizate, modul în care a acționat contravenind prevederilor Legii nr. 363/2007.

Manifestăm toleranță zero față de practicile comerciale incorecte folosite de unii operatori economici din domeniul furnizării de energie electrică și gaze naturale, precum și față de modalitățile de informare incomplete sau înșelătoare, atunci cînd acestea sunt utilizate – în conformitate cu competențele legale pe care le are Autoritatea, în domeniu. Consumatorii se pot baza pe sprijinul nostru, așa cum am demonstrat de fiecare dată și anume, că le apărăm drepturile și interesele în raport cu operatorii economici, în timpul actului comercial”, a precizat Claudiu Dolot, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

În urma controlului, echipa de comisari de la CJPC Timiș a dispus o măsură de încetare a practicii comerciale incorecte constatate, urmând ca, în cel mai scurt timp, operatorul economic să informeze CJPC Timiș cu privire la conformarea în raport cu măsura dispusă.

Dreptul la replică al Restart Energy

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare