sursa foto:  transilvaniabusiness.ro

Lovitură în plin pentru gigantul Lidl! Judecătorii au confirmat înșelătoria!

Gigantul Lidl România, parte a grupului german Schwarz, a fost prins că și-a înșelat clienții. Inspectorii de la Protecția Consumatorilor au amendat compania.

Apoil, Lidl a contestat amenda în instanță. Judecătorii au menținut, însă, decizia inspectorilor de la Protecția Consumatorilor, hotărând că Lidl nu a prezentat nicio dovadă prin care să-și demonstreze nevinovăția.

În decembrie 2021, la Lidl Dacia, din Iași, inspectorii Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) au descoperit mai multe nereguli.

Printre alte nereguli, inspectorii au găsit la raft pastile pentru mașina de spălat cu mențiunea „40+4 gratis”, bere Radler „3+1 gratis” și bere Timișoreana „7+1 gratis”, formulări care ar fi înșelătoare, potrivit inspectorilor. Mai mult, la raft nu exista și bere Timișoreana la doză, astfel încât cumpărătorii să poată compara prețurile și să își dea seama exact, dacă la bax ar fi primit o bere gratuit. Din păcate, în cazul celorlalte produse, abordarea era similară, informează Playtech.ro.

Inspectorii au găsit produse vândute la raft cu sintagma „Stoc limitat*” și cu mențiunea până la data de 16.01.2022 și 13.02.2022. Formularea a fost considerată de către Protecția Consumatorilor una înșelătoare, clientul neavând nicio siguranță că va găsi acele produse în tot intervalul menționat.

Lidl, amendă de 10.000 de lei și avertisment

Conform sursei citate, astfel, s-a decis că, din cauza unei lipse de siguranță a existențe produselor la raft, cumpărătorul era, practic, îndemnat să achiziționeze imediat produsul, dacă dorește să beneficieze de acea ofertă. Prin aceste metode de prezentare, inspectorii au considerat că ar fi fost vorba de o activitate promoțională, în care Lidl nu avea un comportament corect în relație cu clienții. Echipa de control a sancționat Lidl cu o amendă de 10.000 lei și un avertisment.

În fața magistraților, reprezentanții Lidl au susținut că utilizarea etichetelor cu mențiunea „Stoc limitat*” este perfect legală.

În interpretarea Lidl, formularea „până la data…” se referea la posibilitatea existenței produsului în acest interval, nu la oferirea unei garanții că el va fi disponibil până la sfârșitul perioadei.

Totuși, magistrații Judecătoriei nu au reținut nicio explicație oferită de Lidl pentru produsele din categoria „+1 gratis”. În ciuda tuturor argumentelor prezentate de reprezentanții Lidl, judecătorii au considerat că sancțiunile impuse magazinului se încadrează corect juridic, menționând că amenda de 10.000 de lei se apropie de cea minima, respectiv, 7.000 de lei pentru aceste ilegalități, ea putând ajunge până la 100.000 de lei.

Instanţa reţine că petentul nu a făcut dovada contrară a celor reținute în procesul-verbal de constatare a contravenției, motiv pentru care nu a fost răsturnată prezumția de temeinicie a celor menționate în procesul verbal de contravenție.

Raportat la condiţiile concrete ale cauzei, instanţa apreciază că fapta petentului prezintă un grad ridicat de pericol social față de necesitatea ca comercianții să asigure o informare corectă a consumatorilor și să aibă un comportament corespunzător, fără să deruleze practici înșelătoare pentru consumatorul mediu menite să îl inducă în eroare”, au concluzionat magistrații.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare