elevi scoala

sursa foto:  europafm.ro

Lovitură în sistemul de învățământ! Elevii împinși să învețe o meserie

Vești proaste pentru toți elevii din România! Mii de locuri în licee au fost tăiate pentru a-i forța pe elevi să învețe o meserie.

Nu mai puţin de 1.200 de clase de a IX-a dispar din anul şcolar 2019-2020. Cifrele de şcolarizare au fost votate ieri în şedinta de Guvern. Vor exista astfel doar 134.600 de locuri pentru clasa a IX-a – învăţământ liceal de zi şi 60 de mii pentru şcoala profesională, în condiţiile în care în acest an sunt înscrişi în clasa a VIII-a 175.463 de elevi care acum se pregătesc să dea Evaluarea Naţională pentru admiterea la liceu.

„Nu am tăiat numărul de locuri la liceu. Am făcut o analiză şi am văzut că cele 30 de mii de locuri existente până acum au rămas neocupate în ultimii trei ani în învăţământul liceal. Pentru ce să le ţinem? Nu este mai bine să avem atâtea locuri câţi elevi avem?”, a declarat ieri ministrul Educaţiei pentru „Adevărul”. Însă cifrele arată că dacă toţi absolvenţii de clasa a VIII-a ar vrea să meargă la liceu în toamnă, cel puţin 40.000 nu ar avea loc. Drept urmare aceştia ar trebui să se înscrie în învăţământul dual sau la şcoala profesională. „E ca şi cum i-ai lua cu arcanul pe copii şi i-ai trimite în şcolile profesionale, fără a le oferi întâi cadrul optim de învăţare”, e de părere profesorul Marian Staş care atrage atenţia că şcolile profesionale sunt necesare astăzi, dar nu are cine să predea în ele.
Totuşi, rămâne de văzut cum se va face repartizarea elevilor astfel încât să se ocupe şi locuri în şcolile profesionale, în condiţiile în care adolescenţii nu sunt entuziasmaţi la gândul de a învăţa o meserie. „Şi elevii cu note bune pot alege şcoala profesională, nu doar copiii slabi. Trebuie să lucrăm însă la mentalitatea elevilor şi mai ales a părinţilor vizavi de şcoala profesională, care este una greşită şi aduce un deserviciu Educaţiei”, a mai precizat Andronescu.
Experţii consideră că „este incalificabil faptul că toată discuţia despre tăierea locurilor de la liceu a fost ţinută sub preş, nu a fost dezbătută ci trântită într-o hotărâre de guvern”. Marian Staş afirmă asta în condiţiile în care ministrul a declarat recent că va dubla locurile la şcoala profesională, dar cifrele din proiectul aprobat ieri arată doar o creştere de 5 mii de locuri pentru învăţământul profesional, de la 55.000 la 60.000.
Mai mult, experţii în Educaţie atrag atenţia asupra faptului că ministerul Educaţiei ar trebui să asigure şansa intrării la liceu fiecărui copil, fiind nevoit „să găsească o soluţie pentru ca elevii dacă doresc să intre la liceu să dea un examen sau diferenţe după primul an de profesională”, susţine profesorul Cătălin Osiceanu. „Nu poţi să condamni definitiv un copil la profesională”, a adaugat acesta.
Şi asta pentru că în acest moment şcolile profesionale nu sunt modernizate, fie că vorbim despre curricula neadaptată, utilaje vechi pe care copiii ar trebui să le folosească pentru a învăţa „meserie” sau despre deficitul de profesionişti care ar trebui să îi înveţe pe elevi o meserie.
Prim urmare, sistemul de învăţământ profesional trebuie să aibă în spate agenţi economici care să le asigure copiilor după terminarea liceului un loc de muncă cu contract, exact ca în învăţământul dual însă în prezent situaţia este gri, „model curricular nou nu este făcut, cariere didactice noi nu sunt făcute, ci doar ”soluţii” administrative”, este de părere Staş.
Citește și:

Cine e, de fapt, omul care o pune la zid pe Carmen Dan – Totul despre averea lui Cătălin Ioniță, șeful DGA

Surse S-a aflat motivul! De ce a fost, de fapt, Liviu Dragnea trădat de aliatul său de încredere

ANAF lovește din nou! Cum i-a păcălit instituția pe români

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare