sursa foto:  gustos.ro

Marele fake-news difuzat de toate televiziunile: ‘Zilnic apar 500 de cazuri noi de Covid-19 din cauza consumului de pâine neambalată’

„Zilnic apar aproximativ 500 de cazuri noi de Covid-19 din cauza consumului de pâine neambalată” – acesta este spotul care a rulat, de la sfârșitul lunii decembrie, pe toate posturile de știri din România.

Este singurul text care apare pe ecran, însoțit de două nume de instituții: Autoritatea pentru Protecția Consumatorului și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. ANPC neagă că și-a dat acordul în privința acestui spot.

Interesant este faptul că spotul a fost plătit Asociația Prețuiește Calitatea. ONG-ul are sediul pe Bulevardul Constructorilor, într-o clădire deținută de Broadhurst Investments Limited. Același fond de investiții este acționar și la producătorul de pâine Vel Pitar. Președintele Asociației spune că Vel Pitar nu este membru, informează paginademedia.ro.

Iată ce scrie sursa citată:

Un spot scurt, de câteva secunde, a atras reacția severă a Departamentului pentru Situații de Urgență, dar și al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului și al unui patronat din industria de panificație. Un spot care prezintă o realitate în baza unui studiu matematic, cu multe probabilități.

„Zilnic apar aproximativ 500 de cazuri noi de Covid-19 din cauza consumului de pâine neambalată”, spune spotul, care a rulat, de la sfârșitul lunii decembrie, pe toate posturile de știri din România. Este singurul text care apare pe ecran, însoțit de două nume de instituții (Autoritatea pentru Protecția Consumatorului și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor).

Mic, pe ecran, scrie, cu steluță „conform studiului Universității Politehnice București din noiembrie 2020: https//pretuiestecalitatea.ro/raport-covid-19/”

Spotul nu este asumat de niciun producător. Din informațiile Paginademedia.ro, clientul este Asociația Prețuiește Calitatea. Surse din piața media au declarat pentru Paginademedia.ro că în spatele Asociației ar fi unul dintre jucătorii importanți de pe piața de panificație, informație care nu a putut fi confirmată până la ora redactării acestui articol.

Cifra din reclamă a atras reacția DSU, care a cerut posturilor TV să scoată spotul, pentru „manipularea și înșelarea publicului”, dar și a ANPC, care „nu și-a exprimat în niciun fel acordul cu privire la conținutul spotului publicitar” și anunță că a și anunțat CNA. (pozițiile, mai jos).

DSU a acuzat inclusiv forma spotului, care seamănă cu unul de interes public.

Înainte de alte detalii, spotul. De notat că este această captură are titlu informativ, iar numele postului nu contează. clipul a fost pe multe televiziuni (printre care România TV, Antena 3, Digi 24, B1, Realitatea Plus, Antena 1, chiar și pe posturile publice TVR 1 și pe TVR 2).

Reclama a rulat de la sfârșitul lui decembrie, iar cele mai multe posturi au scos-o deja, după reacții. Modul de funcționare al CNA (cu monitorizări mult după ce campaniile rulează) face tardivă și fără efect practic orice decizie a forului (poate decide doar să nu mai fie dat pe post de acum înainte).

Adela Nuță, președintele Asociației Prețuiește Calitatea, a declarat pentru Paginademedia.ro că Vel Pitar nu este membru al Asociației. Totodată, Andrei Siminel, reprezentantul Broadhurst, nu a răspns la întrebarea Paginademedia.ro „Ce legătură este între Asociația Prețuiește Calitatea și Vel Pitar.”

Vezi și

EXCLUSIV Bătaie pe funcțiile din Guvernul Cîțu! USR-PLUS-iștii se autopropun pentru ocuparea unor poziții-cheie!

Casa Națională de Pensii Publice vine cu noi detalii! Ce se întâmplă cu pensiile

EXCLUSIV De azi, polițiștii vor da cu preponderență avertismente, în loc de amenzi! Încep acțiunile de protest împotriva Guvernului Cîțu!

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare