sursa foto:  impact.ro

O fostă USR-istă explică de ce se află Clotilde Armand în conflict de interese: ‘Breaking news pentru Clotilde: deții o funcție de demnitate publică’

Claudia Postelnicescu, exclusă din USR în 2019, după ce l-a criticat pe Dan Barna, liderul de la acea vreme al partidului, susține că primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, minte atunci când afirmă că nu se află în conflict de interese. Potrivit lui Postelnicescu, conflictul de interese apare atunci când o persoană cum e Clotilde Armand, care exercită o demnitate publică, are un interes personal de natură patrimonială. În confirmate cu Art. 94 din Legea nr. 161/2003, „calitatea de funcţionar public este incompatibilă cu orice altă funcţie publică decât cea în care a fost numit, precum şi cu funcţiile de demnitate publică”. <<Breaking news pentru Clotilde: deții o funcție de demnitate publică. Alin. 2 al aceluiași articol îți spune că ”funcționarii publici nu pot desfășura alte activități remunerate sau neremunerate…”>>, o ironizează Postelnicescu pe Clotilde Armand.

Și Cristian Vasilcoiu, secretar de stat în Ministerul Muncii din partea PSD, i-a transmis lui Clotilde Armand că nu poate face cumul de funcții, dat fiind faptul că e primar.

Trebuie precizat că primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susține a acționat legal și că e victima „manipulării PSD și PNL”.

Ce spune Claudia Postelnicescu, fostă USR-istă:

Am citit acum explicația primarului Clotilde Armand, trimisă de cineva, intrucât comunicatorul ei șef m-a blocat acum mult timp, când, tot așa, mă mai oboseam să demontez câte o gogomănie cosmică.

Ce spune Clotilde, în impostura ei abisală? Că, fiind funcționar public, poate fi desemnată ca manager de proiect și, în consecință poate primi o mărire de salariu cu 30%. Că a întrebat ea mai sus, la nu știu ce minister, e acoperită. Totuși nu a întrebat direct la ANI, singura instituție care cu asta se ocupă, cu conflicte de interese.

Doar că nu este așa cum minte Clotilde. De remarcat, frumos, clasic, cum ne-a obișnuit, cum simpla chestionare pe tema conflictului de interese înseamnă, implicit și automat, o ”hărțuire” la adresa persoanei sale. Serios? Dar asaltul ăsta permenent la adresa inteligenței noastre de votanți nu e oare o hățuire fără precedent, nervi tocați în mod isteric de o veleitară narcisistă cu zero calități de leadership, non stop, an de an, de dimineața până seara, cu pseudo-drame și zero livrare pentru interesele cetățenilor?

Legea nr. 161/2003 privind unule măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, clasifică funcțiile publice și funcționarii publici, deci e o lege veche, încă din 2003 s-a gândit legiuitorul că poate va apărea într-o zi o Clotilde să ne salveze din mocirlă. Așadar, legiuitorul a stabilit categoria înalților funcționari publici este definită în art. 11 și cuprinde persoanele numite în funcții publice, cum ar fi consilierii de stat, secretari generali ai guvernului, prefect, subprefect, directori generali din administratia publică. Nu primari – care este o funcți a l e a s ă, nu numită, nu obținută prin concurs, ci printr-un vot de încredere care conferă reprezentarea votanților de către ales. Reprezentarea nicidecum numirea în sinecuri dedicate propriei persoane.

Conflictul de interese se manifestă atunci când o persoană cum e Clotilde Armand, care exercită o demnitate publică are un interes personal de natură patrimonială – de exemplu să încaseze bani dintr-o sinecură în care se auto-numește fără nicio calificare evidentă, doar pentru că poate și își dorește.

Art. 94 din Legea nr. 161/2003 spune chiar mai clar de atât (pentru că în Codul penal e definit neclar cine e funcționar public, în sensul că oricine exercită o funcție de demnitate publică – ceea ce a generat multe probleme în practică modul de redactare al art. 175 C.pen.), că pur și simplu ”calitatea de funcționar public este i n c o m p a t i b i l ă cu orice altă funcție publică decât cea pentru care a fost numit și cu funcțiile de d e m n i t a t e publică”. Breaking news pentru Clotilde: deții o funcție de demnitate publică. Alin. 2 al aceluiași articol îți spune că ”funcționarii publici nu pot desfășura alte activități remunerate sau neremunerate…”. Deci ai aici o dublă interdicție. Pas du tout intéressant.

Dar hai să luăm și Codul administrativ la lecturare pentru Clotilde, că înțelegem toți acum că ea nu are juriști în primărie ci o gașcă de lichele din suita proprie, care o împing să fie ridicolă. Art. 155 – Primarul e reprezentant al statului, ca autoritate publică, și …șoc și groază „desemnează” funcționarii publici.

Ce s-a gândit Clotilde Armand? La valoarea mea nu pot eu fi și funcționar public și autoritate publică, cum eu, care am luptat 2 ani cu mafia gunoaielor?! Nah, trebuie să pot, vreau să pot, am zis. Eu, ca autoritate publică mă desemnez pe mine funcționar public, pentru că doar așa voi putea lupta mai bine, mai calificat, mai profi cu corupția. Da, așa fac. Semnat.

Acum 2 ani am scris pe aici că cea mai grea lovitură la adresa brand-ului USR pe anticorupție și fără penali va fi dat de o închipuită care habar nu are pe ce lume e, carte nu știe, politică nu știe, echipă competentă nu are, însă veleitățile ei depășesc cu mult competențele reale. Sunt convinsă că sunt și ei conștienți, drept dovadă că echipa Barna-Ghinea nu a invitat-o în noul Birou Național și o sprijină verbal pe pereții facebook, că nu au încotro, încă e în grădina lor, o pacoste fără scăpare. Clotilde Armand nu e și nu a fost niciodată în echipa nimănui, doar în a ei.

Mecanismul psihologic al acestei inepții este iluzia că reușita de a impune o impostură colosală, o simplă imagine confecționată de niște păpușari de duzină, va funcționa la infinit și poate mai mult decât să fie un simplu primar de sector ”hărțuit” de partenerii de coaliție, care au ajutat-o să ajungă în funcție. Un fel de Kim Kardashian, care după ce s-a lansat cu o casetă video de duzină, acum vrea să fie avocat și președinte, investitor global, antreprenor, luptătoare pentru drepturile omului, designer, creator de brand, actriță, artistă, nimic nu e niciodată suficient, mai mult și mai mult, o insațietate imposibil de oprit. Pentru că accesul la putere îți dă impresia că nu ai suficientă și poți mai mult și se găsesc întotdeauna unii care să te propulseze, contra cost. Clotilde Armand, din soția franțuzoaică a unui matematician român, mamă casnică, a devenit peste noapte mare politician, manager, primar, luptătoare anti-corupție și, de ce nu, președintele României. Pentru că merită. I-a spus ei un băiat din servicii și cineva bine intenționat dintr-un minister. Și ea i-a crezut”.

Cristian Vasilcoiu, către Clotilde Armand: „Doamna Armand, nu înțelegeți legile din care citați”

Doamna Armand, nu înțelegeți legile din care citați:

1. Dvs. nu sunteți funcționar public, ca să puteți fi manager de proiect pe fonduri;

2. Primarii pot primi un spor de 25% dacă primăriile pe care le conduc gestionează proiecte pe fonduri, dar asta nu e egal cu a se numi singuri manageri de proiect, ca să ia și mai mulți bani.

Și mai mult, primarii nu pot face cumul de funcții!

Așadar, cu desen, ca să înțelegi și Dvs.: ați încălcat legea când v-ați desemnat singură manager de proiect, ca să luați și mai mulți bani!”.

Clotilde Armand afirmă că a acționat legal și că e victima PSD-PNL

„Bun. Acum că festivalul manipulării PSD și PNL al opiniei publice a început (din nou) o să vin cu câteva precizări. Vor mai urma și altele pe parcurs fiindcă puțină lume știe despre ce este vorba în sesizarea făcută de un membru PNL la ANI.
Așadar:

Pentru că este destul de tehnic subiectul am să încerc să-l descifrez cât mai simplu de înțeles. Sesizarea făcută de PNL împotriva mea spune așa: primarul sectorului 1 s-a numit manager de proiect și a încasat 3500 euro în 5 luni. Adică eu (primarul) n-am voie să fiu manager de proiect fiindcă m-am numit singur și mi-am semnat singur dispozițiile de numire. Nimic mai fals.
1. Însemnă că toți primarii din România care își semnează lunar pontajul sau care își măresc indemnizația sunt în conflict de interese;
2. Toate dispozițiile semnate de mine sunt verificate dacă sunt legale și ajung la prefect. Prefectul a spus că sunt legale;
3. Toate actele administrative trebuie să îndeplinească o serie de avize ale departamentelor: juridic, economic, resurse umane etc. Toate aceste avize și semnături sunt pe toate dispozițiile sesizate de ANI;
4. Reprezentanții ministerului responsabil pentru proiectului sesizat de ANI spun într-un răspuns că eu sunt eligibilă (chiar dacă sunt primar).

Obiectivul principal al proiectului făcut în parteneriat cu Direcția Generală Anticorupție este creşterea gradului de implementare a măsurilor referitoare la prevenirea corupţiei prin îmbunătăţirea, consolidarea şi dezvoltarea capacităţii administrative a Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.

Ce înseamnă acest lucru:
– Realizăm procedura operațională privind managementul riscurilor de corupție și stabilirea măsurilor preventive anticorupție din cadrul Primăriei Sectorului 1.
– Realizăm și implementăm un Registrul riscurilor de coruptie în cadrul administrației locale.
– 60 de angajați din cadrul Primăria Sectorului 1 vor beneficia de cursuri de instruire în domeniul prevenirii corupției, transparenței, eticii și integrității.
– Campanie de conștientizare privind riscul expunerii la faptele de corupție, promovată atât în rândul cetățenilor cât și al personalului din administrația publică locală.

Pentru toate astea am fost remunerată cu 3500 euro timp de 5 luni.

Cu alte cuvinte, un membru PNL a sesizat ANI fiindcă vreau să nu se mai ia șpagă în Primăria Sectorului 1. Iar ANI îmi refuză accesul la dosar cu toate că l-am solicitat de mai multe ori. Iar conducerea PSD și PNL îmi solicită demisia acum pentru că nu mai pot fura în liniște la primăria noastră. Sincronizare perfectă.

La fel ca în cazul Curtii de Conturi – care după ce au venit de vreo 3 ori la noi în control într-un an de zile n-a găsit nimic ilegal deși au ieșit să comunice public înainte să ne prezinte procesul verbal. Și uite așa folosim anumite instituții pe post de măciucă să lovim în cei incomozi politic. Însă nu-i nimic. Mergem mai departe. Depun plângere penală împotriva inspectorului ANI care a refuzat sistematic accesul la dosar. Așa, pentru că nu e nimeni mai presus de lege”, a transmis Clotilde Armand.

Anterior, primarul Sectorului 1 a precizat că a respectat legea, chiar dacă Agenția Națională de Integritate susține altceva.

„Gata! M-au prins… Glumesc. Nu aveau ce.

Am citit astăzi comunicatul ANI, pot să vă spun că am respectat legea în cazul proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟.

Avem o confirmare de la oficialii de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene care ne transmit că suntem eligibili. Înainte de a se face numirile în cadrul proiectului, a existat o verificare și autoritățile competente care ne-au transmis că totul este corect. Știți, nu facem nimic de capul nostru.

De asemenea, în cadrul lucrării ce face obiectul comunicatului am răspuns de fiecare data solicitărilor ANI și am depus un punct de vedere însoțit de documente justificative care arată legalitatea activităților pe care le-am desfășurat în calitate de primar al Sectorului 1 București. N-am primit nici un răspuns și mi-a fost refuzat de mai multe ori accesul la dosar.

Legea spune asta:
– art. 94 alin. 22 din Legea nr. 161/2003:
„nu se afla in situatie de incompatibilitate, in sensul prevederilor alin. (2), functionarul public care este desemnat prin act administrativ pentru a face parte din echipa de proiect finantat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum si din imprumuturi externe contractate sau garantate de stat rambursabile sau nerambursabile […].”
Și asta:
art. 16 din Legea nr. 153/2017:
– „(2) Indemnizatiile lunare ale presedintilor si vicepresedintilor consiliilor judetene si primarilor si viceprimarilor unitatilor administrativ-teritoriale care implementeaza proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile se majoreaza cu pana la 25%.”

PS: Mă bucur că autoritățile sunt vigilente și că își fac treaba. Știam că unul dintre membrii PNL Sector 1 a făcut plângerea la ANI, într-o încercare disperată de hărțuire a mea. Nu avem nicio problemă ca Parchetul și Prefectul să verifice actele și le vom pune la dispoziție toate documentele pe care le vor solicita. Să vedeți acum cum intră în vrie aparatul de manipulare al PSD PNL și să țipe. Nu-i nimic. Mergem după ei. #NiciUnPasÎnapoi”, a spus Armand.

Ce a transmis Agenția Națională de Integritate

ANI a transmis că Armand se află în conflict de interese administrativ și a sesizat Parchetul în acest sens, după ce s-a numit pe sine manager al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție” și a încasat bani pentru această funcție.

În exercitarea atribuțiilor de primar, ARMAND CLOTILDE MARIE BRIGITTE a semnat dispozițiile prin care s-a numit pe sine manager al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟ finanțat din fonduri europene și care au produs un folos material pentru sine în cuantum de 18.720 Lei, încălcând astfel prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 din Legea nr. 161/2003.

Cele 5 dispoziții semnate reprezintă numirea în funcția de manager de proiect, precum și majorarea indemnizației lunare, cu până la 30%.

INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 18 februarie 2022 (data Dispoziției privind numirea managerului de proiect, al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟), ARMAND CLOTILDE MARIE BRIGITTE exercită simultan cu funcția de primar al Sectorului 1, București și funcția remunerată de manager de proiect, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.
SESIZARE PARCHET
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către ARMAND CLOTILDE MARIE BRIGITTE a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal întrucât, în exercitarea atribuțiilor de primar, respectiv în perioada februarie – august 2022, a semnat un număr de 5 dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine.
SESIZAREA INSTITUȚIEI PREFECTULUI MUNICIPIULUI BUCUREȘTI cu privire la legalitatea actelor administrative ale autorităților administrației publice, respectiv a dispoziției de numire în funcția de manager de proiect și a celor 4 dispoziții prin care au fost suplimentate veniturile, atribuții conferite de prevederile art. 252, alin. (1), lit. c) din Codul Administrativ, acte materiale pentru care au fost reținute aspecte și indicii privind încălcarea regimului juridic al incompatibilităților, al conflictelor de interese în materie administrativă și a legislației în materie penală”, a comunicat ANI.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare