uber

sursa foto:  mediafax

S-a decis! Ce se întâmplă de azi cu Uber, Bolt și Yango

Legea pentru serviciile de ride-sharing se află publicată în Monitorul Oficial, iar de azi, 4 iulie, intră în vigoare. Astfel că toții șoferii care lucrează pentru platformele Uber, Bolt, Taxify și Yango trebuie să îndeplinească anumite condiții ca să fie angajați. La fel și mașinile lor.

Potrivit Ordonanței de Urgență pentru reglementarea serviciilor de ride-sharing, după o perioadă de tranziţie, care poate dura între două şi șase luni, instituţiile vor fi gata să-i primească pe şoferi pentru autorizare. Din acel moment regulile vor fi stricte.

Potrivit noii legislaţii, o maşină nu trebuie să fie mai veche de 15 ani ca să facă acest tip de transport alternativ. Locurile trebuie să fie maximum cinci, cu tot cu cel al şoferului, iar mașina va fi distinctivă. Pe partea dreaptă a parbrizului, jos, va avea un “sticker” pe care va scrie numărul maşinii şi platforma de care aparţine.

Ecusonul se emite de către operatorul platformei pentru fiecare autoturism înscris care are, în prealabil, copia conformă a autorizaţiei pentru transport alternativ.

Autoturismul folosit va putea fi personal, în leasing sau comodat. ITP-ul pentru vehicul trebuie realizat odată la șase luni.

Un şofer care vrea să facă transport alternativ trebuie să aibă cel puțin 21 de ani, carnet de şofer categoria B de minimum doi ani, atestat emis de Autoritatea Rutieră Romană și o ținută prezentabilă, comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul.

Totodată, nu are voie să nu refuze efectuarea cursei în condiţiile iniţial agreate, să nu solicite plata de către pasager a unei alte sume de bani în schimbul activităţii de transport efectuate, să nu utilizeze mijloacele audio/video fără acordul clientului.

Cei care nu respectă reglementările riscă amenzi de până la 5.000 lei, în funcţie de gravitatea faptei.

“Le-am pus pe amândoi pe acelaşi făgaş, şi taximetria şi Uberul, repet, clientul este cel care decide. Nu există nici un fel de discriminări faţă de vreuna dintre cele două metode de prestare a serviciului de taximetrie, prin dispecerat sau prin platformă”, a declarat Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

România a devenit a 12-a ţară europeană care reglementează alternativa la taximetrie, numită “ride-sharing” și sunt în 20.000 de șoferi care lucrau pentru Uber, Bolt, Taxify și Yango, înainte ca ele să fie acceptate prin lege. Proiectul de OUG pentru autorizarea platformelor a fost pus în dezbatere publică pe 23 mai, după care și-a urmat cursul.

Citește și:

În plin scandal pe banii TNB, apare un document nuclear! Ce salariu are, în realitate, Ion Caramitru

S-a aflat! Cine ar putea fi noul ministru de Interne

Denunțuri pe bandă rulantă cerute de Carmen Dan! Amenințări cu cătușe în MAI

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare