cnadnr autostrada

sursa foto:  cnadnr.ro

Se amână din nou! Planurile de construcție ale unei așteptate autostrăzi au intrat la apă

Planurile de construcție a uneia dintre cele mai așteptate autostrăzi din România au intrat la apă la propriu. Se pare că lucrările nu vor fi finalizate foarte curând. Autostrada în care s-a investit 420 milioane de euro, din care 85% provin din fonduri europene, va fi gata în cel puțin 19 luni.

Este vorba despre lotului 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda (A 10), cuprins între Aiud Sud și Alba Iulia Nord. Potrivit jurnalul.ro, lucrările înaintează foarte greu din cauza slabei mobilizări a constructorilor, grecii de la Aktor şi românii de la Euro Construct Trading 98 SRL.

Aceștia au probleme serioase cu infiltrațiile, iar estimările arată că mai devreme de 2019, nu vor fi mari șanse de finalizare. Apariţia infiltraţiilor nu este o surpriză, acest fenomen fiind luat în calcul încă din faza de proiectare având în vedere că traseul Lotului 2 din Autostrada Sebeş-Turda traversează o zonă inundabilă, Lunca Mureşului. Aici, nivelul pânzei freatice este ridicat şi trebuie executate foarte multe drenuri. De asemenea, sunt şi o serie de lucrări complexe de executat, iar toate acestea încetinesc ritmul lucrărilor. Totuşi, nici constructorul Aktor nu dă semne că s-ar omorî cu firea.

Vezi și RCS&RDS face un anunț important: Ce se va întâmpla cu GIGANTUL, după revoluția fiscală

Estimările reprezentanţilor Asociaţiei ProInfrastructura indică faptul că ar mai fi nevoie de circa 19 luni pentru finalizarea lucrărilor pe acest lot dacă ritmul de lucru nu creşte. „Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, între Aiud Sud și Alba Iulia Nord, construit de grecii de la Aktor, înaintează foarte greu. Lotul este lung (24,25 km), are numeroase structuri, probleme cu infiltrațiile și mobilizarea constructorului lasă de dorit. La finalul lunii octombrie s-a raportat un progres oficial de 43,10% față de 40,34% în septembrie. La un calcul simplu, cu un progres mediu de 3% pe lună, vom avea nevoie de încă 19 luni pentru finalizarea tronsonului”, potrivit reprezentanţilor Asociaţiei ProInfrastructura. Trebuie spun însă că întârzierea lucrărilor mai are şi alte cauze, nu doar vina constructorilor. Problemele cu exproprierile, întârzierea plăţilor de către CNAIR, ceea ce a dus la blocarea proiectului, complexitatea unor lucări având în vedere că proiectul implică şi construirea a două pasaje peste râul Mureş şi unul peste calea ferată, construirea a 97 de podeţe etc.

Vezi și Numire importantă a premierului Tudose! Salariul impresionant pe care îl va primi un pensionar MAI – unde a fost „uns” acesta

Ascensiune militară FULMINANTĂ a Principelui Radu Duda de Hohenzollern! Cum a ajuns un actor să fie COLONEL al Armatei Române

Mesaj EXPLOZIV al comisarului Traian Berbeceanu pentru cei care fac Legile Justiției! Cum a ajuns să primească jumătate din salariu

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare