Sistemul bancar din România implementează noile protocoale care sporesc protecția și confidențialitatea datelor financiare ale consumatorilor în timpul tranzacțiilor online cu cardul pe site-uri din spațiul economic european
Reglementarea unitară pentru toți consumatorii europeni face parte din Directiva Revizuită a UE privind serviciile de plată (DSP2) și este preconizată să contribuie la creșterea încrederii consumatorilor și să dinamizeze plățile electronice, mai ales în acest context pandemic în care se recomandă plata cu cardul.
Comercianții online trebuie să solicite autentificarea plăților prin implementarea noilor protocoale de securitate în platformele comerciale online, iar băncile emitente ale cardurilor trebuie să asigure autentificarea strictă.
Pentru a avea o experiență cât mai ușoară, biometria (autentificarea cu amprentă/ recunoaștere facială) poate fi o opțiune de autentificare a tranzacțiilor, autentificare care are loc în aplicațiile băncilor de internet/mobile banking/aplicațiile de semnare tranzacții (e-token)/ wallet-uri, conform unui comunicat de presă.
Pentru consumatorii care nu au acces la o astfel de metodă, băncile vor implementa și alte opțiuni de autentificare a tranzacțiilor, de tipul unei parole statice.
Fiecare emitent de carduri din România a comunicat sau urmează să comunice clienților proprii care sunt metodele de autentificare a tranzacțiilor online cu cardul și care sunt modificările aduse fluxurilor actuale, scrie romaniatv.net
Metodele de autentificare care respectă cerințele SCA sunt:
- Autentificare și semnare în aplicația de internet/mobile banking/e-token/wallet a băncii;
- Cod primit prin SMS + parolă statică (opțiune de back-up în condițiile în care clienții nu au acces la aplicația de internet banking);
- Cod primit prin SMS + amprentă;
- Cod generat într-o aplicație de semnare tranzacții (e-token) + amprentă