sursa foto:  libertatea.ro

Toți românii care lucrează în străinătate trebuie să știe asta! Ce s-ar putea întâmpla cu actul lor de identitate

Toți românii care lucrează în străinătate trebuie să știe asta! Este vorba despre un proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, care îi vizează în mod direct.

Potrivit proiectului, cei care lucrează în străinătate vor putea solicita acte de identitate în care se vor înscrie date privind domiciliul acestora din străinătate, astfel încât aceștia să poată face dovada domiciliului sau reședinței și cu ajutorul cărții de identitate, nu doar cu pașaportul.

Totul apare într-o Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum şi pentru modificarea Legii nr.248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate.

Concret, aceștia vor putea solicita autorităților române eliberarea unei cărți de identitate în care să se menționeze domiciliul acestora din străinătate.

Astfel, începând cu 1 iulie 2019, românii care lucrează în străinătate pot solicita un astfel de document de identitate doar în situațiile în care se eliberează, în prezent, pașapoartele cu menționarea domiciliului din străinătate, și anume atunci când solicitantul:

  • are drept de şedere pentru o perioadă de cel puţin un an sau, după caz, are prelungit succesiv dreptul de şedere, în decurs de un an, pe teritoriul statului respectiv;
  • a dobândit drept de şedere pe teritoriul statului respectiv în scopul reunificării familiale cu o persoană care are domiciliul în statul respectiv;
  • a dobândit drept de lungă şedere sau drept de şedere permanentă;
  • a dobândit cetăţenia statului respectiv;
  • are drept de muncă;
  • este înscris la o instituţie privată sau publică pentru studii sau formare profesională;
  • este posesorul unui certificat de înregistrare ori al unui document care atestă rezidenţa într-un stat membru UE sau al Spaţiului Economic European.

Cererile se vor putea depune personal atât în străinătate, la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României, cât și în țară, la unitățile serviciului de evidență a persoanelor. Cererile vor fi însoțite de documente eliberate de autorităție statului de domiciliu și de traducerea în limba română a acestora.

Inițiatorii susțin că un act de identitate în care se menționează domiciliul din străinătate va permite identificarea unei persoane în cazul încheierii unor acte juridice pentru care e nevoie de adresa de domiciliu (servicii bancare, de exemplu), dovedirea identității și în lipsa pașaportului CRDS și un cost mai redus pentru beneficiar, în condițiile în care emiterea unui pașaport costă mai mult decât emiterea unei cărți de identitate.

Există două categorii de români cu domiciliul în străinătate, și anume categoria celor ce dețin un pașaport CRDS și categoria celor care, chiar dacă locuiesc în afara țării, dețin un act de identitate în care figurează un domiciliu din România.

“Prima categorie care se află în legalitate este redusă, fiind 0,6 milioane de cetățeni români cu domiciliul în străinătate.

A doua categorie este evident mult mai mare în condițiile în care 3,4 milioane de cetățeni români locuiesc în altă țară. Pentru a nu fi obstrucționați în exercitarea drepturilor cetățenești, mulți dintre aceștia declară în fals că au domiciliul în România, în realitate având domiciliul în străinătate”, precizează promotorii propunerii legislative.

Vezi și Ieșire explozivă a lui Rareș Bogdan! Reacție distrugătoare la adresa Guvernului, după un articol publicat de Bugetul.ro

EXCLUSIV! Caz halucinant! Creștere uluitoare a celei mai mari pensii din România – Ministerul Olguței Vasilescu reacționează

Răsturnare de situație! Declarație-surpriză a lui Eugen Teodorovici

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare