sursa foto:  https://www.romaniatv.net

Acuzații grave pe piața asigurărilor auto! Noul CARITAS: piața de asigurări RCA din România – adevărată fabrică de bani pentru susținătorii fraudelor

Transportatorii lansează acuzații grave, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară a deschis procedura de faliment a City Insurance.

COTAR cere tragerea la răspundere și „obligarea la plata daunelor a tuturor celor care se fac vinovați de situația în care a fost adusă România din cauza falimentului asiguratorului City Insurance”.

Vezi și ASF deschide procedura falimentului City Insurance

Iată comunicatul COTAR:

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a avertizat, în nenumărate rânduri, asupra pericolului prăbușirii pieței de asigurări auto obligatorii RCA, iar realitatea arată că toate predicțiile noastre au fost corecte, deși n-au fost luate în considerare. Nici măcar astăzi, când s-a declarat falimentul City Insurance, cel numit de Parlamentul Romaniei sa supravegheze acest sector din cadrul ASF , dl Cristian Rosu nu spune tot adevărul: Asiguratorul va mai încasa peste 35 de milioane de euro, în următoarele 2 săptămâni, de la Brokeri.  În ce buzunare se vor duce banii?

După Astra, Carpatica și Centrasig, a dat faliment și City Insurance, așa cum noi am anunțat, în ultimii doi ani și jumătate. Dar nimeni nu vorbește despre banii care vor intra în continuare în conturile asiguratorului, de la brokeri, care fac plata la 15 zile. Din calculele noastre, City Insurance va mai primi în conturi 35-40 de milioane de euro, bani pe care ar putea să-i plătească celor care trebuie să primească despăgubiri. Sau să-i transfere în buzunarele unora care și până acum au profitat de situația asiguratorilor, despre care n-au cum să spună că n-au știut către ce va duce – pentru că am anunțat noi, aproape săptămânal, ceea ce s-a întâmplat astăzi, adică falimentul iminent al City Insurance.

Încă de la începutul lunii august, cei care erau implicați în accidente rutiere și aveau poliță RCA de la City Insurance erau programați pentru constararea daunei în a doua jumătate a lunii septembrie, încălcându-se termenul legal e de 3 zile lucrătoare. De asemenea, COTAR a anunțat că și Euroins achită despăgubirile cu mare întârziere și angajații companiei calculează conform unor criterii doar de ei știute, fără nicio legătură cu legea RCA.

Ceea ce vedem că se întâmplă pe piața asigurărilor RCA din România este un nou Caritas. Până acum s-a bucurat toată lumea de câștig, pentru că erau vândute polițe RCA la prețuri mici,mult sub tariful de referinta iar acum ni se trimite nota de plată. Am transmis semnale de alarmă, am cerut ajutorul Parlamentului, al Guvernului, al Președintelui. Am transmis zeci de comunicate de presă care au fost preluate permanent de mass-media. Am făcut calcule financiare și am arătat spre ce se îndreaptă această piață, prin complicitatea cu instituțiile care ar fi putut să oprească acest dezastru anunțat. Am cerut sprijin pentru a i se atrage atenția domnului Cristian Roșu, numit de Parlamentul României pentru a răspunde de acestor sector important din cadrul ASF, să-și facă treaba pentru care este plătit de statul român, dar nicio instituție nu a luat nicio măsură”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Situația actuală este mai gravă decât în cazul Astra sau a celorlalte două firme care au dat faliment, pentru că vorbim despre despre aproape 50% din această piață numai în cazul City Insurance, cu 3.000.000 de polițe de asigurare RCA. Toate instituțiile statului au închis ochii. Cei doi asiguratori din topul pieței polițelor RCA, City Insurance și Euroins, au ajuns să atingă recordul de 5.000 de reclamații pe lună, cele mai multe procese fiind pierdute de firmele de asigurare, în ultimii trei ani. Pentru comparație, în Germania se vând circa 80 de milioane de polițe de asigurare și sunt cel mult 300 de reclamații pe an. Numărul reclamațiilor la ASF, la adresa firmelor de asigurări, a crescut cu aproape 500% față de acum 4 ani. Doar în luna august 2021, doar City Insurance și Euroins au cumulat echivalentul reclamațiilor întegistrate de întreaga piață germană RCA în decurs de 14 ani.

Asiguratorii preferă să plătească prețuri subevaluate sau să aștepte trei ani de procese la capătul cărora să beneficieze de clemența sau sprijinul celui numit de Parlament sa supravegheze acest sector . Din păcate, doar 5% cele 500.000 de dosare de daune ajung în instanță, pentru că oamenii nu-și permit cheltuielile de judecată. Falimentul City Insurance înseamnă 3 milione de polițe de asigurări care ajung la Fondul de Garantare, adică tot noi le vom plăti, din banii de la bugetul statului. Cu toate acestea, nimeni nu răspunde pentru situația creată și pentru prejudiciul imens care a fost adus celor 3 milioane de asigurați și statului român. 

Schimbările în cadrul ASF au început să se vadă abia după numirea președintelui Nicu Marcu , cu un an în urmă . Așa s-a ajuns și la depistarea fraudelor de la City Insurance In situatia de azi ne-au adus cei care au condus ASF in perioada de interimat , respectiv dna prim vicepresedinta Doina Dascalu impreuna cu dl vicepresedinte Rosu Cristian 

Dar domnul Cristian Roșu ar trebui să plătească, în solidar, daunele provocate sub tutela lui, pentru că știa foarte bine care este adevărul și a fost plătit cu acel salariu lunar enorm pentru a nu lăsa să se întâmple aceste lucruri. Prejudiciul îl plătesc, în continuare, toți românii. 

Cerem tragerea la răspundere și obligarea la plata daunelor a tuturor celor care se fac vinovați de situația în care a fost adusă România din cauza falimentului asiguratorului City Insurance.

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare