sursa foto:  stiripesurse.ro

EXCLUSIV Acuzații grave! Implozie în ANPC – Zeci de angajați amenință cu demisia

Scandal uriaș în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)! Zeci de angajați amenință cu demisia.

Bugetul.ro a intrat în posesia unei scrisori deschise, în cadrul căreia se fac dezvăluiri explozive. Epistola urma să fie făcută publică în zilele următaoare.

Pe scurt, mai mulți angajați ai ANPC cer înlocuirea conducătorului instituției, Marius Pîrvu. În caz contrar, peste 30 de persoane ar urma să părăsească Autoritatea.

Vezi și SURSE Dezvăluire halucinantă din interiorul ANPC! Ce s-ar întâmpla în cadrul instituției

„Suntem un grup de angajati din ANPC si dorim sa va aducem la cunostinta nemultumirile noastre fata de presedintele institutiei, dl Marius Pirvu. Am luat decizia de a va transmite pe aceasta cale situatia curenta deoarece ne este din ce in ce mai clar ca aceste fapte nu sunt cunoscute de catre cei care pot face ca aceasta institutie a statului sa redevina ce a fost candva si anume un ajutor real al cetateanului in fata operatorilor economici incorecti.

Imediat dupa numirea sa in functie in luna martie a acestui an, dl Marius Pirvu a dispus un control asupra tuturor deconturilor facute cu deplasarile in interes de serviciu. Am apreciat cu totii acest gest ca fiind benefic pentru bugetul ANPC, si asa destul de subred. Din pacate, acesta s-a facut neconform prevederilor legale. Astfel, toti cei care nu aveau stampilate ordinele de deplasare (definite prin Ordin al Ministerului Finantelor nr 3512/2008) si bonurile de combustibil au fost nevoiti sa ramburseze intregile sume aferente. Conform OG 17/2015, se elimina obligativitatea stampilei, inclusiv pe ordinele de deplasare. Conform legii contabilitatii nr 82/1991 actualizata, serviciul financiar este cel care are obligatia de a verifica actele financiar contabile depuse spre decontare si, in cazul in care acestea nu sunt conforme cu cadrul legal, sa le refuze. Toate documentele depuse de angajatii ANPC spre decontare au fost primite si implicit aprobate de Directia de contabilitate din cadrul institutiei. Conform legii, acestia sunt pe deplin responsabili de intocmirea acestor acte si raspunzatori financiar in fata legii, nu restul angajatilor care, prin aceste masuri abuzive, au fost nevoiti sa returneze din fonduri proprii banii cheltuiti in interesul clar al institutiei. Mai mult decat atat, s-au perceput si penalitati de 0.5%/zi. Aceleasi masuri penalizatoare s-au luat si in cazul lipsei datei de pe ordinele de deplasare, acestea facand parte din atributiile departamentului contabil, de a intregistra si data documentele respective. Niciunul dintre cele de mai sus nu reprezinta prejudiciu din punct de vedere legal. In plus, comisia care a analizat aceste dosare a fost formata din personal de executie din cadrul ANPC, fara pregatire financiar contabila, competentele acestora in acest sens fiind discutabile.

Solutionarea Alternativa a Litigiilor (SAL). Conform Ordonantei nr 38/2015, statutul angajatilor din aceasta directie nu respecta art 19 alin 1 din aceasta Ordonanta, conform caruia “in cadrul ANPC se infiinteaza o structura responsabila cu derularea procedurilor SAL. Aceasta structura este impartiala si isi desfasoara activitatea independent de activitatile de supraveghere si control piata.” In acest moment, personalul din cadrul SAL este in subordinea comisariatelor judetene ANPC. Totodata, in cadrul autoritatii o mare parte din angajatii SAL sunt persoane detasate de la societati comerciale ce desfasoara activitati care nu sunt in concordanta cu impartialitatea fata de activitatea de supraveghere si control piata.  Potrivit programului de guvernare, aceasta structura trebuia promovata in randul consumatorilor, insa nu a fost  intreprins niciun demers in acest sens, motiv pentru care in decursul unui an calendaristic au fost inregistrate un numar de trei cereri de solutionare alternativa, toate fiind clasate.

Conform legislatiei in vigoare, exista posibilitatea detasarii personalului de la agenti economici privati catre institutii ale statului, nivelul de salarizare a acestora neputand fi inferior celui pe care il aveau anterior. Uzand de aceasta facilitate, domnul Pirvu a dispus angajarile prin aceasta procedura de detasare descrisa mai sus, in scurt timp dupa numirea sa in functie, aducand inclusiv persoane cu care el a lucrat in trecut in alte institutii ale statului, cele mai multe incompetente in posturile aduse (acestea nici macar prezentandu-se la birou saptamani intregi sau nedesfasurand nicio activitate profesionala).  Cel putin curios este ca o parte din persoanele aduse in cadrul institutiei prin aceasta procedura au fost angajate la sociatatile comerciale de unde au fost detasate cu una sau doua zile inainte de realizarea detasarii acestora in cadrul ANPC. Conform art 4, lit e din HG 500/2011 privind Registrul General de Evidenta a Salariatilor, pentru salariatii detasati angajatorul de baza completaza in REVISAL perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea ANTERIOR INCEPERII DETASARII. Acestea sunt inexistente in REVISAL. Este lesne de inteles, in acest sens, ca angajarile au fost facute la societatile comerciale STRICT in scopul detasarii acestor angajati la ANPC, acestia neavand timp sa isi demonstreze abilitatile profesionale ce ar fi trebuit, in mod normal, sa indreptateasca detasarea acestora in cadrul institutiei. Mai mult, prin aceasta masura, 3 persoane aduse astfel in cadrul ANPC primesc salariu egal cu cel al unui department intreg din ANPC. Este bine cunoscut faptul ca personalul ANPC a chemat in instanta insusi institutia ANPC  pentru alinierea salariilor la unele similare celorlalti functionari publici.

Totodata, numirile in consilii/comisii formate din reprezentanti ai institutiilor publice si nu numai, ce sunt remunerate au fost facute de catre dl Pirvu dupa bunul plac, fara a tine cont de competentele profesionale, astfel fiind desemnate persoane ce au fost detasate de la societati comerciale sau alte institutii la scurt timp dupa numirea sa in functia de secretar de stat.

Directorul de cabinet numit de dl Pirvu nu isi indeplineste indatoririle, ingreunand astfel bunul mers al institutiei. Cercetand acest aspect, am ajuns cu totii la concluzia ca nu este rea vointa, ci totala incompetenta, seful de cabinet fiind persoana care trebuie sa cunoasca toata legislatia, procedurile interne si normele metodologice de aplicare a legislatiei, lucruri total straine actualului sef de cabinet.

De asemenea, folosim acest prilej pentru a va aduce la cunostinta si nemultumirile colegilor nostri din teritoriu: dl Pirvu nu face niciun demers pentru ocuparea locurilor vacante de conducere din regiuni si judete (Teleorman, Galati, Iasi, Prahova), prejudiciind astfel institutia si, implicit, statul si consumatorul”, se precizează în scrisoarea deschisă intrată în posesia Bugetul.ro.

„Telefonul consumatorului (nr 0219551) este administrat de Orange, institutia platind peste 4000 euro/lunar. Conform contractului, Orange pune la dispozitie doi operatori fara pregatire in domeniu, singura informatie pe care acestia o pot da consumatorilor fiind datele de contact ale comisariatelor.

Nefunctionalitatea centrelor de informare instituite conform programului de guvernare de catre fostul presedinte ANPC, situatie de care actualul presedinte a fost informat in repetate randuri.

De asemenea, dorim sa atragem atentia asupra neutilizarii efectivului de personal din cadrul Comisariatului Regional Bucuresti-Ilfov, mare parte din acesta nefiind lasat sa iasa pe teren si sa isi exercite atributiile, prejudiciind, astfel, institutia ca reprezentant al statului si consumatorul.

Directia Metale Pretioase, Pietre Pretioase si Proces Kimberley: s-a amanat in mod constant plata poansoanelor necesare desfasurarii activitatii specifice (inlocuirea celor uzate si necesitatea unora noi pentru personalul nou angajat), ceea ce genereaza reclamatii din randul operatorilor economici. Acestea nu pot fi achizitionate de la Monetria Statului, deoarece aceasta nu dispune de otelul special necesar. Refuzul presedintelui de a inchiria spatii necesare desfasurarii activitatii acestui department in tara se bazeaza pe faptul ca acestea nu apartin statului, ci unui operator privat (BCR), vaduvind, astfel, din nou, statul si consumatorul de un mediu de activitate necesar. Anularea participarii la evenimentele organizate de IAAO, ceea ce poate crea prejudicii majore mai ales acum cand, prin OUG 10 s-a permis intrarea operatorilor straini pe piata si se ia in considerare echivalarea marcilor de stat. Interdictia pusa personalului autorizat de a participa la sedintele procesului Kimberley este si ea parte din prejudiciul general adus de presedinte institutiei noastre.

Pe langa toate aceste situatii descrise mai sus exista si altele (situatia LAREX, cu modificarile prevazute in programul de guvernare si nepuse in executare, refuzul de a colabora cu presa si multe altele) dar stim ca timpul dvs este pretios. Acestora se adauga si atitudinea agresiva si profund jignitoare a presedintelui Marius Pirvu si a protejatilor sai fata de intregul personal ANPC. Urlete, limbaj trivial, blamarea chiar si in public a fostilor presedinti si/sau vicepresedinti apartinand partidului majoritar aflat la guvernare, amenintari si ultimatumuri nerealiste, desconsiderarea cunostintelor si competentelor angajatilor ANPC, pe care acestia le-au dobandit in multi ani de munca si sacrificii personale, toate acestea intregesc tabloul prezentat mai sus. In astfel de conditii credem ca este lesne de inteles ca prezenta noastra in cadrul institutiei se apropie de final, in acest moment fiind pregatite peste 30 de demisii la nivel de conducere si operational la nivel national. Am pus cu totii umarul la dezvoltarea si cresterea ANPC, este a doua noastra familie si ne este greu sa vedem cum se distrug valorile acesteia in fiecare zi.

Ne indreptam toate asteptarile catre dvs, stiind ca sunteti preocupati de binele acestui stat si al cetatenilor acestuia, pentru a aduce la conducerea ANPC o persoana cu experienta, impartiala, competenta si fara vendette personale.

Va multumim”, se mai precizează în scrisoare.

Precizăm că Bugetul.ro i-a cerut un punct de vedere cu privire la această scrisoare deschisă și președintelui ANPC, Marius Pîrvu, prin intermediul Biroului de Presă al instituției.

Dacă Marius Pîrvu ne va răspunde, vom publica punctul său de vedere.

Vezi și Dezvăluire-bombă! Adevărata miza a războiului Klaus Iohannis-Olguța Vasilescu – Asigurarea pe care o așteaptă președintele

Mare atenție! S-a aflat cine va putea beneficia de pensia ocupațională

Lovitură pentru acești bugetari! Salariile lor sunt în pericol

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare