Florin Spătaru: ‘Trebuie să vedem cu facem ca statul român să intre în acționariat în companii strategice pentru România’

Ministrul Economiei, Florin Spătaru, spune că va trebui să discutăm cu Parlamentul să vedem cum facem ca legislaţia să permită statului român să intre în acţionariatul unor companii strategice pentru România.

 

Ministerul Economiei trebuie să-şi asume rolul de generator de politici industriale, dar şi de derulator şi iniţiator a unor instrumente financiare care să ducă la creşterea economică, la dezvoltare. (…) mi se pare normal ca, în acest moment, noi, instituţiile publice – Ministerul Economiei, Ministerul de Finanţe, Guvernul României – să sprijine dezvoltarea economică prin industria prelucrătoare, prin sectoarele de bază şi, în acest context, să facem promovarea acestor instrumente împreună cu strategiile pe care le lucrăm împreună cu dumneavoastră, să le facem corespunzător. În destul de multe deplasări pe care le-am avut în ţară, m-am întâlnit cu antreprenori români, care mi-au spus că nu ştiau de aceste instrumente.

Asta înseamnă că noi trebuie să facem mult mai mult, să promovăm mai mult, să venim alături de dumneavoastră, să vă sprijinim, pentru că o companie multinaţională are într-adevăr un întreg mecanism, un întreg grup care se ocupă de aşa ceva. (…) va trebui să discutăm cu Parlamentul să vedem cum facem ca aceste modificări legislative să permită statului român să intre în acţionariat în companii strategice pentru România, pentru că industria chimică este strategică, industria prelucrătoare, industria metalurgică, producţia de aluminiu. Gândiţi-vă ce se întâmplă dacă un producător de aluminiu şi-ar reduce capacitatea semnificativ, ba chiar ar pleca din România… Un întreg lanţ de aprovizionare şi inclusiv capitalul românesc ar avea de suferit”, a afirmat Spătaru.

 

Acesta a adăugat că brandurile româneşti ar trebui să beneficieze de o mai mare promovare cu ajutorul instituţiilor statului, „prin orice metodă”.

 

Pe de altă parte, sunt de acord că trebuie să facem mult mai mult pentru companiile româneşti, mai ales pentru brandurile româneşti. Trebuie să promovăm şi trebuie să avem curajul să spunem lucrurilor pe nume. Brandurile româneşti trebuie promovate prin orice metodă. Ştiţi foarte bine că un fost ministru al Economiei a tăiat bugetele de promovare fără niciun fel de justificare, considerând că ele nu sunt necesare.

Va trebui să amplificăm aceste bugete şi să creăm un mecanism prin care aceste companii să fie promovate şi mai mult decât atât. Va trebui să ne asumăm acest curaj de a participa ca acţionari, statul român, în companii strategice, în achiziţiile strategice, tocmai pentru asigurarea acestei sustenabilităţi şi rezilienţă. (…) Tocmai de aceea trebuie să avem o abordare unitară şi abordarea unitară trebuie făcută atât din punct de vedere al sectoarelor economice, dar şi din punct de vedere al distribuţiei regionale.

Pentru asta, la Ministerul Economiei am creat un grup consultativ şi, împreună cu echipele din departamentele de politici industriale, resurse minerale şi departamentele pentru apărare, venim, în perioada imediat următoare, cu strategii de dezvoltare industrială, strategia pe competitivitate. La strategia pentru competitivitate avem o schemă de minimis în care un producător român de locomotive a accesat, deja, primii bani. Este o schemă de minimis ‘Primul venit, primul servit’ şi am avut plăcuta surpriză că avem o companie cu capitalul românesc care a aplicat pentru asta„, a precizat ministrul de resort, informează agerpres.ro.

Afacerile româneşti în noul context economic, dar şi programele de redresare economică adresate firmelor sunt subiecte care vor fi abordate, marţi, la cea de-a VI-a ediţie a evenimentului „Forumul Capitalului Românesc”.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare