Grupul eMAG continuă să investească în dezvoltare: 2,2 miliarde de lei pentru următorii 2 ani

  • Din 15 iunie, abonamentul Genius se va extinde la 4 aplicații de comerț online: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, în același abonament, la același preț anual ca și până acum
  • Va crește numărul de produse din emag.ro la peste 13 milioane prin investiția în Marketplace și a automatizării centrului logistic de la Joița
  • Va crește viteza de livrare prin investiția în extinderea rețelei easybox, dezvoltată de Sameday, la peste 4.000 de unități
  • Va crește numărul comercianților români care vând internațional prin Marketplace de la 2.500  la 4.000 anul viitor, prin investiția într-un sistem centralizat de administrare regională pentru România, Ungaria și Bulgaria

Grupul  eMAG anunță bilanțul pentru planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021. În primul an, investițiile au depășit 1 miliard de lei, iar în următorii doi ani, grupul eMAG va continua să investească 2,2 miliarde de lei în planul său de transformare în ecosistem regional de comerț online.

În urma investițiilor din 2021, grupul eMAG a înregistrat o cifră de afaceri de 9,57 miliarde de lei în 2021, dintre care veniturile realizate de eMAG în România reprezintă 5,68 miliarde de lei. Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,346 miliarde de lei în 2021.

„În al doilea an de pandemie, am luat decizia să demarăm un program ambițios de investiții, cu rolul de a susține transformarea eMAG într-un ecosistem regional de comerț online. Rezultatele acestui program sunt deja vizibile, atât pentru clienți, care cumpără mai des, dintr-o gamă mai largă de produse, cu livrare mai rapidă, cât și pentru cei 42.000 de antreprenori din Marketplace. Am atins astfel, în cei doi ani de pandemie, o creștere de peste 60% a cifrei de afaceri, care ne-a dat încredere să continuăm planul de investiții cu 2,2 miliarde de lei în următorii doi ani pentru a oferi o soluție mai ușoară, mai rapidă și mai accesibilă de shopping. Continuăm să investim în servicii, în noul abonament Genius, care se va extinde, din 15 iunie, la patru aplicații: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, păstrând însă același preț anual ca și până acum. Vom investi în automatizarea centrului logistic de la Joița, unde instalăm roboți care ajută angajații să își crească productivitatea și astfel să menținem prețurile reduse pentru clienți. În același timp, continuăm să investim în antreprenoriat și le punem la dispoziție comercianților din Marketplace o platformă centralizată de vânzare în țările din regiune în care suntem prezenți, contribuind astfel la creșterea afacerilor lor într-o piață de desfacere mult mai mare,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Puncte cheie ale investițiilor din ultimul an și perspective de dezvoltare

Cu ajutorul tehnologiei, în care investițiile din ultimul an s-au ridicat la 128 de milioane de lei, clienții eMAG beneficiază de o experiență de shopping care le permite să cumpere dintr-o varietate de produse, la orice oră, prin intermediul aplicației, care numără în prezent peste 5 milioane de utilizatori. După doi ani din momentul lansării, serviciul Genius a ajuns la peste 340.000 de clienți, care pot alege dintre cele peste 5 milioane de produse cu livrare gratuită, și din 15 iunie, se va extinde și va deveni un abonament cu beneficii în patru aplicații de comerț online: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful. Românii vor avea astfel posibilitatea de a avea livrare gratuită și oferte exclusive pentru o gamă foarte largă de produse, de la electronice sau articole pentru casă și copii, până la fashion, mâncare de la restaurante sau produsele proaspete săptămânale.

Datorită investițiilor în logistică pentru infrastructura digitală, care s-au ridicat anul trecut la 493 de milioane de lei, și a simplificării procesului de livrare și retur, în prezent, una din două comenzile clienților ajunge în easybox. Rețeaua dezvoltată de Sameday va fi extinsă atât în România, cât și în Ungaria și va ajunge într-un an la peste 4.000 de unități.

Investițiile în eMAG Marketplace s-au ridicat în ultimul an la 72 de milioane de lei, facilitând accesul pe piețele din România, Ungaria și Bulgaria pentru comercianții de pe platformă. Pentru a accelera dezvoltarea și a simplifica procesul de extindere internațională, eMAG lansează un sistem centralizat de administrare automată pentru toate cele trei țări, care va duce la creșterea numărului de comercianți români care vând internațional, de la 2.500, în prezent, la 4.000 anul viitor.

eMAG a continuat de asemenea să investească în companii antreprenoriale de tehnologie, dezvoltând ecosistemul, astfel că peste 260 de milioane de lei au mers în dezvoltarea celor mai noi platforme ale sale: Tazz și Freshful, hipermarketul online care livrează acasă cumpărăturile proaspete săptămânale. Prin intermediul eMAG Ventures, compania a investit, în total, 8,5 milioane de euro în dezvoltarea Flip, un business promițător din economia circulară și în Atlas, o platformă de servicii medicale, care se axează pe telemedicină.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare