formular

sursa foto:  legalstart.fr

Informații importante pentru persoanele cu asigurări de sănătate în străinătate: Cum pot evita plățile la CASS în România

Toți cei care dețin asigurări de sănătate în străinătate trebuie să depună la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) un anumit formular pentru a fi scutite de la plata în România a contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS).

Persoanele care dețin asigurări sociale în străinătate pot fi exceptate de plata CASS în România, însă numai dacă depun la organele fiscale formularul 603 (modelul, aici). Procedura ce trebuie urmată este inclusă în Ordinul comun al Agenției Naționale de Administrare Fiscală și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 3.697/727/2016.

Concret, cei care trebuie să depună formularul sunt cei care dețin o asigurare pentru boală și maternitate în alt stat al Uniunii Europeneal Spațiului Economic European (SEE) sau în Elveția, precum și cei care dețin o asigurare pentru boală și maternitate în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale de securitate socială cu prevederi pentru asigurarea de boală și maternitate, în temeiul legislației interne a statelor respective, care produce efecte pe teritoriul Românieiși care obțin venituri pentru care se datorează CASS în România.

Vorbim, practic, de cetățenii români cu domiciliul în țară, de străinii și apatrizii care au drept de ședere/domiciliul în România, cetățenii statelor UE/SEE sau cetățenii elvețieni, precum și de pensionarii din sistemul public de pensii care nu mai au domiciliul în România și care își stabilesc reședința în străinătate, potrivit ordinului.

Aceste persoane trebuie să mai depună la Fisc (la organul fiscal unde trebuie să-și declare veniturile pentru care datorează contribuția la sănătate), pe lângă formularul 603, și anumite documente justificative (în copie și în original), după caz, precum:

  • documentul portabil A1;
  • TR/R1 – formularul privind legislația aplicabilă;
  • PM/RO101 – certificat privind legislația aplicabilă,
  • MD/RO101 – certificat privind legislația aplicabilă etc.

Declarația se completează în două exemplare și se depune (alături de documentele justificative), în format tipărit, direct la registratura organului fiscal ori la poștă (scrisoare recomandată cu confirmare de primire), informează avocatnet.ro

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare