Semnalul de alarmă a fost tras! Ce se întâmplă cu polițele RCA

Vești pentru toți șoferii! Firmele de asigurări trag semnalul de alarmă!  Un proiect de lege depus în Parlament care prevede implementarea unui sistem informatic ca metodă de stabilire a costurilor de reparaţie a vehiculelor şi bunurilor avariate, în stabilirea despăguibirilor RCA, provoacă un adevărat scandal. 

Firmele de asigurări fac presiuni pentru votarea acestei legi, în vederea maximizării profiturilor, în timp ce service-urile auto trag semnale de alarmă asupra impactului devastator pe care îl vor avea noile reglementări. ”ASF-ul, așa cum era normal și, conform legii, a anunțat că nu poate stabili tarife unor unități reparatoare, care sunt SRL-uri și care nu intră în sfera lor de supraveghere și de activitate. Neoficial, am aflat că și Consiliul Concurenței va da aviz negativ pentru acest proiect de lege. M-am întâlnit cu parlamentarii care au semnat această inițiativă legislativă și am încercat să le explic că încalcă o grămadă de legi. Pentru firmele de asigurări, având în vedere ultimele luări de poziție, legea este ca și trecută și nu știu de unde au siguranța asta. Pe mine, dacă mă întrebați, nu are nicio șansă să treacă legea, însă dacă acest proiect legislativ ar trece ar însemna, practic, distrugerea industriei auto din România, care este singura care a mai rămas în picioare, cu câteva sute de mii de angajați și care aduce câteva miliarde de euro la bugetul de stat. Pentru că în această industrie nu intră numai service-urile auto, ci și furnizorii de piese de schimb, de materiale de vopsitorie, de echipamente, de utilaje. Mai mult decât atât, eu nu-mi dau seama acum cine și cum ar mai putea repara autovehicule avariate, întrucât la tarifele plafonate este foarte clar că cei care ar trebui să se încadreze în aceste tarife nu ar fi decât niște unități care nu ar putea repara în condiții de garanție și siguranță pe stradă. Mai bine zis, ar trebui ca mașinile să fie reparate doar cu piese din Taiwan, din China sau cu piese de la dezmembrări, ori în momentul în care o mașină iese pe stradă, service-ul este răspunzător de viața conducătorului auto și de ceea ce se întâmplă cu acea mașină pe care a reparat-o. Din păcate, în actuala Lege 132/2017, există regelementare că păgubitul poate să își ia banii anticipat de la asigurator fără să mai facă vreo dovadă dacă și-a reparat mașina într-un service autorizat, ceea ce este foarte grav, pentru că se pune în pericol siguranța în trafic”, ne-a declarat Florin Pandele, director general al AutoCar Service, scrie national.ro

Vezi și: EXCLUSIV Probele care au ajuns pe masa DGA! Informații despre greul cercetat la ordinul lui Marcel Vela, după plângerea lu Dumitru Coarnă

Alertă pentru șoferi! Se dau amenzi de mii de lei pentru această faptă

Marcel Vela, somat de urgență: Cu ei să înceapă reorganizarea! Să le desființeze!

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare