sursa foto:  http://www.sursazilei.ro

Un studiu ne arată că piața de media și divertisment ar putea înregistra venituri FABULOASE! Cum se situează România pe acest segment

Piaţa de media şi divertisment ar putea înregistra un ritm mediu anual de creştere, ajungând la venituri totale de miliarde de dolari în câțiva ani.

„Întreaga piaţă de media şi divertisment din România ar putea înregistra un ritm mediu anual de creştere de 7,4%, ajungând la venituri totale de 3,7 miliarde de dolari în 2022. Din această sumă, aproximativ o jumătate o reprezintă cheltuielile pentru accesul la internet, care vor înregistra o rată medie de creştere anuală estimată de 11,6% în jurul anului 2022, ajungând la peste 1,8 miliarde de dolari”, anunţă PwC.

În comparație cu alte țări din Europa Centrală și de Est (ECE), piaţa de media şi divertisment va avea un ritm mediu de creştere de aproximativ 7,1% şi va ajunge la venituri totale de aproximativ 83 de miliarde de dolari, potrivit studiului.

„Segmentul serviciilor de acces la internet va genera venituri de aproximativ 30,5 miliarde de dolari cu o creştere medie anuală de 10,3%, comparativ cu 6,6% la nivel global. Atât în România cât şi în Europa Centrală şi de Est dar şi la nivel global, accesul la internet reprezintă segmentul care aduce cele mai mari venituri de pe piaţa de media şi divertisment. În România ponderea acestui segment va creşte de la 38%, în 2017 la 47% în 2022, în vreme ce în ECE aceasta se va majora de la 31% la 36% (la nivel global, va evolua de la 26% la 29%)”, se precizează în raport.

În acest studiu se precizează că există o ușosară  creştere este previzionată pentru segmentul de televiziune şi conţinutul video consumat acasă, care va aduce în România venituri de 623 de milioane de dolari, în creştere de la 606 milioane în 2017, având o rată medie de creştere anuală de 0,5%. Evoluţia medie anuală a pieţei de televiziune din România este în linie cu cea regională care va creşte anual, în medie cu 0,6% până în 2022.

„În România, creşterile pe segmentul de televiziune vor aduce, de asemenea, venituri în ceea ce priveşte publicitatea. În 2017, publicitatea în industria de televiziune a atins 301 milioane de dolari şi are potenţialul de a atinge 452 de milioane de dolari în 2022, cu o rată medie de creştere anuală de 8,5%. Acest segment este al treilea ca mărime, după cel de acces la internet şi cel de televiziune şi conţinut video consumat acasă, în termeni de venituri generate. În ceea ce priveşte cele trei segmente, ordinea pe podium din 2017 rămâne neschimbată şi în clasamentului anului 2022”, se precizează în raport.

„Pe plan local, publicitatea online va genera venituri de aproximativ 134 de milioane de dolari, în 2022, cu o rată medie anuală de creştere de aproape 11%. Cele două subcategorii, pe conexiuni mobile şi fixe, ale publicităţii online vor avea evoluţii diferite în următorii cinci ani. În timp ce publicitatea pentru dispozitivele mobile este previzionată a avea o rată medie de creştere anuală de 25,6%, până la 51 de milioane de dolari în 2022, publicitatea livrată peste conexiunile fixe va continua să genereze venituri mai mari şi va ajunge la 84 de milioane de dolari în 2022, cu un ritm mediu anual de creştere de 5,5%”, arată comunicatul PwC.

„În ciuda ritmurilor mari de creştere, veniturile din publicitatea online din România, indiferent de modalitatea de livrare, sunt în continuare cele mai mici din regiunea Europei Centrale şi de Est unde acest segment va genera peste 10,7 miliarde de dolari, în 2022 cu o creştere medie anuală de 12,4% (8,7% la nivel global). În 2022 publicitatea online va deveni al doilea cel mai mare segment, în termeni de venituri generate, după accesul la internet, atât în ECE cât şi la nivel global”, menţionează sursa citată.

Totuşi, specialiştii prevăd că industria de tipărituri din România va cunoaşte o scădere a veniturilor, în linie cu tendinţa la nivel global.

„Segmentele ziarelor şi revistelor din România vor înregistra creşteri medii anuale negative de -3,9%, respectiv -4,5%. Segmentul revistelor va avea o scădere a veniturilor, de la 42 de milioane de dolari în 2017 la doar 33 de milioane în 2022. În acelaşi timp, segmentul ziarelor va înregistra o scădere de la 63 de milioane de dolari la 51 de milioane, în 2022”, spun analiştii.

Creşteri se vor înregistra şi pe piaţa de carte din România, în următorii cinci ani, preconizându-se majorări 2,1%, urmând ca până în 2022 totalul veniturilor să urce de la 99 de milioane de dolari în 2017 la circa 110 milioane de dolari în 2022, conform mediafax.ro

Vezi și

SURSE! „Caracatița” din „ograda” lui Carmen Dan: Sume fabuloase, pentru a fi puși șefi!

Un alt lider PSD s-ar putea alătura celor 10 grei care îl pot „distruge” pe Liviu Dragnea! Cine a anunțat-o pe Gabriela Firea drept candidat la prezidențiale

Mare atenție! Toți șoferii care au mașini înmatriculate trebuie să facă asta – În această săptămână s-a decis totul

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare