sursa foto:  g4media.ro

Violeta Alexandru: ‘facem ordine și rezolvăm problemele’

Violeta Alexandru, precizează că mare parte dintre spațiile de depozitare a documentelor la instituțiile din subordine sunt neconforme, la AJPIS fiind vorba despre peste 50% dintre spații.

”Nu renunţ până nu facem ordine şi rezolvăm problemele legate de starea deplorabilă a spaţiilor de depozitare/arhivare a documentelor cu care instituţiile din subordinea/coordonarea Ministerului lucrează. Vorbim despre documentele oamenilor. Nu pot rezolva lucrurile peste noapte, dar îmi propun ca, în scurtă vreme, să nu mai văd situaţii cum a fost cea de la arhiva Casei Judeţene de Pensii Constanţa. Când apare un subiect în presă, în primul rând, regret faptul că nu am descoperit eu înainte şi, în al doilea rând, nu mă limitez la a comenta la TV ci de acolo începe munca pentru a repara ceea ce foştii miniştri nu au vrut să vadă”, a scris ministrul Muncii pe Facebook, referindu-se la situaţia unei femei din Constanţa care a fost trimisă în arhivă să-şi caute singură documente.

 

Aceasta a mai spus că:

Agenţiile Judeţene de Plăţi şi Inspecţie Socială se confruntă, în prezent, cu cele mai grave probleme în depozitarea şi arhivarea corespunzătoare a documentelor oamenilor.

”Peste 50% din spaţiile de depozitare sunt neconforme, fiind necesare lucrări complexe, de la igienizare, dotare cu rafturi/sisteme de protecţie împotriva luminii solare, sisteme de umiditate, cu tavane/rafturi ignifugate până la reparaţii/consolidări clădiri. În 6 judeţe şi în Bucureşti, s-au închiriat spaţii de depozitare, unele de la firme specializate. Văd că AJPIS-urile tind să externalizeze acest serviciu argumentând că reabilitarea/dotarea spaţiilor existente induce riscul ca, peste câţiva ani, acestea să revină la stadiul actual. Mai mult, în cazul păstrării arhivelor la instituţie, se impune necesitatea angajării de personal suplimentar specializat pentru arhivare”, a mai scris Violeta Alexandru pe Facebook.

Potrivit acesteia, Casele Teritoriale de Pensii funcţionează în spaţii unde nu au loc pentru depozitare/arhivă aşa încât majoritatea folosesc spaţii de arhivare aflate în proprietatea altor instituţii de stat (primării sau AJPIS-uri). Unele au contracte de închiriere de spaţii de depozitare, iar 5 judeţe au externalizat serviciul de arhivare/depozitare documente.

În cazul ITM-urilor, respectiv AJOFM-urilor, din date rezultă că situaţia spaţiilor de depozitare este, în majoritatea cazurilor, satisfăcătoare. Unele ITM-uri/AJOFM-uri preferă reabilitarea/dotarea/amenajarea spaţiilor existente.

”Pare că, în cele mai multe cazuri, soluţia pentru păstrarea corespunzătoare a documentelor este externalizarea către companii specializate, pentru ca documentele cetăţenilor să fie păstrate în condiţii conforme. Facem ordine! După PSD”, a mai scris pe Facebook ministrul Muncii, informează news.ro

Vezi și:

Apar nume grelele în dosarul de la Caracal. Șeful DGIA prins de ancheta militară

EXCLUSIV ‘Secretul’ ascuns timp de 15 ani în MAI! Lovitură pentru sute de polițiști! Trebuie să primească zeci de mii de dolari

EXCLUSIV După sistemul de sănătate, Guvernul Orban ar lucra la încă o privatizare de răsunet! Un gigant german ar vrea să cumpere CFR Călători

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare