patroni

sursa foto:  playtech.ro

Avertisment pentru liderii din companii! Consultanți: ‘75% dintre programele de transformare în afaceri eșuează’

Potrivit unui studiu realizat pe aproximativ 800 de lideri din companii de top, ‘înţelegerea eronată a ceea ce înseamnă cu adevărat un program de transformare şi unul de îmbunătăţire continuă, sunt doar o parte dintre cauzele eşecului în afaceri’.

 

Trei sferturi (75%) dintre programele de transformare de business şi de îmbunătăţire continuă eşuează pentru că, de multe ori, liderii din companii nu au informaţiile necesare pentru a lua deciziile corespunzătoare, este concluzia unui eveniment organizat de Camera de Comerţ Elveţia-România (CCE-R).

Un procent 75% din programele de transformare sau de îmbunătăţire continuă eşuează, arată un studiu realizat pe un eşantion de aproximativ 800 de lideri din companii de top de pe toate continentele. Sunt câteva motive „standard” pentru acest eşec. Înţelegerea eronată a ceea ce înseamnă cu adevărat un program de transformare şi unul de îmbunătăţire continuă, inversarea cronologică a derulării programelor sau implementarea programelor fără o metodologie cu rezultate dovedite sunt doar o parte dintre cauzele eşecului„, a declarat Cristian Matei, fondatorul companiei de consultanţă Advanced Thinking Switzerland şi coordonatorul grupului de lucru Business Transformation & Continuous Improvement din cadrul Camerei de Comerţ Elveţia-România.

”O companie poate obţine o îmbunătăţire a eficienţei cu până la 25% prin automatizarea proceselor”

Consultanţii în afaceri au menţionat, totodată, că un proiect de succes poate duce la o scădere a costurilor cuprinsă între 10% şi 30% pentru companii.

„Experienţa noastră ne-a arătat că o companie care implementează corect un sistem de management al proceselor poate obţine o îmbunătăţire a eficienţei cu până la 25% prin automatizarea proceselor, iar satisfacţia clienţilor creşte substanţial dacă se aplică o perspectiva end-to-end, în timp ce reducerea costurilor variază între 10 şi 30% prin aplicarea metodologiei lean.

Principalii factori care contribuie la succesul unui proiect de business transformation sunt: obiective si beneficii clar setate, claritate şi transparenţă asupra ariilor şi proceselor de business în scop, setarea managementului schimbării de la începutul proiectului, suport şi implicare din partea top managementului, echipa de proiect trebuie să acopere diferite roluri şi să deţină competenţele necesare, atât de business, cât şi IT, plan de proiect pragmatic şi realist„, a explicat Maria Boldor, director la compania de consultanţă Horvath România.

Pe acest fond, Teodora Koletsis, avocat asociat al Cabinetului Gruia Dufaut şi vicepreşedinte al boardului CCE-R, a subliniat faptul că la nivelul Camerei de Comerţ există un grup de lucru dedicat subiectelor legate de programe de transformare de business şi de îmbunătăţire continuă, conform agerpres.ro.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare