Bacalaureat 2024! Acuzații dure la adresa Ministerului Educației: “Programă pentru un examen este o aberație, un nonsens pedagogic“

Elevii de clasa a XII-a se pregătesc pentru simularea examenului național de Bacalaureat din 2024, ce va avea loc în perioada 4-7 martie. Programa pentru simularea examenului de Bacalaureat din acest an prevede eliminarea unor conținuturi la Limba română și Matematică. Această decizie a produs nemulțumire printre cadrele didactice. Profesorul Liviu Papadima a criticat în termeni duri această programă specială, pe care o consideră o aberație. 

Simularea examenului național de Bacalaureat din 2024 va avea loc în perioada 4-7 martie 2024. Scopul acestei simulări este ca elevii să se poată obișnui cu atmosfera de examen, dar și cu felul în care vor fi formulate subiectele la probele ce vor fi susținute în luna iunie.

(VEZI ȘI: Scene cutremurătoare la o grădiniță din județul Ilfov! Îngrijitoare filmată când bate, jignește și amenință copii)

Programa pentru Bacalaureat 2024 a produs nemulțumirea  profesorilor

Decizia Ministerului de a face o programă educațională pentru liceu și una specială pentru examenul de bacalaureat a produs nemulțumirea cadrelor didactice.

La un eveniment online organizat de Asociația Profesorilor de Limbă și Literatură Română „Ioana Em. Petrescu” (ANPRO) cu ocazia Zilei Naționale a Lecturii, profesorul Liviu Papadima a lansat câteva acuzații dure la adresa Ministerului Educației care a decis să facă o programă specială pentru examenul de bacalaureat. El consideră că această  decizie este total nejustificată. Mai mult, dascălul susține că simpla existență a unei programe speciale pentru bacalaureat este o aberație, ba chiar un nonsens pedagogic.

„Am întrebat și mai mulți pedagogi să-mi spună dacă în alte părți există o programă educațională pentru liceu și o programă specială, separată și foarte diferită pentru examenul final. Însăși existența acestei programe pentru bacalaureat este o aberație. Este un examen care ar trebui să verifice ce a deprins elevul din obligațiile lui școlare, adică din programa pentru patru ani, să faci o altă programă specială pentru un examen este o aberație, un nonsens pedagogic. E ca și cum ai verifica ceva ce nu s-a întâmplat”, a declarat profesorul Liviu Papadima.

Bacalaureatul aduce, de fapt, mari deservicii elevilor din țara noastră

Criticile profesorului Liviu Papadima nu s-au oprit însă aici. Dascălul a explicat că genul acesta de examene, ca cel al bacalaureatului, a făcut mult rău în privința interesului pentru lectură în rândul elevilor din țara noastră. Mai exact, elevii învață niște texte doar pentru a-i ajuta să treacă examenul de bacalaureat și nu pentru plăcerea lecturii în sine. Această situație persistă în România de foarte mulți ani, principalul motiv fiind teama de un examen mai dificil, care ar deveni o loterie pentru elevi.

„Literatura, așa cum se predă ea, nu e o formă ideală si principalul vinovat îl reprezintă faptul că trăim într-o lume educațională pe dos. Adică, învățăm ca să trecem niște examene. Aceasta este esența răului. Învățăm cum să citim niște texte în măsura în care ne ajută la bacalaureat, ori lucrul acesta evident că denaturează foarte mult ceea ce ar trebui să se întâmple.

De ce persistă lucrurile acestea? Pentru că ne e frică de un examen care ar putea să fie mai dificil și mai ales mai controversat. Ne e frică de niște evaluatori, ceea ce e realitate, care ar putea să evalueze răspunsurile la probe de examen în moduri foarte diferite, ceea ce într-adevăr nu e convenabil deloc. Atunci examenul devine o loterie. Depinde de ce evaluatori ai avut noroc să-ți pice la corectură. Dar, sunt soluții pentru acestea. Sunt soluții la care nu vrem nici măcar să ne gândim de decenii bune”, a spus Liviu Papadima.

(NU RATA: Alexandru Rafila pune tunul pe medicii de familie! Ministerul Sănătății cere justificări pentru eliberarea concediilor medicale!)

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare