metrou tunel

sursa foto:  adevarul.ro

Când încep lucrările la Magistrala 6 de metrou, 1 Mai – Otopeni

Metrorex a dezvăluit care sunt pașii pentru demararea lucrărilor la Magistrala 6 de metrou care va face legătura între centrul orașului și Aeroportul Henri Coandă. În acest sens, directorul general al companiei, Marin Aldea, a anunțat că Metrorex își propune ca până la sfârșitul anului să lanseze licitația pentru lucrările de structură la Magistrala 6 de metrou, Linia 1 Mai – Otopeni, iar o estimare optimistă indică începerea lucrărilor în a doua parte a anului 2017.

Magistrala 6 de metrou — cred că deja toată lumea știe — este un proiect ambițios al Metrorex. Noi am decis să mergem în continuare pe varianta completă cu 12 stații și 14,2 kilometri lungime. Ieri, în ședința Consiliului General al Municipiului București, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal și le mulțumesc tuturor celor care s-au implicat și ne-au sprijinit în această acțiune… urmează să obținem aprobarea pentru PUZ și de la Consiliul Județean Ilfov. Avem la acest moment toate avizele pentru ca documentația să fie înaintată la Consiliul Județean Ilfov pentru obținerea aprobării. Vom face demersuri la Agenția pentru Protecția Mediului pentru a obține acordul de mediu. Sunt discuții pe care le purtăm, la acest moment, cu consultantul (…) și SC Metrou SA pentru revizuirea documentației pentru licitație și ne propunem ca până la finele acestui an să lansăm licitația pentru lucrările de structură„, a spus Aldea, pentru Agerpres.

Citește și:

Wizz Air lansează două noi curse aeriene

Metrorex anunță inaugurarea a două noi stații de metrou

În ceea ce privește data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, directorul general al Metrorex a estimat că acest lucru s-ar putea întâmpla în a doua parte a anului 2017.

O estimare optimistă a noastră — că trebuie să fim optimiști și să ne propunem întotdeauna ținte ambițioase — ar fi ca lucrările să înceapă în a doua parte a anului 2017 și să se termine cam în patru ani. Noi așa am estimat: de la începerea lucrărilor, finalizarea va fi în circa 48 de luni„, a precizat Marin Aldea.

Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, cu TVA, suma incluzând și achiziționarea unui număr de 12 trenuri.

Finanțarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei — JICA — de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro — și va acoperi partea de asistență tehnică, consultare și proiectare, dar și o treime din lucrările de structură. O mare parte din acest obiectiv de investiții va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obținerea finanțării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentațiile pentru licitație sunt în curs de finalizare. Diferența de finanțare, și mă refer la cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat„, a explicat șeful Metrorex.

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al Magistralei 6, Linia 1 Mai — Otopeni.

Se aprobă Planul Urbanistic Zonal — Linia Metrou Magistrala 6, 1 Mai — Otopeni, tronson 1, sector 1„, prevede proiectul de hotărâre adoptat.

Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principală deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura dintre acesta și Gara de Nord.

Această lucrare urmează a fi pusă în operă prin cooperare internațională între Guvernele României și cel al Japoniei și necesită o anumită urgență în realizare, ținând cont de preconizata creștere a traficului aerian, de necesitatea reducerii circulației auto cu automobile în favoarea transportului public„, se arată în document.

Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviței, calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piața Presei Libere și șoseaua București Ploiești/DN1/E60, având următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

Vezi și:

VIDEO/O vedetă internațională la Vocea României. A întors doar un scaun

Cine l-a adus pe Tudor Chirilă la Vocea României?

Sfârșit spectaculos pentru Rosetta – o odisee spațială istorică

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare