CFR Calatori

sursa foto:  Facebook

Când va avea loc modernizarea CFR și cum vor face față creșterii traficului de călători

Directorul general al companiei, Iosif Szentes, a declarat că se gândește la o modalitate de a face față creșterii traficului de călători. Se pare că CFR și-a revenit după modificarea Legii 1/2011 a educației naționale. 

Creșterea traficului de călători cu 20% se datorează Hotărârii de Guvern privind gratuitatea acordată studenților la călătoria cu trenul.

„În momentul de față, CFR Călători analizează posibilitatea închirierii sau obținerii prin leasing a unui număr de circa 100 de automotoare și/sau rame electrice, o soluție viabilă ținând cont de faptul că societatea nu dispune de bani de investiții pentru a cumpăra material rulant nou. Această soluție ar fi una de moment, care ar putea să rezolve problema acestui sezon până când Autoritatea de Reformă Feroviară, ținând cont de atribuțiile proprii, va intra în acțiune și va achiziționa material rulant pentru întregul sistem feroviar de călători. Momentan, soluția ar fi ca, din sumele de care dispunem și care provin din venituri proprii, din încasări, respectiv din subvenție, să cheltuim o anumită sumă pentru închiriere sau pentru leasing de material rulat, second-hand, sau chiar nou — dacă găsim furnizor—, care reprezintă cheltuială eligibilă și din punct de vedere al banilor care provin din subvenții”, a spus Szentes, potrivit Agerpres.

Szentes a mai declarat că modernizarea parcului de material rulant va avea loc în 4-5 ani și se va realiza prin Autoritatea de Reformă Feroviară, existând și fonduri suficiente în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Acesta a mai precizat că își dorește furnizori de material rulant din România.

„Pe plan intern nu sunt foarte mulți furnizori, sunt câțiva constructori care au proiecte și am dori foarte mult să beneficiem de serviciile firmelor românești sau cel puțin integrarea unor soluții de construire în parteneriat cu un străin ar fi o soluție benefică, pentru România în primul rând. Parteneri externi sunt foarte puțini în Europa care să dețină parc de material rulant excedentar — și acela este second hand—, folosit timp de zeci de ani și nu știu dacă aceasta este o soluție bună în momentul de față pentru căile ferate. Noi dorim să modernizăm întregul sistem care ar însemna achiziție de material rulant nou în primul rând. Dar, pentru a prelua traficul, nu excludem nicio posibilitate de a mări parcul activ”, a adăugat directorul general al CFR Călători.

Vezi și A ieșit la lumină! Cine se află în spatele atacului din Manchester, soldat cu moartea a 22 de persoane

În plin scandal, detalii foarte interesante despre George Maior

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare