sursa foto:  Facebook

Cât a plătit un bucureștean pe comenzi la Glovo. Suma cheltuită pe tot parcursul anului trecut este ireală

În perioada pandemiei de COVID-19, numărul livrărilor de mâncare la domiciliu a crescut foarte mult. Dezvoltarea acestui sector continuă însă și atinge noi cifre record. Drept dovadă este și cazul unui bucureștean care a cheltuit anul trecut o sumă uriașă pe comenzi de mâncare. 

Pe fondul restricțiilor impuse în perioada pandemiei de COVID-19, românii au descoperit confortul livrărilor de mâncare la domiciliu sau la locul de muncă. Astfel, acest sector s-a dezvoltat tot mai mult în țara noastră, iar companiile din domeniu au cunoscut un succes neașteptat.

(VEZI ȘI: Ordinul UE care seamănă panică în România. Companiile din țara noastră riscă să piardă sume uriașe dacă fac aceste greșeli)

Suma uriașă cheltuită de un bucureștean pentru comenzi de mâncare

Potrivit datelor oferite de cei de la compania Glovo, în topul preferințelor culinare de anul trecut ale românilor s-au aflat burgerii, șaorma și pizza. Potrivit companiei, românii optează pentru burgeri și șaorma în special pentru cină, astfel că o treime dintre comenzi au fost plasate în intervalul orar 18:00 – 20:00. Zilele de joi și vineri sunt preferate de români pentru comenzile de burgeri.

Potrivit celor de la Glovo, cele mai mari comenzi de anul trecut le-a făcut un utilizator din București. Acesta a plasat comenzi în valoare totală de 137.226 de lei, adică peste 27.000 de euro. Totuși, cel mai activ client a fost din Constanța, acesta făcând pe parcursul anului 2023 nu mai puțin de 1.340 de comenzi, adică o medie de 3,5 pe zi.

„Tot la capitolul curiozități, avem și un bucureștean care a comandat peste 740 de napolitane pe parcursul ultimului an, în timp ce titlul pentru cel mai mare fan pizza îi revine unui utilizator din Iaşi, care, pe parcursul anului 2023, a comandat 569 de pizza, depășind recordul din anul precedent”, au anunțat cei de la Glovo România.

Comenzile de produse electronice au crescut cu 68% într-un singur an

Comenzile făcute de români prin intermediul firmelor de livrare la domiciliu nu se rezumă doar la mâncare. Pe aplicația  Glovo există acum creșteri și pentru livrarea de cosmetice și electronice, aceasta din urmă consemnând o creștere de 68% în 2023 față de anul 2022.

„O altă caracteristică actuală a consumatorului român este preferința din ce în ce mai mare pentru cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40% în ultimul an”, au explicat reprezentanții Glovo pentru Libertatea.

Bătălie acerbă pe piața livrărilor la domiciliu

Cele mai importante companii din țara noastră care fac livrări de mâncare la domiciliu sunt Glovo, Bolt Food, Bringo, Sezamo, Tazz și Freshful. Între aceste companii se dă marea bătălie pe o piață care este în continuă dezvoltare.

Tazz și Freshful sunt deținute de către eMAG, cel mai mare retailer online din România. eMAG este deținut majoritar de grupul olandez Prosus, controlat la rândul său de cel sud-african Naspers.

Glovo este o aplicație spaniolă de livrare de mâncare gătită, controlată de grupul german Delivery Hero.

În anul 2015, omul de afaceri Mihai Păun a lansat aplicația românească Bringo, care a fost preluată între timp de retailerul francez Carrefour.

Pe piață mai activează și platforma Sezamo, care este controlată de grupul ceh Rohlik.

Un alt jucător important este și Bolt Food, care face parte din grupul estonian Bolt.

(NU RATA: România a ajuns pe ultimul loc din UE la comerțul companiilor în sistem online. Țara noastră este deficitară la acest capitol)

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare