servicii seo

Cum stabilesc prețul agențiile care oferă servicii SEO

Prima intrebare pe care orice antreprenor care are un business online si-o adreseaza in momentul in care se decide sa apeleze la o agentie ce ofera servicii SEO este: „Cat ma va costa?”. Nu exista un raspuns cert la aceasta intrebare, intrucat pretul depinde de o multitudine de factori. Spre exemplu, o agentie ce ofera servicii SEO dintr-un oras mic iti poate promite rezultate excelente pentru doar 100 de Euro, in timp ce una din Bucuresti nu iti poate garanta primele pozitii in Google nici pentru 1.000 de Euro pe luna. De unde aceste diferente?

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il intelegi este ca, atunci cand platesti pentru servicii SEO, platesti pentru timpul si expertiza unei agentii. Optimizarea SEO  este o activitate tehnica ce necesita minutiozitate si consuma mult timp. Totodata, serviciile SEO presupun o gandire strategica, deoarece focusarea eforturilor in directia gresita poate duce la pierderi financiare consistente si irosirea de timp pretios.

In general, agentiile care ofera servicii SEO stabilesc pretul tinand cont de mai multe criterii:

  1. Obiectivele tale

Pretul va fi diferit in functie de obiectivele tale si de bugetul pe care esti pregatit sa il aloci optimizarii SEO. Spre exemplu, daca ai un magazin online cu zeci de produse, insa vrei sa iti focusezi resursele numai pe cinci dintre acestea, vei plati mai putin decat daca ai dori sa optimizezi intreg site-ul si sa promovezi toate produsele.

  1. Domeniul de activitate

In anumite domenii, competitia este mult mai dura decat in altele, iar pentru a ajunge in primele pozitii in Google este nevoie sa aloci un buget mult mai consistent pentru serviciile SEO. Pe de alta parte, daca domeniul business-ului tau este unul nou sau mai putin competitiv, vei plati mai putin pentru SEO, deoarece vei ajunge mai usor in primele pozitii.

  1. Piata

Preturile pentru serviciile SEO difera in functie de marimea pietei si nivelul competitiei, de aceea vei plati intotdeauna mai putin daca activezi intr-un oras mic decat daca activezi in Bucuresti. In plus, daca vrei ca produsele sau serviciile tale sa ajunga nu numai pe piata locala, ci si pe piata nationala sau internationala, vei plati mai mult pentru serviciile SEO.

  1. Competitorii

Daca firmele concurente beneficiaza de servicii SEO de mai multi ani si ocupa pozitii bune in Google, va trebui sa investesti mai multi bani pentru a le surclasa, mai ales daca este pentru prima oara cand decizi sa investesti in acest domeniu.

Agentiile specializate in servicii SEO ofera posibilitatea efectuarii platii in mai multe moduri:

  1. Plata lunara

Aceasta metoda este una dintre cele mai des intalnite, fiind practicata de majoritatea agentiilor profesioniste de servicii SEO. De obicei, plata lunara acopera un volum prestabilit de munca, incluzand diverse activitati care tin de strategia SEO. Avand in vedere ca primele rezultate notabile ale optimizarii SEO se vad in aproximativ 6 luni, plata lunara este cea mai echilibrata modalitate de plata.

  1. Plata pe proiect

Daca ai nevoie de servicii SEO pentru un proiect punctual, atunci aceasta este cea mai potrivita modalitate de plata pentru tine. Spre exemplu, daca ai deschis un restaurant pe litoral, depinzi de sezonalitate si nu ai nevoie de promovare decat 4-5 luni pe an, cat dureaza sezonul estival. In aceste conditii, cel mai bine este sa alegi plata pe proiect, pe o suma fixa si cu obiective concrete.

  1. Plata pentru fiecare serviciu SEO in parte

Unele agentii isi ofera defalcat serviciile SEO: spre exemplu, ofera un anumit pret pentru un audit SEO, alt pret pentru optimizarea on-page si asa mai departe. Acest plan tarifar este cel mai potrivit pe termen scurt, desi trebuie sa tii cont ca optimizarea SEO ofera cel mai bun ROI (return of investment) pe o perioada mai indelungata.

  1. Plata pe ora

Aceasta metoda de plata este utilizata, de obicei, pentru serviciile de consultanta SEO, pe o problema punctuala. Spre exemplu, un antreprenor lucreaza deja cu o agentie SEO, insa doreste sa ceara si o a doua opinie in privinta unei anumite probleme.

„Serviciile SEO reprezinta o activitate de lunga durata, ale carei efecte incep sa se vada abia dupa 3-6 luni. Daca iti doresti cu adevarat rezultate notabile si de durata, fii pregatit sa investesti in servicii SEO cel putin 6 luni. Motivul pentru care serviciile SEO sunt costisitoare este faptul ca, odata cu aparitia primelor rezultate, ROI-ul este mult mai mare decat in cazul oricarui alt instrument de marketing online. Cat despre serviciile SEO ieftine, fereste-te cat poti de ele: SEO ieftin inseamna bani aruncati”, sustine Ovidiu Joita, CEO iAgency.

Vezi și EXCLUSIV! Țuțuianu a mințit! Ce urmează să se întâmple astăzi (SURSE)

SURSE! Un nou scandal SCINDEAZĂ PSD! Nu s-a mai întâmplat asta de la căderea Guvernului Grindeanu

Unici în lume! Primarul de la 80 km de București care a luat 2 la bac! Un politician important l-a promovat

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare