florin citu barna hunor

sursa foto:  antena3.ro

Document. Se pregătește desființarea unui gigant de stat! Guvernul și-a asumat, în secret, lichidarea companiei!

Lovitură pentru mii de angajați! Guvernul PNL-USR-PLUS-UDMR și-a asumat, în secret, lichidarea unui gigant al Statului Român. Este vorba despre CFR Marfă.

Jurnaliștii de la 7Iași prezintă un document exclusiv, care arată că Guvernul și-a asumat, în secret, în fața Comisiei Europene, lichidarea companiei care are în prezent aproape 5.000 de angajați.

Potrivit sursei citate, totul se precizează într-o scrisoare a Comisiei Europene din 11 mai 2021, către Reprezentanța permanentă a României la Uniunea Europeană.

Folosind drept scuză decizia de recuperare a ajutorului de stat ilegal acordat în 2013 sub forma unor facilități, guvernanții au elaborat un plan care are ca finalitate dispariția de pe piață a CFR Marfă și lăsarea în exclusivitatea operatorilor privați a sectorului de transport marfă pe calea ferată. Într-o primă fază, în cadrul restructurării din concordatul preventiv, actuala conducere a CFR Marfă va da afară 1.400 angajați.

Deciziile actualei conduceri a CFR Marfă sunt mai mult decât suspecte, în contextul în care directorul companiei, Mihai Frăsinoi, a fost în ultimii ani director general al competitorului Unicom Tranzit, iar fratele său face parte din conducerea altui mare operator, DB Schenker.

S-ar pregăti transferul patrimoniului și al contractelor companiei către operatori privați

Jurnaliștii citați scriu că marea șmecherie pusă la cale de guvernanți este faptul că se pregătește transferul patrimoniului CFR Marfă și a contractelor către operatorii privați. Procedura a fost aleasă intenționat complexă și alambicată pentru ca nimeni să nu mai înțeleagă nimic. În cadrul acestei proceduri, CFR Marfă va transfera către Rofersped SA (societate la care CFR Marfă deține 98% din acțiuni) o parte din patrimoniu sub formă de majorare de capital, dar și o parte dintre contracte. Rofersped va prelua doar 41% din volumul transportat de CFR Marfă, restul contractelor fiind cedate deliberat către competitorii privați! Asta da ticăloșie: statul, în loc să încerce să recâștige cota de piață și să devină competitiv, își propune să muncească și mai puțin!

„Conform planului de recuperare actualizat, o parte din activele recuperate în natură de la beneficiar, CFR Marfă, ar fi transferate ulterior unei alte companii, Rofersped, în schimbul capitalului propriu. Aceste active includ 22% din vagoanele CFR Marfă și 27% din locomotivele sale, în medie 23% din materialul rulant al companiei CFR Marfă. Autoritățile române au explicat că niciun angajat nu ar fi transferat direct de la CFR Marfă la Rofersped, care și-ar angaja personalul de pe piață. Planul de recuperare actualizat estimează că dimensiunea forței de muncă a Rofersped s-ar situa la 55% din numărul angajaților CFR Marfă. Rofersped nu ar primi contracte de la CFR Marfă și și-ar crea portofoliul propriu de clienți. În acest scop, Rofersped ar transmite oferte noi către 23 din cei aproximativ 256 de clienți ai CFR Marfă (9%). Acești 23 de clienți reprezintă aproximativ 41% din volumul de marfă al CFR în 2019 și aproximativ 60% din cifra de afaceri din același an. Serviciile Comisiei salută clarificările furnizate de autoritățile dvs în acest sens și le consideră a fi un alt pas în direcția corectă”, se arată în scrisoarea Comisiei Europene din 11 mai 2021.

Vezi și Amalia Năstase, replică dură pentru Clotilde Armand: E dezastru în parcuri de mizerie, sunt căpușe, nu se poate merge de țânțari, bălăriile de un metru, șobolani și ați găsit o mașină pe Kiseleff

Foto. Doar în România se poate așa ceva! Bătaie de joc pe bani publici!

Atac la Guvernul PNL-USR-PLUS-UDMR: ‘Cîțu și Turcan deschid nunta. Valsul diminuărilor salariale’

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare