sursa foto:  impact.ro

Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, a explicat, pentru Bugetul.ro, ce diferențe uriașe există între aeronavele MiG-21 LanceR și F-16

Președintele României, Klaus Iohannis, a promulgat, joi, legea care prevede achiziția a 32 de avioane de luptă F-16 de la Guvernul Norvegiei. Acestea au o vechime de peste 40 de ani, după cum a anunțat chiar Guvernul Norvegiei. Mai multe voci au criticat această achiziție de aeronave, astfel că am vrut să aflu de la ministrul Apărării, Vasile Dîncu, ce diferențe există între aeronavele MiG-21 LanceR, pe care le deține România în prezent, și avioanele F-16, care urmează să fie achiziționate, la mâna a doua, de la norvegieni.

Din cele declarate de ministrul Apărării, Vasile Dîncu, pentru Bugetul.ro, reiese că sunt diferențe uriașe între aceste tipuri de aeronave.

Vezi și Forțele Aeriene Române au noi piloți de F-16! ‘Au avut nevoie de aproximativ 5 ani de pregătire’

Mai precis, aeronavele MiG-21 LanceR au fost modernizate, pentru ultima dată, în perioada 1994-1998. Sunt aeronave de generația 3-3+, iar pentru ele nu mai există opțiuni de modernizare sau upgrade. Așadar, după cum a subliniat, pentru Bugetul.ro, Vasile Dîncu, celebrele MiG-21 LanceR sunt „la finalul ciclului de viață”.

În ceea ce privește aeronavele de tip F-16, șeful Apărării Naționale a precizat, pentru Bugetul.ro, că acestea sunt „modernizate la cele mai recente standarde pentru sistemele de avionică și armament disponibile pentru această variantă de F-16, ceea ce asigura operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a”.

Diferențele uriașe dintre MiG-21 LanceR și F-16

„Aeronavele MiG 21 LanceR au fost modernizate în perioada 1994 – 1998. Pentru aceste aeronave de generația 3-3+, aflate, așa cum precizam, la finalul ciclului de viață, nu mai există opțiuni de modernizare sau upgrade”a afirmat, pentru Bugetul.ro, Vasile Dîncu.

Avioanele vor fi livrate în stare operațională, sunt modernizate la cele mai recente standarde pentru sistemele de avionică și armament disponibile pentru această variantă de F-16, ceea ce asigura operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de la Guvernul Norvegiei să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație M6.X cu avioanele F-16 din prima escadrilă intrată deja în dotarea Forțelor Aeriene Române”a punctat, pentru Bugetul.ro, Vasile Dîncu.

Eugen DINU

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare