sursa foto:  europafm.ro

Plângeri la ANI și la Prefectura Capitalei! Nicușor Dan, acuzat că ar fi adus la Primăria Capitalei o fostă consilieră a lui Ludovic Orban, la solicitarea fostului lider PNL

Cătălin Stochiță, fost candidat la Primăria Sectorului 5, a sesizat Agenția Națională de Integritate (ANI) și Prefectura Capitalei, în privința unor posibile ilegalități comise de primarul general al Bucureștilor, Nicușor Dan.

Stochiță îl acuză, printre altele, pe Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, că ar fi angajat o fostă consilieră a premierului Ludovic Orban, la solicitarea acestuia din urmă. Cătălin Stochiță susține că <<la solicitarea „mentorului” său politic Ludovic Orban, Dan Nicușor Daniel prin emiterea Dispoziției Primarului General nr. 154/2021 a aprobat transferul ilegal al doamnei Hristu Mădălina Carmen (fostă consilieră a Premierului Orban) de la Primăria Comunei Șandra la Primăria Municipiului București. Ulterior, Dan Nicușor Daniel a numit-o în funcția de Director al Direcției Investiții PMB,  în contradicție cu prevederile din OUG nr. 57/2019 – Codul Administrativ>>.

Prefectura Capitalei i-a răspuns lui Stochiță, după cum se poate observa în documentul prezentat de Bugetul.ro la finalul textului. Toni Greblă, prefectul Capitalei, a precizat că acest transfer este de competența Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Bugetul.ro vă prezintă, în exclusivitate, sesizările făcute de Stochiță la ANI și la Prefectura Capitalei:

Către,

Agenția Națională de Integritate

Bd. Lascăr Catargiu nr. 15, Sector 1, Municipiul București

Telefon: 0372-069869, Fax: 0372-069805

E-mail: ani@integritate.eu

Pentru INSPECŢIA DE INTEGRITATE

Nume: Stochiță

Prenume: Aurel-Cătălin

În conformitate cu prevederile din  Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, art. 12, alin. (1): “Agenția îndeplinește activitatea de evaluare prevăzută la art. 8 din oficiu sau la sesizarea oricărei persoane fizice sau juridice, cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 233/2002” depun

SESIZARE ÎMPOTRIVA

LUI DAN NICUȘOR DANIEL

PRIMAR GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI

În fapt, Primarul General  Dan Nicușor Daniel și-a „plătit” obligațiile din campania electorală prin numirea în funcții importante din cadrul Primăriei Generale a persoanelor care l-au susținut să ajungă în funcția de Primar General.  În aceste condiții,  este evident „folosul material pentru sine”, întrucât Dan Nicușor Daniel  și-a plătit „datoriile” din campania electorală din banii bucureștenilor, pentru că Diana Punga a prestat servicii de coordonare a campaniei electorale și nu a fost plătită iar Ludovic Orban a prestat pentru Dan Nicușor Daniel servicii de „lobby” în mod gratuit pentru nominalizarea candidatului Dan Nicușor Daniel și obținerea susținerii PNL.

  • Dan Nicușor Daniel a numit-o ilegal prin Dispoziția Primarului General nr. 174/2021 pe Diana Punga în funcția de Administrator Public și i-a delegat îndeplinirea unor atribuții care sunt specifice Primarului General conform OUG nr. 57/2019 – Codul Administrativ. În cazul doamnei Diana Punga, calitatea de simpatizantă a Asociației „Salvați Bucureștiul” și de „organizator” al partidelor USB/USR au fost suficiente, în contradicție cu CV-ul minimal din care rezultă doar experiență de “șefa” a campaniei electorale din anul 2020 și abilitați de comunicare publică. În fapt, Diana Pungă nu îndeplinește cerințele specifice privind pregătirea și experiența profesională pentru deținerea funcției de Administrator Public.
  • La solicitarea „mentorului” său politic Ludovic Orban, Dan Nicușor Daniel prin emiterea Dispoziției Primarului General nr. 154/2021 a aprobat transferul ilegal al doamnei Hristu Mădălina Carmen (fostă consilieră a Premierului Orban) de la Primăria Comunei Șandra la Primăria Municipiului București. Ulterior, Dan Nicușor Daniel a numit-o în funcția de Director al Direcției Investiții PMB,  în contradicție cu prevederile din OUG nr. 57/2019 – Codul Administrativ.

 

În fapt, în perioada iunie 2016-decembrie 2016, domnul Dan Nicușor Daniel a deținut simultan funcția de Consilier General al Municipiului București și o funcție de conducere în cadrul Asociației „Salvați Bucureștiul”. Dan Nicușor Daniel este în culpă având un interes patrimonial, atât în mod direct cât și prin intermediul Consilierilor Generali USR: Wring Roxana Sanda și Ciceală Ana-Maria, prin procesele intentate împotriva unor societăți comerciale cu activități în domeniul dezvoltării imobiliare și împotriva UAT Municipiul București, solicitând anularea sau suspendarea unor acte administrative de tip CU, AC, PUD, PUZ, PUG avizate și adoptate de Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București. În mod evident, în calitate de Consilier General al Municipiului București a acționat împotriva CGMB, având în diverse procese atât calitatea de reclamant în mod direct sau prin interpuși, cât și calitatea de pârât fiind Consilier General.

În fapt, domnul Dan Nicușor Daniel s-a aflat într-un evident conflict de interese, întrucât prin intermediul concubinei sale Grădinaru Loredana Mirabela (mama celor 2 copii ai lui Dan Nicușor Daniel) și prin intermediul  unor personaje (având calitatea de simpatizanți sau membri USB/USR)  aflate în conducerea ONG-urilor: Asociația pentru Conservarea Integrată a Patrimoniului Natural și Cultural (cod fiscal 29479921), Asociația „Salvați Bucureștiul” (cod fiscal 23598540), Asociația SOS Orașul (cod fiscal 29314079), Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală” (cod fiscal 27834946), Fundația Eco Civica (cod fiscal 7583262)  s-a acționat in instanță  împotriva actelor administrative emise de UAT Municipiul București și Consiliul General al Municipiului București, având în fapt acces direct cât si prin interpuși la documentele emise de CGMB din care făcea parte Nicușor Dan în calitate de Consilier General.

În fapt, în perioada octombrie 2020-februarie 2021, domnul Dan Nicușor Daniel a deținut simultan funcția de Primar  General al Municipiului București și o funcție de conducere în cadrul Asociației “Salvați Bucureștiul”, având un interes patrimonial direct  prin procesele deschise împotriva unor societăți comerciale cu activități în domeniul dezvoltării imobiliare și împotriva UAT Municipiul București, solicitând anularea sau suspendarea unor acte administrative de tip CU, AC, PUZ, PUD sau PUG, avizate și adoptate de Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București. 

În mod evident, în calitate de Primar General al Municipiului București, Dan Nicușor Daniel a acționat împotriva UAT Municipiul București, având în diverse procese atât calitatea de reclamant (în mod direct sau prin interpuși) cât și calitatea de pârât.

În perioada octombrie 2020 – februarie 2021, domnul Dan Nicușor Daniel s-a aflat într-un evident conflict de interese întrucât prin intermediul concubinei Grădinaru Loredana Mirabela (mama celor 2 copii ai lui Dan Nicușor Daniel) membră a ONG-ului: „Asociația pentru Conservarea Integrata a Patrimoniului Natural și Cultural”  a acționat în instanță împotriva actelor administrative emise de UAT Municipiul București și Consiliul General al Municipiului București, având acces direct la documentele emise de UAT Municipiul București în calitate de Primar General.

Este de notorietate faptul că domnul Dan Nicușor Daniel  coordonează în continuarea activitatea Asociației „Salvați Bucureștiul”, având cod fiscal 23598540, fapt constatat și de prezentarea sa de pe pagina web oficiala  https://www.salvatibucurestiul.ro/echipa/

În fapt, domnul Dan Nicușor Daniel  coordonează direct sau prin interpuși activitatea unor ONG-uri având ca principale activități contestarea în instanță a actelor administrative de tip CU, AC, PUD, PUZ, PUG elaborate, avizate sau adoptate de Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București, în funcție de interesele imobiliare ale sponsorilor din campania electorala a Uniunii Salvați România (fosta USB), formațiune politică fondată de Dan Nicușor Daniel.

 

Un exemplu clar dintre sutele de dosare aflate pe rolul instanțelor din Romania, inițiate de ONG-urile aflate sub tutela lui Dan Nicușor Daniel, este dosarul 4858/3/2019 aflat pe rolul Tribunalului București, având ca obiect anulare act administrativ HCGMB nr. 85/28.04.2011. La termenul de judecata din data de 25.02.2021,  matematicianul Dan Nicușor Daniel a descoperit fenomenul de „dedublare” a personalității, întrucât avea calitatea de reclamant fiind reprezentantul legal al Asociației „Salvați Bucureștiul”, cât și calitatea de pârât, Dan Nicușor Daniel fiind Primar General. Activistul ONG Dan Nicușor Daniel se  afla în conflict direct cu Primarul General al Municipiului București, reprezentat tot de propria sa persoană. (Dan Nicușor Daniel fiind ales în funcția de Primar General).

Un studiu de caz pentru a constata modul de operare și interesele materiale obscure ale acestor acțiuni în instanțele bucureștene este Proiectul One  Floreasca cu investiții de peste 100 de milioane de euro, blocat abuziv de discipolii lui Dan Nicușor Daniel.

În fapt, ONG-urile coordonate de  Dan Nicușor Daniel au deschis un  război juridic pe mai multe fronturi și au  atacat  “în haită”. Cu scopul de a își maximiza șansele de câștig in instanță au deschis  mai multe procese similare, respectiv suspendarea și anularea Autorizației de construire, PUZ-ului și Acordului de mediu care au stat la baza emiterii Autorizației de construire:

  • Dosarul nr. 25248/3/2018 – Tribunalul București – Asociația „Salvați Bucureștiul” împreună cu Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală”  au solicitat instanței anularea actului administrativ Acord de mediu nr. 03/15.12.2017.
  • Dosarul nr. 4858/3/2019 – Tribunal București având ca obiect anulare act administrativ HGCMB nr. 85/28.04.2011 – Asociația „Salvați Bucureștiul” împreună cu Asociația « SOS Orașul » din Cluj-Napoca au solicitat instanței:  anularea Autorizației de construire, anularea PUZ-ului și anularea Acordului de mediu.
  • Dosarul nr. 26421/3/2018 – Tribunal București – Asociația „Salvați Bucureștiul” împreună cu Asociația « SOS Orașul » din Cluj-Napoca   au solicitat instanței: suspendarea Autorizație de construire construire nr. 04/1564415 din 18.01.2018, suspendarea PUZ-ului aprobat prin HCGMB nr. 85/28.04.2011 și suspendarea Acordului de mediu nr. 03/15.12.2017.

Asociația Mișcarea Civică «Miliția Spirituală” – binecunoscută ca „satelitul” lui Nicușor Dan a depus în instanță cereri similare:

  • Dosarul nr. 31627/3/2018 – Tribunalul București – Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală” au solicitat instanței anularea actului administrativ Autorizația de construire nr. 04/1564415 din 18.01.2018.
  • Dosarul nr. 6471/3/2018 – Tribunalul București – având ca obiect suspendarea Autorizației de construire părțile reclamante au fost:   Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală”, Asociația « Cartierul Aviației », Asociația de Proprietari Banu Andronache nr. 52-60 și Asociația de Proprietari Banu Andronache nr. 71, bloc 108. După câteva luni, Asociația „Cartierul Aviației” și Asociațiile de Proprietari (care nu aveau calitate procesuală și nu puteau reclama încălcarea drepturilor întrucât nu se aflau în vecinătatea fostei întreprinderi Automatica, în înțelesul legii) s-au retras din proces (o Asociație motivând ca  „a fost indusă în eroare să intre în acest proces”). După retragerea celor 3 Asociații, un ONG din grupul coordonat de Dan Nicușor Daniel – « Asociația pentru Conservarea Integrată a Patrimoniului Natural și Cultural » a depus in instanță cerere de intervenient.

În fapt, în dosarul nr. 6471/3/2018,  Nicușor Dan este delegat de «Miliția Spirituală”  fiind mandatat să consulte și să copieze dosarul privind suspendarea Autorizației de construire. De asemenea, ONG-urile reclamante au beneficiat de serviciile juridice ale unui avocat comun.

În cazul firmei ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL (societate listata la BVB), Dan Nicușor Daniel a acționat din „răzbunare”, fiind frustrat de faptul că Asociația „Salvați Bucureștiul” a pierdut un proces de executare silită  prin care trebuie sa plătească suma de 124.809,12 lei plus cheltuieli de executare silită – dosarul nr. 11162/302/2022 aflat pe rolul Judecatoriei Sector 5. 

Un alt motiv al răzbunării acoliților lui Nicușor Dan este faptul că firma ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL a solicitat în instanță dizolvarea Asociației „Salvați Bucureștiul” – dosarul nr. 18635/302/2022 aflat pe rolul Judecatoriei Sector 5. 

Avocații firmei ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL a reușit să facă „imposibilul posibil” și deja au tăiat 2 capete ale caracatiței lui Dan Nicușor Daniel. Societatea ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL a obținut în instanță dizolvarea Asociației Mișcarea Civică „Miliția Spirituală” în dosarul nr. 19169/301/2022 aflat pe rolul Tribunalului București Secția a-III-a Civilă si dizolvarea Asociației „SOS Orașul” în dosarul nr. 15801/211/2022 aflat pe rolul Judecatoriei Cluj Napoca. 

Este epic, daca nu ar fi tragic, faptul că Nicusor Dan a convins un ONG din Cluj să salveze Bucureștiul !

În drept,  având în vedere faptul că prin emiterea Dispozițiilor de Primar General nr. 154/2021 și nr. 174/2021, ilegale în raport cu prevederile din OUG nr. 57/2019 – Codul Administrativ, Dan Nicușor Daniel a încălcat prevederile legale prin sfidarea interesului public, obținând un „folos material pentru sine”, un beneficiu direct prin „plata” unor obligații electorale față de persoanele care l-au sprijinit în obținerea funcției de Primar General, vă solicit să constatați existența  conflictului de interese, în sensul prevederilor din art. 70 art. 70, art. 71 și art. 76 alin (1) din Legea nr. 161/2003.

În drept, având în vedere faptul că în diverse dosare aflate pe rolul instanțelor, se constată dubla calitate a numitului Dan Nicușor Daniel, de reprezentant legal și Vicepreședinte al Asociației „Salvați Bucureștiul” și de Primar General al Municipiului București, constatând în timpul procesului schimbarea calității sale din „reclamant” în „pârât”, vă solicit constatarea stării de incompatibilitate, precum și existenta conflictului de interese, în sensul prevederilor din art. 70 art. 70, art. 71 și art. 76 alin (1) din Legea nr. 161/2003.

În drept, domnul DAN NICUȘOR DANIEL a încălcat prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 alin (1) din Legea nr. 161/2003, atât în calitate de Consilier General al Municipiului București în perioada iunie 2016-decembrie 2016,  cât și în calitate de Primar General în perioada octombrie 2020-februarie 2021:

„Articolul 70 – Prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative.

Articolul 71 – Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităților publice și funcțiilor publice sunt: imparțialitatea, integritatea, transparența deciziei și supremația interesului public.

Articolul 76 (1) – Primării și viceprimarii, primarul general și viceprimarii municipiului București sunt obligați să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziție, în exercitarea funcției, care produce un folos material pentru sine, pentru soțul sau ori rudele sale de gradul I. 

(2) Actele administrative emise sau actele juridice încheiate ori dispozițiile emise cu încălcarea obligațiilor prevăzute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută.”

În aceste condiții, având în vedere starea de fapt și de drept, conform prevederilor din  Legea nr. nr. 176/2010 și din Legea nr. 161/2003 vă solicit să realizați demersurile legale următoare:

  • să constatați faptul ca domnul DAN NICUȘOR DANIEL se afla în situația încălcării prevederilor legale privind existenta stării de incompatibilitate, precum și în situația conflictului de interese și să realizați demersurile legale privind  încetarea mandatului de Primar General al Municipiului București pentru domnul DAN NICUȘOR DANIEL;
  • să sesizați organele de cercetare penală din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție pentru săvârșirea infracțiunilor de fals și uz de fals în declarații publice, abuz în serviciu și uzurparea calității oficiale, folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane de către domnul DAN NICUȘOR DANIEL;
  • să sesizați Comisia de Cercetare a Averilor din cadrul Curții de Apel București în cazul domnului DAN NICUȘOR DANIEL; 
  • să realizați demersurile legale pentru stabilirea interdicției de a mai candida pentru funcții publice pentru o perioadă de minim 3 ani pentru domnul DAN NICUȘOR DANIEL;

Cu deosebită stimă,

STOCHIȚĂ AUREL-CĂTĂLIN

 

Către,

INSTITUȚIA PREFECTULUI – MUNICIPIUL BUCUREȘTI

Strada Batiște nr. 13, Sector 2, Municipiul București

E-mail: prefect@mai.gov.ro, e_petitie@mai.gov.ro

Stimate Domnule Toni GREBLĂ – PREFECT al Municipiului București

Subsemnatul Stochiță Aurel-Cătălin, depun:

SOLICITARE PENTRU SUSPENDAREA ȘI CONSTATAREA ÎNCETĂRII MANDATULUI DE PRIMAR GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREȘTI AL DOMNULUI DAN NICUȘOR DANIEL

Domnul DAN NICUȘOR DANIEL a încălcat prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 din Legea nr. 161/2003, atât în calitate de Consilier General al Municipiului București în perioada iunie 2016-decembrie 2016, cât și în calitate de Primar General în perioada octombrie 2020-februarie 2021:

„Articolul 70 – Prin conflict de interese se înțelege situația în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcție publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influența îndeplinirea cu obiectivitate a atribuțiilor care îi revin potrivit Constituției și altor acte normative.

Articolul 71 – Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităților publice și funcțiilor publice sunt: imparțialitatea, integritatea, transparența deciziei și supremația interesului public.

Articolul 76 (1) – Primării și viceprimarii, primarul general și viceprimarii municipiului București sunt obligați să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziție, în exercitarea funcției, care produce un folos material pentru sine, pentru soțul sau ori rudele sale de gradul I.

(2) Actele administrative emise sau actele juridice încheiate ori dispozițiile emise cu încălcarea obligațiilor prevăzute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută.”

În fapt, Primarul General Dan Nicușor Daniel și-a „plătit” obligațiile din campania electorală prin numirea în funcții importante din cadrul Primăriei Generale a persoanelor care l-au susținut să ajungă în funcția de Primar General. În aceste condiții, este evident „folosul material pentru sine”, întrucât Dan Nicușor Daniel și-a plătit „datoriile” din campania electorală din banii bucureștenilor, pentru că Diana Punga a prestat servicii de coordonare a campaniei electorale și nu a fost plătită iar Ludovic Orban a prestat pentru Dan Nicușor Daniel servicii de „lobby” în mod gratuit pentru nominalizarea candidatului Dan Nicușor Daniel și obținerea susținerii PNL.

Dan Nicușor Daniel a numit-o ilegal prin Dispoziția Primarului General nr. 174/2021 pe Diana Punga în funcția de Administrator Public și i-a delegat îndeplinirea unor atribuții care sunt specifice Primarului General conform OUG nr. 57/2019 – Codul Administrativ. În cazul doamnei Diana Punga, calitatea de simpatizantă a Asociației „Salvați Bucureștiul” și de „organizator” al partidelor USB/USR au fost suficiente, în contradicție cu CV-ul minimal din care rezultă doar experiență de “șefa” a campaniei electorale din anul 2020 și abilitați de comunicare publică. În fapt, Diana Pungă nu îndeplinește cerințele specifice privind pregătirea și experiența profesională pentru deținerea funcției de Administrator Public.

La solicitarea „mentorului” său politic Ludovic Orban, Dan Nicușor Daniel prin emiterea Dispoziției Primarului General nr. 154/2021 a aprobat transferul ilegal al doamnei Hristu Mădălina Carmen (fostă consilieră a Premierului Orban) de la Primăria Comunei Șandra la Primăria Municipiului București. Ulterior, Dan Nicușor Daniel a numit-o în funcția de Director al Direcției Investiții PMB, în contradicție cu prevederile din OUG nr. 57/2019 – Codul Administrativ.

În fapt, în perioada iunie 2016-decembrie 2016, domnul Dan Nicușor Daniel a deținut simultan funcția de Consilier General al Municipiului București și o funcție de conducere în cadrul Asociației „Salvați Bucureștiul”. Dan Nicușor Daniel este în culpă având un interes patrimonial, atât în mod direct cât și prin intermediul Consilierilor Generali USR: Wring Roxana Sanda și Ciceală Ana-Maria, prin procesele intentate împotriva unor societăți comerciale cu activități în domeniul dezvoltării imobiliare și împotriva UAT Municipiul București, solicitând anularea sau suspendarea unor acte administrative de tip CU, AC, PUD, PUZ, PUG avizate și adoptate de Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București. În mod evident, în calitate de Consilier General al Municipiului București a acționat împotriva CGMB, având în diverse procese atât calitatea de reclamant în mod direct sau prin interpuși, cât și calitatea de pârât fiind Consilier General.

În fapt, domnul Dan Nicușor Daniel s-a aflat într-un evident conflict de interese, întrucât prin intermediul concubinei sale Grădinaru Loredana Mirabela (mama celor 2 copii ai lui Dan Nicușor Daniel) și prin intermediul unor personaje (având calitatea de simpatizanți sau membri USB/USR) aflate în conducerea ONG-urilor: Asociația pentru Conservarea Integrată a Patrimoniului Natural și Cultural (cod fiscal 29479921), Asociația „Salvați Bucureștiul” (cod fiscal 23598540), Asociația SOS Orașul (cod fiscal 29314079), Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală” (cod fiscal 27834946), Fundația Eco Civica (cod fiscal 7583262) s-a acționat in instanță împotriva actelor administrative emise de UAT Municipiul București și Consiliul General al Municipiului București, având în fapt acces direct cât si prin interpuși la documentele emise de CGMB din care făcea parte Nicușor Dan în calitate de Consilier General.

În fapt, în perioada octombrie 2020-februarie 2021, domnul Dan Nicușor Daniel a deținut simultan funcția de Primar General al Municipiului București și o funcție de conducere în cadrul Asociației “Salvați Bucureștiul”, având un interes patrimonial direct prin procesele deschise împotriva unor societăți comerciale cu activități în domeniul dezvoltării imobiliare și împotriva UAT Municipiul București, solicitând anularea sau suspendarea unor acte administrative de tip CU, AC, PUZ, PUD sau PUG, avizate și adoptate de Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București.

În mod evident, în calitate de Primar General al Municipiului București, Dan Nicușor Daniel a acționat împotriva UAT Municipiul București, având în diverse procese atât calitatea de reclamant (în mod direct sau prin interpuși) cât și calitatea de pârât.

În perioada octombrie 2020 – februarie 2021, domnul Dan Nicușor Daniel s-a aflat într-un evident conflict de interese întrucât prin intermediul concubinei Grădinaru Loredana Mirabela (mama celor 2 copii ai lui Dan Nicușor Daniel) membră a ONG-ului: „Asociația pentru Conservarea Integrata a Patrimoniului Natural și Cultural” a acționat în instanță împotriva actelor administrative emise de UAT Municipiul București și Consiliul General al Municipiului București, având acces direct la documentele emise de UAT Municipiul București în calitate de Primar General.

Este de notorietate faptul că domnul Dan Nicușor Daniel coordonează în continuarea activitatea Asociației „Salvați Bucureștiul”, având cod fiscal 23598540, fapt constatat și de prezentarea sa de pe pagina web oficiala https://www.salvatibucurestiul.ro/echipa/.

În fapt, domnul Dan Nicușor Daniel coordonează direct sau prin interpuși activitatea unor ONG-uri având ca principale activități contestarea în instanță a actelor administrative de tip CU, AC, PUD, PUZ, PUG elaborate, avizate sau adoptate de Primăria Municipiului București și Consiliul General al Municipiului București, în funcție de interesele imobiliare ale sponsorilor din campania electorala a Uniunii Salvați România (fosta USB), formațiune politică fondată de Dan Nicușor Daniel.

Un exemplu clar dintre sutele de dosare aflate pe rolul instanțelor din Romania, inițiate de ONG-urile aflate sub tutela lui Dan Nicușor Daniel, este dosarul 4858/3/2019 aflat pe rolul Tribunalului București, având ca obiect anulare act administrativ HCGMB nr. 85/28.04.2011. La termenul de judecata din data de 25.02.2021, matematicianul Dan Nicușor Daniel a descoperit fenomenul de „dedublare” a personalității, întrucât avea calitatea de reclamant fiind reprezentantul legal al Asociației „Salvați Bucureștiul”, cât și calitatea de pârât, Dan Nicușor Daniel fiind Primar General. Activistul ONG Dan Nicușor Daniel se afla în conflict direct cu Primarul General al Municipiului București, reprezentat tot de propria sa persoană. (Dan Nicușor Daniel fiind ales în funcția de Primar General).

Un studiu de caz pentru a constata modul de operare și interesele materiale obscure ale acestor acțiuni în instanțele bucureștene este Proiectul One Floreasca cu investiții de peste 100 de milioane de euro, blocat abuziv de discipolii lui Dan Nicușor Daniel.

În fapt, ONG-urile coordonate de Dan Nicușor Daniel au deschis un război juridic pe mai multe fronturi și au atacat “în haită”. Cu scopul de a își maximiza șansele de câștig in instanță au deschis mai multe procese similare, respectiv suspendarea și anularea Autorizației de construire, PUZ-ului și Acordului de mediu care au stat la baza emiterii Autorizației de construire:

Dosarul nr. 25248/3/2018 – Tribunalul București – Asociația „Salvați Bucureștiul” împreună cu Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală” au solicitat instanței anularea actului administrativ Acord de mediu nr. 03/15.12.2017.

Dosarul nr. 4858/3/2019 – Tribunal București având ca obiect anulare act administrativ HGCMB nr. 85/28.04.2011 – Asociația „Salvați Bucureștiul” împreună cu Asociația « SOS Orașul » din Cluj-Napoca au solicitat instanței: anularea Autorizației de construire, anularea PUZ-ului și anularea Acordului de mediu.

Dosarul nr. 26421/3/2018 – Tribunal București – Asociația „Salvați Bucureștiul” împreună cu Asociația « SOS Orașul » din Cluj-Napoca au solicitat instanței: suspendarea Autorizație de construire construire nr. 04/1564415 din 18.01.2018, suspendarea PUZ-ului aprobat prin HCGMB nr. 85/28.04.2011 și suspendarea Acordului de mediu nr. 03/15.12.2017.

Asociația Mișcarea Civică «Miliția Spirituală” – binecunoscută ca „satelitul” lui Nicușor Dan a depus în instanță cereri similare:

Dosarul nr. 31627/3/2018 – Tribunalul București – Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală” au solicitat instanței anularea actului administrativ Autorizația de construire nr. 04/1564415 din 18.01.2018.

Dosarul nr. 6471/3/2018 – Tribunalul București – având ca obiect suspendarea Autorizației de construire părțile reclamante au fost: Asociația Mișcarea Civică „Miliția Spirituală”, Asociația « Cartierul Aviației », Asociația de Proprietari Banu Andronache nr. 52-60 și Asociația de Proprietari Banu Andronache nr. 71, bloc 108. După câteva luni, Asociația „Cartierul Aviației” și Asociațiile de Proprietari (care nu aveau calitate procesuală și nu puteau reclama încălcarea drepturilor întrucât nu se aflau în vecinătatea fostei întreprinderi Automatica, în înțelesul legii) s-au retras din proces (o Asociație motivând ca „a fost indusă în eroare să intre în acest proces”). După retragerea celor 3 Asociații, un ONG din grupul coordonat de Dan Nicușor Daniel – « Asociația pentru Conservarea Integrată a Patrimoniului Natural și Cultural » a depus in instanță cerere de intervenient.

În fapt, în dosarul nr. 6471/3/2018, Nicușor Dan este delegat de «Miliția Spirituală” fiind mandatat să consulte și să copieze dosarul privind suspendarea Autorizației de construire. De asemenea, ONG-urile reclamante au beneficiat de serviciile juridice ale unui avocat comun.

În cazul firmei ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL (societate listata la BVB), Dan Nicușor Daniel a acționat din „răzbunare”, fiind frustrat de faptul că Asociația „Salvați Bucureștiul” a pierdut un proces de executare silită prin care trebuie sa plătească suma de 124.809,12 lei plus cheltuieli de executare silită – dosarul nr. 11162/302/2022 aflat pe rolul Judecătoriei Sector 5.

Un alt motiv al răzbunării acoliților lui Nicușor Dan este faptul că firma ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL a solicitat în instanță dizolvarea Asociației „Salvați Bucureștiul” – dosarul nr. 18635/302/2022 aflat pe rolul Judecătoriei Sector 5.

Avocații firmei ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL a reușit să facă „imposibilul posibil” și deja au tăiat 2 capete ale caracatiței lui Dan Nicușor Daniel. Societatea ONE MIRCEA ELIADE PROPERTIES SRL a obținut în instanță dizolvarea Asociației Mișcarea Civică „Miliția Spirituală” în dosarul nr. 19169/301/2022 aflat pe rolul Tribunalului București Secția a-III-a Civilă si dizolvarea Asociației „SOS Orașul” în dosarul nr. 15801/211/2022 aflat pe rolul Judecătoriei Cluj Napoca.

Este epic, dacă nu ar fi tragic, faptul că Nicușor Dan a convins un ONG din Cluj să salveze Bucureștiul !

În drept, având în vedere faptul că prin emiterea Dispozițiilor de Primar General nr. 154/2021 și nr. 174/2021, ilegale în raport cu prevederile din OUG nr. 57/2019 – Codul Administrativ, Dan Nicușor Daniel a încălcat prevederile legale prin sfidarea interesului public, obținând un „folos material pentru sine”, un beneficiu direct prin „plata” unor obligații electorale față de persoanele care l-au sprijinit în obținerea funcției de Primar General, vă solicit să constatați existența conflictului de interese, în sensul prevederilor din art. 70 art. 70, art. 71 și art. 76 alin (1) din Legea nr. 161/2003 și în temeiul prevederilor art. 76 alin (2) din Legea nr. 161/2003, vă solicit să verificați și să dispuneți anularea Dispozițiilor de Primar General nr. 154/2021 și nr. 174/2021 precum și a actelor administrative similare privind numirea doamnei PUNGA DIANA în funcția de ADMINISTRATOR PUBLIC și a doamnei HRISTU MĂDĂLINA CARMEN în funcția de DIRECTOR INVESTIȚII în cadrul Primăriei Municipiului București.

În drept, având în vedere faptul că în diverse dosare aflate pe rolul instanțelor, se constată dubla calitate a numitului Dan Nicușor Daniel, de reprezentant legal și Vicepreședinte al Asociației „Salvați Bucureștiul” (sau de intervenient prin persoane interpuse) și de Primar General al Municipiului București, constatând în timpul procesului schimbarea calității sale din „reclamant” în „pârât”, vă solicit constatarea stării de incompatibilitate, precum și existenta conflictului de interese, în sensul prevederilor din art. 70 art. 70, art. 71 și art. 76 alin (1) din Legea nr. 161/2003 și în temeiul prevederilor art. 76 alin (2) din Legea nr. 161/2003, vă rog să dispuneți verificarea legalității și anularea tuturor documentelor emise în mod ilegal de Primarul General privind anularea și suspendarea actelor administrative de tipul CU, AC, PUD, PUZ, PUG emise pentru investițiile imobiliare din Sectoarele 1-6 din Municipiul București.

În aceste condiții, având în vedere starea de fapt și de drept, vă solicit îndeplinirea atribuțiilor legale în calitate de Prefect al Municipiului București, conform prevederilor din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 – Codul Administrativ, vă solicit să realizați demersurile legale următoare:

să constatați faptul ca domnul DAN NICUȘOR DANIEL se afla în situația încălcării prevederilor legale privind existenta stării de incompatibilitate, precum și în situația conflictului de interese și să realizați demersurile legale privind încetarea mandatului de Primar General al Municipiului București pentru domnul DAN NICUȘOR DANIEL;

să sesizați organele de cercetare penală din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție pentru săvârșirea infracțiunilor de fals și uz de fals în declarații publice, abuz în serviciu și uzurparea calității oficiale și folosirea funcției publice pentru favorizarea unor persoane de către domnul DAN NICUȘOR DANIEL;

să sesizați Comisia de Cercetare a Averilor din cadrul Curții de Apel București în cazul domnului DAN NICUȘOR DANIEL;

să realizați demersurile legale pentru stabilirea interdicției de a mai candida pentru funcții publice pentru o perioadă de minim 3 ani pentru domnul DAN NICUȘOR DANIEL;

Cu deosebită stimă,

 

STOCHIȚĂ AUREL-CĂTĂLIN

Răspunsul lui Toni Greblă:

 

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare