Radu Tudor reacționează: Nu sunt șeful unui ONG care ar fi luat 2 milioane de euro de la stat pentru campania de vaccinare și pentru a-l lauda pe Raed Arafat

Acuzat că ar fi luat 2 milioane de euro de la stat, printr-un ONG, pentru a promova vaccinarea și a-l lauda pe Raed Arafat, jurnalistul Radu Tudor reacționează.

Tudor susține că nu are nicio legătură cu ONG-ul respectiv. Drept dovadă, el a postat pe pagina de socializare comunicatul ONG-ului Eurocomunicare.

Am fost dintotdeauna un sustinator al valorilor euroatlantice si nu ma voi dezice de asta niciodata. Daca sunt acuzat ca sunt „pionul NATO in Romania” si ma coordoneaza conducerea Aliantei, asta tine de fantezie. Sunt un jurnalist specializat in probleme militare si de securitate, unul care a scris primul articol despre NATO acum 30 de ani. Si am satisfactia participarii la importante proiecte euroatlantice si azi. Democratic, liber, civilizat, ca orice jurnalist occidental. E bunul meu profesional cel mai de pret, realizat cu multa sudoare. Daca acest atribut euroatlantic al meu si mediatizarea proiectelor NATO in munca mea jurnalistica au ajuns sa fie subiect de atac si manipulare, atunci putem intui de unde vine atacul.

Dar cei care au lansat o serie de minciuni grosolane intr-o campanie premeditata de fake news despre mine vor raspunde in justitie. 

Nu sunt „seful unui ONG numit Eurocomunicare” care ar fi luat „2 milioane de euro de la stat pentru campania de vaccinare si pentru a-l lauda pe Raed Arafat”. 

Nu sunt nici seful, nici patronul, nici detinatorul acelui ONG. Nu am luat nici un leu de la acest ONG, asa cum in mod mincinos s-a afirmat, repetat.

Nu exista nici o baza reala pentru afirmatiile facute de unele persoane la un post tv. Sunt prea multe neadevaruri crase afirmate, sunt inventii 100%, drept pentru care casa de avocatura va decide care e cea mai buna tragere la raspundere pentru aceste imense minciuni. Raspunderile vor fi pe masura manipularilor.

Valul de ura, amenintare si nascocire trebuie sa ia sfarsit prin metode legale, democratice.

Cat despre faptul ca as fi facut eu plangere la CNA unor colegi din presa, e ca in bancul de la Radio Erevan : nu i s-a dat, i s-a luat, nu era masina, era bicicleta. Nu doar ca n-am facut in 31 de ani de presa vreo plangere la CNA. Am primit sanctiuni de la CNA. Pe care le consider nedrepte, le constest in instanta. Ca orice jurnalist. Asadar, alta bazaconie. 

Aici este si mesajul Asociatiei Eurocomunicare, o echipa condusa de prof.univ.dr. Alina Bârgăoanu, decanul Facultatii de Comunicare de la SNSPA, expert al Uniunii Europene in combaterea fake news, un profesionist remarcabil al carui nume a fost vehiculat in campania mincinoasa”, este mesajul lui Radu Tudor. 

Comunicatul Eurocomunicare:

Asociația Eurocomunicare, constituită conform legislației în vigoare, reprezintă un hub creativ de cercetare, consultanță și formare în domeniul comunicării digitale, fiind deservit de cercetători și experți cu experientă în acest domeniu. Misiunea asociației este de a analiza trăsăturile noului ecosistem de comunicare într-o maniera analitică, științifică, simultan aplicată și orientată spre soluții. Site-ul www.eurocomunicare.ro prezintă într-o manieră transparentă proiectele, inițiativele și produsele de comunicare ale asociației.În cadrul asociației Eurocomunicare, domnul Radu Tudor, jurnalist, și Dr. Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, nu sunt angajați, nu au statut de membri sau colaboratori și nici nu lucrează în cadrul proiectelor asociației.Proiectul POCA 134024/754 – ”Strategia pentru managementul comunicării guvernamentale a României” – a fost selectat spre finanțare în cadrul Cererii de proiecte nr. IP17/2019 (fonduri europene). În cadrul acestei cereri de proiecte, în data de 15.03.2019, Secretariatul General al Guvernului a depus, conform procedurilor de implementare a proiectelor POCA, o fișă de proiect. În vederea selectării unui partener, SGG a publicat pe site-ul oficial un anunț în acest sens. Anunțul privind desemnarea câștigătorului, respectiv Asociația Eurocomunicare, a fost publicat în data de 3.09.2019. Fișa de proiect a fost aprobată de către POCA în data de 23.10.2019. Cererea de finanțare completată de SGG (lider de parteneriat) împreună cu Asociația Eurocomunicare (partener) a fost transmisă în data de 18.11.2019, moment în care s-a alocat și codul proiectului pe platforma MySMIS. Contractul de finanțare aferent acestui proiect a fost semnat în data de 23.12.2020.Proiectul finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) nu are ca obiectiv strategia de imagine a Guvernului României, ci creșterea capacității administrației publice centrale privind comunicarea guvernamentală, pe baza valorificării exemplelor de bună practică europene. Proiectul se adresează funcționarilor din cadrul administrației publice centrale și nu aparatului politic și își propune, printre alte activități, introducerea în Codul Ocupațiilor din România a două noi ocupații: Manager comunicare guvernamentală și Expert comunicare guvernamentală. La fel ca și celelalte proiecte ale Secretariatului General al Guvernului finanțate prin POCA, nu există obiective sau acțiuni care să vizeze programe de guvernare, programe politice, gestionarea imaginii Guvernului sau alte demersuri de acest tip. Consultarea – fie și sumară – a etapelor de depunere a documentelor de finanțare (punctul 3) relevă faptul că proiectul nu are legătură cu susținerea procesului de vaccinare.Proiectul “Anti Fake” (www.antifake.ro), de realizare a unui produs comunicațional de tip newsletter pentru combaterea informării eronate și a dezinformării și pentru promovarea gândirii critice în noul context tehnologic, a fost inițiat în anul 2020 și este finanțat exclusiv de German Marshall Fund (GMF), Bucharest Office pe baza unei selecții de proiecte. Proiectul își propune să ofere publicului larg instrumente de combatere a dezinformării și a informărilor eronate, precum și știri din tehnologie, afaceri interne și internaționale.Proiectul „Technology-driven resilience for countering anti-NATO disinformation” a fost implementat cu finanțare din partea Diviziei de Diplomație Publică a NATO și urmărește să crească reziliența publicului tânăr din România în fața știrilor false, a dezinformării în mediul online și a propagandei computaționale. Proiectul este derulat prin intermediul campaniei de comunicare “Dezinformarea sub lupă” și se află, în acest an, la a doua ediție.Sediul asociației Eurocomunicare este în București, sectorul 1 (nu în Ciolpani).

Mulțumim tuturor celor care ne urmăresc și care cred în relevanța socială a activităților derulate de asociația Eurocomunicare, activități de profesionalizare a comunicării publice, de combatere a dezinformării și de realizare a unor produse de comunicare pentru educația digitală!

 

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare