supermarket 2

sursa foto:  Facebook

Schema din supermarket pe care Kaufland, Lidl, Carrefour și alți retaileri nu vor să o cunoști. Cum poți cumpăra alimente proaspete, la același preț

Un client a arătat care este schema de la supermarket pe care mulți români nu o știu. La Carrefour, Kaufland, Mega Image și Lidl, angajații pun produse la raft ținând cont de schema FIFO. Cine o cunoaște, va cumpăra mereu cele mai bune și proaspete alimente. 

Andrei Lup s-a dus la un magazin mare din România și a testat mai multe sticle de chefir. Luând primul produs de pe raft, a observat că data de expirare se apropia în doar câteva zile. La cel de-al doilea, valabilitatea era mai mare. În final, ultimul produs avea cea mai mare valabilitate.

„Știai schema asta de la supermarket? Primul produs de la supermarket expiră la data de 2. 2. Dacă mergem la în spate, o să vedeți că al doilea produs expiră în data de 10.2. Schema se numește FIFO. Le cumperi pe cele proaspete sau pe cele care stau să expire? Ia să ne uităm.Ultimul produs expiră pe data de 14.02”, a spus Andrei Lup de la Radio Zu, pe Facebook.

Nu este pentru prima dată când un client atrage atenția asupra practicii, care a mai fost numită și „schema Ț”. Cu toate acestea, nu se poate schimba schema FIFO, sunt nicio formă. Cumpărătorii nu au altă varianta decât să fie extrem de atenți la data de expirare de pe alimente.

CITEȘTE ȘI: Supermarketul românesc le dă fiori giganților Lidl, Kaufland, Carrefour sau Metro. A deschis peste 100 de magazine în toată țara

Cum funcționează schema FIFO

Potrivit Logistic Specialist, FIFO vine de la First In First Out. În română, s-ar traduce prin: cine a intrat primul, iese primul. Ca urmare, produsele de la supermarket care au fost aduse primele în depozit trebuie să fie și primele care ies din depozit. Regula ține de depozitare.

Dată fiind situația, produsele de la raft care sunt puse mai în față vor fi întotdeauna cele mai vechi. Expirarea lor se apropie rapid și retailerii încearcă rapid să scape de ele. În același timp, alimentele care sunt puse mai în spate sunt cele care mai au mult până când se vor strica.

Practica nu este întâlnită doar în supermarketurile din România, ci din întreaga lume. Pe timp de noapte, angajații care pun produsele la raft scot în față alimentele mai vechi și le pun tocmai în spate pe cele noi.

CITEȘTE ȘI: Șmecheria din supermarketuri prin care s-a mărit prețul la unt. Puțini clienți au observat artificiul de la raft făcut de comercianți

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare