stb

sursa foto:  Facebook

Și-n ianuarie 2023, bucureștenii se lovesc de problema semnalată de Bugetul.ro în vara lui 2022 și riscă să fie amendați! La STB, încă sunt probleme la plata călătoriei cu cardul bancar

Problemele la transportul public în comun din Capitală, semnalate de Bugetul.ro în vara anului 2022, nu au fost rezolvate nici până astăzi, deși ne apropiem cu pași repezi de luna februarie a anului 2023. Facem referire la eroarea dată de validatoarele STB, atunci când se încearcă achitarea călătoriei cu cardul: „Tranzacție refuzată! EROARE COMUNICATIE (999)”. 

Trebuie precizat că și la finalul lunii octombrie 2022 am atras atenția că persistă erorile la plata călătoriei cu cardul bancar. Săptămâna trecută, la 18 ianuarie 2023, o cititoare ne-a comunicat că nu poate achita călătoria pe linia tramvaiului 5 și că i-a apărut „eroarea 999”.

Despre această problemă, Bugetul.ro a scris, în exclusivitate, la 27 iulie 2022, iar reprezentanții Societății de Transport București (STB) ne-au asigurat că va fi rezolvată.

Pe linia tramvaiului 5 nu merge plata cu cardul, apare eroarea 999.

Va rog sa remediati problema pt ca și la trimiterea sms-ului la 7458 apare tot eroare, prin urmare nu avem cum sa validez călătoria, in situatia aceasta am fost cel puțin 6 persoane in momentul in care eu eram in tramvai”, ne-a transmis A.M.

O situație similară, în care călătorii nu au reușit să achite cu cardul călătoria, a avut loc și pe linia 335, zilele trecute.

Vezi și EXCLUSIV Nici până astăzi problemele semnalate, în mijlocul verii, de Bugetul.ro nu au fost rezolvate! Erorile la plata călătoriei cu cardul persistă

La 27 octombrie 2022, un călător s-a plâns într-un e-mail trimis pe adresa de redacție, că, deși a încercat „toate validatoarele” din mijlocul de transport în comun în care se afla, acestea nu au funcționat.

El ne-a prezentat și o dovadă în acest sens, fotografiind validatorul.

De altfel, anterior, la 20 octombrie 2022, și reporterul Bugetul.ro a întâmpinat aceeași problemă pe linia tramvaiului 21 din Capitală.

Vezi și La solicitarea Bugetul.ro, STB reacționează cu privire la problemele majore la plata cu cardul, pe care le-am descoperit la plata cu cardul: ‘Specialiștii lucrează la eliminarea diferitelor situații care ar putea împiedica realizarea plății’

În vara anului 2022, conducerea STB a recunoscut că sunt probleme la validatoarele din mijloacele de transport în comun și ne-a asigurat că acestea se vor rezolva

În cazul plății cu cardul bancar la validatoarele montate în vehiculele STB S.A., pot exista diverse motive pentru care plata cu cardul bancar nu se realizează, situații clar prevăzute în standardele bancare.

În vederea informării călătorului asupra motivului unei tranzacții refuzate, pe lângă mesajul „Tranzacție refuzată” este afișat pe rândul următor și motivul refuzului, cum ar fi:

  • Lipsă conexiune – este cel mai frecvent motiv și se întâmplă când nu există semnal GSM în punctul respectiv, ținând cont de faptul că vehiculele sunt în mișcare și pot traversa zone în care acest semnal nu este suficient de puternic, este fluctuant sau nu este regăsit de echipamentul din vehicul;
  • Fonduri insuficiente – când călătorul nu are bani suficienți în cont;
  • Card expirat – când cardul a fost expirat și nu a fost înlocuit.

În momentul de față specialiștii în domeniu lucrează la dezvoltarea acestui canal de plată, atât în ceea ce privește extinderea lui în toate vehiculele STB S.A., cât și în privința identificării și eliminării diferitelor situații care ar putea împiedica realizarea plății.

De asemenea, în cazul în care salariatii din cadrul corpului de control constată disfuncționalități la echipamentele din vehicule, procedează la informarea călătorilor cu privire la celelalte  modalități de procurare a titlurilor de transport, respectiv:

  • Plata prin SMS, direct de pe dispozitivul mobil, cu condiția ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;
  • Plata prin intermediul aplicației 24Pay, instalată pe device-ul personal (nu necesită deținerea unui card de transport), cu condiția ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;
  • Plata prin automate de vânzare;
  • Plata on-line, pe site-ul STB S.A.

Totodată, menționăm că problemele constatate de personalul STB S.A. din traseu, precum și cele semnalate de călători, sunt comunicate către serviciile de specialitate care depun toate eforturile ca acestea să fie remediate în cel mai scurt timp.

Cu stimă,
Adrian CRIŢ
Director General”, a transmis, pentru Bugetul.ro, STB.

Ce am scris la 27 iulie 2022:

Bugetul.ro a descoperit probleme grave la validatoarele STB, iar călătorii, chiar dacă sunt de bună-credință, riscă să fie amendați.

Concret, la plata cu cardul, validatoarele STB dau erori de comunicație. Astfel, persoana care dorește să-și achite călătoria nu o poate face.

Reporterul Bugetul.ro  a trecut prin această situație luni, 25 iulie, pe linia troleibuzului 66. Am încercat să validăm cu două carduri diferite, însă rezultatul a fost același: „Tranzacție refuzată! EROARE COMUNICATIE (999)”.

De-abia după două stații și mai multe încercări, am reușit să validăm.

O situație asemănătoare, la 20 iulie!

O situație asemănătoare a fost experimentată de o altă persoană la 20 iulie, pe linia autobuzului 335. Persoana în cauză ne-a pus la dispoziție imagini care probează spusele sale.

Potrivit spuselor sale, în jurul orei 07:00, validatorul STB i-a dat eroare la plata cu cardul. De asemenea, tot în ziua de 20 iulie, la 18:48, pe linia 335, s-a lovit de aceeași problemă: eroare la plata cu cardul.

Conform regulamentului STB, amenda pentru „călătoria fără titlu de călătorie valabil sau fără un alt document justificativ sau dovadă electronică (cod QR, cod de confirmare a tranzacției etc.), stocată în telefonul călătorului, în alt dispozitiv al acestuia sau în validatorul vehiculului, care să permită efectuarea călătoriei, conform precizărilor din oferta tarifară existentă” poate ajunge la 500 de lei.

Bugetul.ro îi îndeamnă pe călătorii care trec prin astfel de situații sau depistează orice fel de probleme la transportul în comun din Capitală să ne scrie pe adresa redactorsef@bugetul.ro.

Eugen DINU

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare