stb

sursa foto:  Facebook

EXCLUSIV Nici până astăzi problemele semnalate, în mijlocul verii, de Bugetul.ro nu au fost rezolvate! Erorile la plata călătoriei cu cardul persistă

În luna iulie, Bugetul.ro dezvăluia, în exclusivitate, că validatoarele STB au probleme grave, iar călătorii care încearcă să achite călătoria cu cardul bancar riscă să fie amendați.

Mai precis, la plata cu cardul, validatoarele STB dau erori de comunicație. Astfel, persoana care dorește să-și achite călătoria nu o poate face, scriam la 27 iulie AICI.

Ulterior, reprezentanții Societății de Transport București au recunoscut, pentru Bugetul.ro, că validatoarele dau erori de comunicație. Totodată, ei ne-au asigurat că „specialiștii în domeniu lucrează la dezvoltarea acestui canal de plată, atât în ceea ce privește extinderea lui în toate vehiculele STB S.A., cât și în privința identificării și eliminării diferitelor situații care ar putea împiedica realizarea plății”.

Vezi și Probleme majore cu validatoarele la transportul în comun din Capitală: Erori pe bandă rulantă la plata cu cardul! Riscați să luați amendă

Iată că, la mai bine de trei luni de atunci, validatoarele STB continuă să aibă erori de comunicație, iar călătorul, chiar dacă încearcă să-și achite călătoria, nu o poate face.

La 27 octombrie, un călător s-a plâns într-un e-mail trimis pe adresa de redacție, că, deși a încercat „toate validatoarele” din mijlocul de transport în comun în care se afla, acestea nu au funcționat.

El ne-a prezentat și o dovadă în acest sens, fotografiind validatorul.

De altfel, anterior, la 20 octombrie, și reporterul Bugetul.ro a întâmpinat aceeași problemă pe linia tramvaiului 21 din Capitală.

Vezi și La solicitarea Bugetul.ro, STB reacționează cu privire la problemele majore la plata cu cardul, pe care le-am descoperit la plata cu cardul: ‘Specialiștii lucrează la eliminarea diferitelor situații care ar putea împiedica realizarea plății’

În vară, conducerea STB a recunoscut că sunt probleme la validatoarele din mijloacele de transport în comun și ne-a asigurat că acestea se vor rezolva.

În cazul plății cu cardul bancar la validatoarele montate în vehiculele STB S.A., pot exista diverse motive pentru care plata cu cardul bancar nu se realizează, situații clar prevăzute în standardele bancare.

În vederea informării călătorului asupra motivului unei tranzacții refuzate, pe lângă mesajul „Tranzacție refuzată” este afișat pe rândul următor și motivul refuzului, cum ar fi:

  • Lipsă conexiune – este cel mai frecvent motiv și se întâmplă când nu există semnal GSM în punctul respectiv, ținând cont de faptul că vehiculele sunt în mișcare și pot traversa zone în care acest semnal nu este suficient de puternic, este fluctuant sau nu este regăsit de echipamentul din vehicul;
  • Fonduri insuficiente – când călătorul nu are bani suficienți în cont;
  • Card expirat – când cardul a fost expirat și nu a fost înlocuit.

În momentul de față specialiștii în domeniu lucrează la dezvoltarea acestui canal de plată, atât în ceea ce privește extinderea lui în toate vehiculele STB S.A., cât și în privința identificării și eliminării diferitelor situații care ar putea împiedica realizarea plății.

De asemenea, în cazul în care salariatii din cadrul corpului de control constată disfuncționalități la echipamentele din vehicule, procedează la informarea călătorilor cu privire la celelalte  modalități de procurare a titlurilor de transport, respectiv:

  • Plata prin SMS, direct de pe dispozitivul mobil, cu condiția ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;
  • Plata prin intermediul aplicației 24Pay, instalată pe device-ul personal (nu necesită deținerea unui card de transport), cu condiția ca utilizatorul să efectueze plata înainte de urcarea în mijloacele de transport în comun;
  • Plata prin automate de vânzare;
  • Plata on-line, pe site-ul STB S.A.

Totodată, menționăm că problemele constatate de personalul STB S.A. din traseu, precum și cele semnalate de călători, sunt comunicate către serviciile de specialitate care depun toate eforturile ca acestea să fie remediate în cel mai scurt timp.

Cu stimă,
Adrian CRIŢ
Director General”, a transmis, pentru Bugetul.ro, STB.

Ce am scris la 27 iulie 2022: 

Bugetul.ro a descoperit probleme grave la validatoarele STB, iar călătorii, chiar dacă sunt de bună-credință, riscă să fie amendați.

Concret, la plata cu cardul, validatoarele STB dau erori de comunicație. Astfel, persoana care dorește să-și achite călătoria nu o poate face.

Reporterul Bugetul.ro  a trecut prin această situație luni, 25 iulie, pe linia troleibuzului 66. Am încercat să validăm cu două carduri diferite, însă rezultatul a fost același: „Tranzacție refuzată! EROARE COMUNICATIE (999)”.

De-abia după două stații și mai multe încercări, am reușit să validăm.

O situație asemănătoare, la 20 iulie!

O situație asemănătoare a fost experimentată de o altă persoană la 20 iulie, pe linia autobuzului 335. Persoana în cauză ne-a pus la dispoziție imagini care probează spusele sale.

Potrivit spuselor sale, în jurul orei 07:00, validatorul STB i-a dat eroare la plata cu cardul. De asemenea, tot în ziua de 20 iulie, la 18:48, pe linia 335, s-a lovit de aceeași problemă: eroare la plata cu cardul.

Conform regulamentului STB, amenda pentru „călătoria fără titlu de călătorie valabil sau fără un alt document justificativ sau dovadă electronică (cod QR, cod de confirmare a tranzacției etc.), stocată în telefonul călătorului, în alt dispozitiv al acestuia sau în validatorul vehiculului, care să permită efectuarea călătoriei, conform precizărilor din oferta tarifară existentă” poate ajunge la 500 de lei.

Bugetul.ro îi îndeamnă pe călătorii care trec prin astfel de situații sau depistează orice fel de probleme la transportul în comun din Capitală să ne scrie pe adresa redactorsef@bugetul.ro.

Eugen DINU

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare


No items