sursa foto:  b365.ro

STB, pentru Bugetul.ro: ‘Controlorii sunt avertizați să acorde clemență călătorilor în situația în care timpul de validare a expirat, din cauza blocajelor în trafic rezultate în urma accidentelor’

Societatea de Transport București, prin directorul general Adrian Criț, a precizat, pentru Bugetul.ro, că „salariații din cadrul corpului de control sunt avertizați să acorde clemență călătorilor în situația în care timpul de validare a expirat, din cauza blocajelor în trafic rezultate în urma accidentelor”.

Reacția STB vine în contextul articolului publicat de Bugetul.ro la 30 iulie 2022 (articolul poate fi citit AICI). Cititorii Bugetul.ro s-au plâns de valabilitatea călătoriei de 90 de minute. Mai exact, persoanele care ne-au scris reclamă faptul că, deși au realizat transferul într-un alt mijloc de transport în comun în timp util și au validat cardul în respectivul autobuz, până au ajuns la destinație călătoria le-a expirat. Astfel, ei au fost prinși și amendați de controlorii STB. Cititorii noștri au susținut că respectiva călătorie le-a expirat la limită și au pus totul pe seama traficului aglomerat din Capitală.

Potrivit răspunsului pe care Bugetul.ro l-a primit de la STB, salariații din cadrul corpului de control sunt avertizați să acorde clemență călătorilor în situația în care timpul de validare a expirat, din cauza blocajelor în trafic rezultate în urma accidentelor”

Altfel, STB nu a dat curs propunerii noastre, anume ca, în cazul în care călătorul reușește să facă transferul de călătorie în timp util, să-și poată folosi călătoria până ajunge la destinație.

Vezi și După articolul Bugetul.ro, cititorii ne-au dezvăluit o altă problemă a transportului în comun din Capitală!

STB, pentru Bugetul.ro: Salariații din cadrul corpului de control sunt avertizați să acorde clemență călătorilor în situația în care timpul de validare a expirat, din cauza blocajelor în trafic rezultate în urma accidentelor”

„Călătoria metropolitană – 90 de minute: permite deplasarea între punctul de origine și punctul destinație, în cadrul regiunii București-Ilfov, cu orice mijloc de transport de suprafață (tramvai, troleibuz, autobuz), permițând oricâte transbordări, în intervalul orar 90 minute de la momentul validării/achiziției prin mijloace electronice de plată, în consecință după expirarea celor 90 de minute trebuie validat cardul de călătorie. Atunci când cardul este validat în mai multe vehicule, în perioada de valabilitate a călătoriilor de 90 sau 120 de minute, validatorul afișează mesajul “Transfer de pe linia X pe linia Y”. Prin consultarea cardului, validatorul afișează câte minute mai este valabil titlul de călătorie.

Conform prevederilor din Regulamentul de transport: “Pentru titlurile de călătorie cu valabilitatea pe unitate de timp (90 minute, 120 minute, 24 ore, 72 ore), valabile din momentul primei validări/achiziție prin mijloacele electronice de plată, titlul de călătorie se consideră a fi valabil până la stația imediat următoare expirării unității de timp.”

Menționăm că salariații din cadrul corpului de control sunt avertizați să acorde clemență călătorilor în situația în care timpul de validare a expirat, din cauza blocajelor în trafic rezultate în urma accidentelor.

Cu stimă,
Adrian CRIŢ
Director General”, a transmis, pentru Bugetul.ro, STB.

Ce au reclamat cititorii Bugetul.ro:

„Buna ziua,

As vrea sa vin in asentimentul dumneavoastra si sa semnalez faptul ca ieri 26.07.2022, fata mea a fost amendata pe motiv ca nu are cardul validat.

Fata le-a spus ca la urcarea in autobuzul 381 a validat si la validare aparatul a transmis mesajul transfer calatorie de pe linia 45 intru-cat se incadra in termenul de 90 minute.
In momentul in care echipa de control a verificat cardul i-au spus ca are card nevalidat. Fata a protestat si a spus ca aparatul a dat mesaj de transfer calatorie.

Controloarele in ras i-au spus ca da dar acel transfer de calatorie a expirat acum cinci minute . Fata le-a spus ca da, or fi expirat alea 90 de minute insa acel autobuz sta blocat in trafic de cel putin 15 minute prinzand stop dupa stop in zona 1 Ma si ca statia e abia dupa acel stop si ca nu avea cum sa coboare asa cum spun regulile stb.

Nu au vrut sa-i accepte sa mai valideze o data. S-au repezit direct si i-au dat 80 de lei amenda ca altfel o sa plateasca masa 500 lei acasa.

Cu grotescul lor ras acestea i-au spus ca nu le intereseaza, sa se certe cu traficul nu cu ele.

Fac precizarea ca nu au vrut sa se legitimeze, nu au prezentat dovada ca au drept de control pe acea ruta si la acea ora, nu au prezentat nici o dovada ca au dreptul conform GDPR sa ii prelucreze datele, nu aveau veste STB.

Dupa cum stim cu totii, afisajul din autobuze si celelaltre mijloace de transport sunt intr-o eraoare totala. Acum dupa ce am citit articolul dumneavoastra despre validatoarele din mijloacele de transport mi-am dat seama si ca ei se joaca si cu timpii pe validator ca sa poata scoate amenzile.

Va intreb si va rog sa semnalati acest lucru, stam in statii si cate 40 de minute pe o caldura de cod portocaliu. Noi cum ar trebui sa ii amendam pe acestia in acest caz daca ei nu au putut face rabat de cinci minute pe un card validat?

Intrebati dumneavoastra poate va raspund ca eu m-am saturat sa ii intreb la stb si intotdeauna sa ocoleasca raspunsul cum este posibil ca un tramvai de pe linia 24 sau 45 sa vina conform graficului lor oficial la 25 – 30 minute, grafic pe care nu il respecta si vin si la 40 de minute asa cum mi se intampla aproape zilnic. In ce tara din Uniunea Europeana transportatorii isi permit sa se joace asa cu calatorii platitori de abonamente.

Atunci ce rost mai au aceste cartele de 3 lei cu care poti circila 90 minute daca timpul de asteptare la un tramvai este mai mult de jumatate din timpul valabil pentru calatorie. In momentul in care te urci – cu statul in statie si cu statul in trafic in mijlocul de transport te trezesti amendat asa cum a patit fata mea desi stii ca tu ai fost corect si ai validat.
Consider ca fac aceste lucruri cu premeditare, este un atac la buzunarul oamenilor cinstiti care platesc calatoria.

As vrea sa va rog sa-i intrebati cat din costul unei calatorii se duce pe gratuitatea la transport a rudelor angajatilor STB, cat pe locurile lor de recreere? Cat ii costa pe bucuresteni facilitatile celor de la Societatea de Transport Bucuresti.
Va multumesc pentru faptul ca mi-ati dat posibilitatea sa imi spun oful.
Cu stima…”, ne-a scris o doamnă.

„ Doamna/Domnule, buna seara!
Sunt din Craiova si, urmare articolului aparut in presa astazi, va relatez cum am primit amenda in autobuzul 301 in data de 08.07.’22.
Am venit in Bucuresti in ziua mai sus mentionata pentru un control medical la spitalul Ponderas de pe strada N. Caranfil. In Piata Romana am vrut sa cumpar doua bilete pentru autobuz si mi s-a spus ca nu mai sunt bilete simple ci doar carduri cu doua calatorii care trebuie folosite in intervalul de 90 de minute.
Am cumparat un card, a venit autubuzul, am validat calatoria, am ajuns la spital, am asteptat sa-mi vina randul pentru control, mi s-a facut controlul evolutiei interventiei chirurgicale anterioare si am plecat la statia de autobuz unde am asteptat 20-25 de minute pana a venit autobuzul 301. M-am urcat in autobuz, am validat calatoria si pe la jumatatea traseului a venit controlul. I-am prezentat cardul, la verificat cu aparatul din dotare si a constatat ca am depasit cele 90 de minute cu 13 minute. Ma-ntrebat de unde sunt, mi-a tinut o teorie de vreo 5 minute in care m-a-ntrebat daca am fost informat de catre vanzatoare cum trebuie procedat, daca am citit afisele aferente si ca, in final, trebuie sa platesc o amenda de 80 de lei. N-am comentat, i-am dat 100 de lei, si-a chemat colega si, in loc de rest mi-a dat un card cu care sa pot calatori 24 de ore. Nimic altceva, adica chitanta, proces verbal de constatare etc.
In baza celor prezentate mai sus intreb:
Este corecta obligativitatea celor 90 de minute avand in vedere ca autobuzul vine cum vine iar problemele pe care le ai nu se pot rezolva totdeauna cat ai bate din palme?
De ce este mai util si economic un card de doua calatorii cu incadrare in termen decat unul fara aceasta obligatie?
De ce, daca este mai util un card cu termen/limita de timp, nu sunt mai multe autobuze pe traseu sa nu astepti 20-25 de minute in statie?
De ce nu sunt carduri si cu limita de timp de 120 de minute sau char mai mare?
De ce nu se dau chitante pentru banii primiti ca amenda?
O seara buna”, ne-a transmis un domn.

Bugetul.ro îi îndeamnă pe călătorii care întâmpină probleme cu transportul în comun din Capitală să ne scrie pe adresa redactorsef@bugetul.ro, urmând ca, ulterior, noi să facem publice cazurile lor.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare