sursa foto:  pexels

Taxă suplimentară pentru deținătorii acestor mașini- Dimensiunea mașinii v-ar putea face să scoateți mai mulți bani din buzunar

Potrivit unei organizații din Franța care se ocupă cu problemele legate de transport, proprietarii de SUV-uri ar trebui să plătească o taxă suplimentară! Motivul: dimensiunea mașinii.

Mașinile cresc la anual

Potrivit ONG-ul Transport și Mediu, lățimea mașinilor care se vând în UE crește anual, iar mai mult de jumătate din aceste mașini au peste peste 1,80 m.

Au fost analizate cele mai bine vândute 100 de mașini în UE

După analiza celor 100 de mașini vândute în Uniunea Europeană, ONG-ul Transport și Mediu a observat că,  între 2018 și 2023, lățimea acestora a crescut considerabil, mai exact de la 177,9 centimetri, la 180,3 centimetri.

Citește și: Camera de Gardă cu plată! Pacienții trebuie să scoată bani din buzunar, în caz de urgență, la stat

Soluțiile pe care le propune  ONG-ul Transport și Mediu

ONG a găsit și soluția pentru a descuraja europenii să cumpere mașini mari. Mai exact, se propune ca locurile de parcare să fie mai scumpe, exact așa cum se întâmplă la Lyon, în Franța sau la Tubingen, în Germania,

Și bineînteles, să existe facilități fiscale pentru cei care își cumpără mașini mici, acest lucru motivându-i pe producători să dezvolte mai mult acest segment.

 

Vezi și: Ce pensie vei avea după 5 ani de muncă și de contribuții în acest stat european. Mulți români au lucrat aici

Lățimea mașinilor a crescut constant în ultimii ani

ONG-ul Transport & Environnement a făcut public acest studiu privind evoluția dimensiunilor mașinilor noi care s-au vândut în Europa, chiar în momentul în care la Paris se vota prețul parcării SUV-urilor

Studiul compară mașinile din 2018 și 2023, vândute în Uniunea Europeană

Concret, această creștere a volumului înseamnă 1 centimetru în plus de lățime la fiecare 2 ani.Studiul a fost realizat pe cele mai vândute 100 de mașini din Uniunea Europeană, fiind comparată lățimea media a acestora.

În 2018, lățimea medie era 177.8 centrimetri, iar în 2020, 180,2 centrimetri, ceea ce, potrivit ONG-ului reprezintă o reală problemă.

„Dintre cele mai bine vândute 100 de modele în 2023, 52% vor avea o lățime de peste 180 de centimetri”, se arată într-un comunicat de presă al Transport & Environment, citat de Aleph News.

Citește și: Amendă de 2900 de lei pentru șoferii care fac greșeala. Prevedere stipulată clar în Codul Rutier 2024

Pentru ONG-uri, aceste tipuri de mașini nu sunt potrivite în marile orașe

 „Acest prag de 180 de centimetri corespunde lățimii minime standard pentru parcările pe stradă în marile orașe, inclusiv la Paris. Ca urmare, mașinile depășesc și ocupă prea mult spațiu”, se arată în comunicatul de presă citat de Aleph News.

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare