sursa foto:  primm.ro

Vești uriașe pentru românii cu credite! Iată ce trebuie să faceți pentru a avea o rată mai mică

Sute de mii de români se vor confrunta, de la 1 aprilie, cu scumpirea ratelor la bănci, pe fondul creșterii IRCC, indicele care a înlocuit ROBOR pentru creditele contractate după luna mai a anului 2019.

În acest context, e util pentru cititorii noștri să le prezentăm o soluție legală și gratuită, prin care pot ajunge la înțelegeri mai convenabile cu băncile și cu ajutorul cărora pot scăpa de o mare povară.

Soluția vine de la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) , care intermediază gratuit negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare, potrivit playtech.ro

„Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către CSALB completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. Pentru soluționarea dosarelor CSALB colaborează cu 17 conciliatori, specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță”, transmit reprezentanții CSALB.

În scurt timp, vei ajunge la o soluție ce-ți poate rezolva poate cel mai mare motiv de stres și supărare pe care-l ai în viața ta în acest moment. „Deși timpul maxim de soluționare a unei negocieri în cadrul CSALB este de 90 de zile și poate depăși acest termen în cazul negocierilor mai complicate (potrivit OG nr.38/2015), în ultimii patru ani asistăm la scurtarea duratei medii în care se finalizează o conciliere. Astfel, în comparație cu anii 2019 și 2020, se ajunge de peste două ori mai repede la o soluție. 90% dintre cele 658 de negocieri dintre consumatori și bănci purtate anul trecut în cadrul CSALB s-au încheiat cu acceptarea de către ambele părți a soluțiilor propuse de conciliatorii Centrului”, conform instituției.

Amintim că au existat succese răsunătoare ale CSALB. De exemplu, o bancă a acceptat să șteargă 446.000 de lei din soldul creditului unui consumator, cu condiția ca cei doi codebitori să achite suma de 800.000 de lei și să încheie, astfel, un credit contractat în 2007.

„Este un caz unic nu doar prin sumele implicate, ci și prin efortul făcut de ambele părți să ajungă la un compromis. Consumatorul a solicitat concilierea deoarece făcuse mai multe restructurări ale acestui împrumut și nu reușise să respecte termenele de rambursare. Practic, nu mai putea plăti ratele mari la care se angajase.

Scenariul pe care l-a propus consumatorul era ca banca să reducă soldul de la 1,2 milioane de lei la 960 de mii de lei, iar datoria rămasă să fie achitată în următorii zece ani. Scenariul inițial cu care venise banca în conciliere era să prelungească doar cu câteva luni termenul de plată și să nu acorde niciun discount, ținând cont că pentru acest împrumut începuseră deja procedurile de executare. De aici au început negocierile care au durat 165 de zile și în care am purtat peste 10 runde de negocieri.

Particularitatea cazului nu este doar reducerea oferită de bancă, ci și efortul și resursele angajate de consumator. Pot spune că în negociere am ajuns la mijloc: am obținut un termen scurt de plată pentru cei 800 de mii de lei, așa cum își dorea banca și o reducere consistentă a soldului, de peste 400 de mii de lei, așa cum își dorea consumatorul. Din fericire, consumatorul a reușit să obțină un alt împrumut, de la o altă bancă, și a achitat suma de 800 de mii de lei integral, așa cum solicitase banca. A fost unul dintre puținele cazuri în care ambele părți au făcut compromisuri serioase și au implicat eforturi financiare mari”, a explicat Alina Radu, conciliator CSALB și avocat.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare