factura

Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE, despre plata în rate a facturilor la energie: ‘Furnizorul automat trebuie să-i ofere clientului și posibilitatea plății eșalonate’

Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE), a vorbit despre cum vor arăta noile facturi la energie.

 

Vicepreședintele ANRE a afirmat despre plata în rate a facturilor la energie că ”furnizorul  automat trebuie să-i ofere clientului și posibilitatea plății eșalonate”.

 

Atât la energie electrică, cât și la gaze naturale a fost aprobat un nou regulament de furnizare, cel pe energie electrică încă de la mijlocul lunii februarie, cel la gaze naturale cred că în urmă cu două săptămâni. Ambele regulamente au niște prevederi cu privire la elmentele minime ce trebuie incluse în factură. Acele informații minimale ce trebuie comunicate clientului cu ocazia emiterii facturii.

Nu noi am insistat să fie incluse în factură

Mare parte din aceste elemente vin din directivele europene care prevăd elemente minimale care trebuie comunicate clienților. Mare parte din ele nu reprezintă invenția noastră, nu noi suntem cei care insistăm ca această multitudine de informații să ajungă la client”, a spus vicepreședintele ANRE.

Ceea ce am făcut noi și, până la urmă aceasta a fost intenția, a continuat Zoltan Nagy, ”a fost să selectăm și să grupăm în două categorii aceste elemente. Prima categorie care trebuie neapărat să apară pe prima pagină a facturii și celelalte elemente pe care noi am considerat că nu sunt chiat atât de esențiale și poate nu sunt de interes pentru toți consumatorii vor fi incluse în anexele la factură sau pe verso.

Obligația de plată a clientului se suspendă

Concret, pe prima pagină a facturii trebuie să apară, atât la energie electrică, cât și la gaze, datele de identificare ale furnizorului și ale clientului, evident. Trebuie să apară, de asemenea, data de încetare a contractului, dacă este pe o perioadă nedeterminată, numărul și data emiterii facturii, perioada de facturare și cantitatea facturată, termenul scadent de plată, până la ce dată trebuie să achite clientul factura respectivă, eventualele obligații de plată neachitate din trecut și valoarea totală de plată.

În cazul energiei electrice și prețul unitar, în cazul gazelor nu am insistat să punem prețul unitar. Mai trebuie să fie prezente niște date de contact al furnizorului, astfel încât, în momentul în care o problemă cu factura, o nelămurire legată de cuprinsul facturii, fie că vorbim de cantitate, fie că vorbim de perioada facturată, clientul să se poată adresa și să-l întrebe pe furnizor în legătură cu aceste nereguli. Iar furnizorii, în cazul unei facturi contestate sau a unei simple observații făcute de client, este obligat să răspundă în 15 zile lucrătoare, perioadă în care și obligația de plată a clientului se suspendă.

Plata eșalonată

În ceea ce privește contractul-cadrul, toți cei încadrați în categoria de consumatori vulnerabili, indiferent de suma facturată sau perioada facturată, oricând au acest drept de a solicita plata eșalonată în minim trei rate. Toți ceilalți clienți beneficiază și ei de acest drept de a plăti în rate sau eșalonat factura în situația în care furnizorul nu respectă perioada de facturare și factura include o perioadă mai mare de o lună. Perioada normală de facturare este de o lună și am văzut, în cursul anului trecut, ba chiar și anul acesta, că sunt furnizori care au întârziat și continuă să întârzie. Deci, în momentul în care furnizorul facturează o perioadă mai mare de o lună, automat trebuie să-i ofere clientului și posibilitatea plății eșalonate”, a explicat Zoltan Nagy, conform dcbusiness.ro.

 

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare