sursa foto:  ebihoreanul.ro

Alexandru Rafila, mesaj pentru autorități: ‘Trebuie să lucrăm la o acoperire vaccinală cât mai mare și într-un timp cât mai scurt’

Medicul Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS, atrage atenția că „Ținta de 10 milioane de oameni vaccinați va fi mai greu de atins dacă nu lucrăm cu toții la convingerea oamenilor să se vaccineze” .
„Care va fi procentul din populaţia României care se va vaccina, rămâne de văzut, dacă până acum interesul a fost mare pentru că am discutat şi de cantităţi limitate de vaccin şi cei care doreau neapărat să se vaccineze au şi făcut-o deja, în perioada următoare, dacă nu o să lucrăm cu toţii la convingerea oamenilor să se vaccineze, atunci acele ţinte clamate, de peste 10 milioane de locuitori, vor fi atinse mai greu.

Trebuie să lucrăm la o acoperire vaccinală cât mai mare şi într-un timp cât mai scurt, pentru că, dacă reuşim să spunem la sfârşitul toamnei să vaccinăm zece milioane de persoane este una , dacă reuşin să vaccinăm zece milioane de persoane până la jumătatea anului viitor este altă situaţie, şi noi ne dorim ca şi România să fie în valul ţărilor care reuşesc să reia integral activităţile economice şi sociale încă din acest an.

Toată lumea ia cazul Israelului drept şcoală, acolo încrederea în autorităţi este foarte mare şi chiar dacă guvernele se succed şi este o anumită instabilitate politică, încrederea în autorităţile sanitare vă spun că este foarte mare, ori noi cred că trebuie să acţionăm pe două planuri:
autorităţile să recâştige încrederea, eu cred că în momentul de faţă încrederea în autorităţi, mai ales în cele de sănătate este destul de redusă, şi dacă nu se schimbă această percepţie, niciun mare succes nu se va înregistra la campania de vaccinare şi cred că ar fi bine să înlocuim discursul politic cu unul profesional, exclusiv profesional, şi să nu mai folosim subiectele de sănătate publică în scop politic, în primul rând, şi, în al doilea, campaniile de informare să fie coordonate de la nivelul Guvernului în mod evident, nu trebuie să facă fiecare chiar ce-l taie capul, trebuie să existe o coordonare tehnică, profesională, a campaniei de comunicare, care trebuie adaptată diverselor medii, urban, rural, diverselor categorii de vârstă sau categorii sociale, pentru că, altfel, o campanie plictisitoare, anostă, cu nişte postări ale unor persoane publice care s-au vaccinat, nu cred că este suficientă pentru ca oamenii să vină la vaccinare”, a spus specialistul, informează news.ro.

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare