sursa foto:  stirisuceava.net

După ancheta Bugetul.ro, Poliția a sesizat Parchetul! IPJ Suceava a demarat verificări cu privire la modul în care a fost menținut în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Silviu Crețu, considerat ‘Mâna Dreaptă’ a lui Gheorghe Flutur

La 30 iunie am prezentat, în exclusivitate, „Ciudatul caz al vicepreședintelui CJ arestat pentru luare de mită, considerat ‘Mâna Dreaptă’ a lui Gheorghe Flutur! Iz de ilegalitate în menținerea sa în Arestul IPJ”. Mai precis, Silviu Crețu, vicepreședinte al Consiliului Județean Suceava la data comiterii faptelor, a fost trimis în judecată de procurorii DNA, la 27 mai, pentru luare de mită. La acea dată, Silviu Crețu se afla în arest preventiv, iar procurorii au solicitat ca această măsură să fie menținută. Potrivit legii, după trimiterea sa în judecată, Silviu Crețu trebuia transferat, DE ÎNDATĂ, din Centrul de Reținere și Arestare Preventivă (CRAP) al IPJ Suceava în penitenciar. Pentru a rămâne la CRAP și a nu fi transferat la penitenciar, acolo unde condițiile sunt mai aspre, Crețu a găsit o portiță legislativă. A făcut cerere de a presta muncă în folosul Centrului Reținere și Arestare Preventivă. Solicitarea i-a fost aprobată, însă, conform surselor Bugetul.ro, Silviu Crețu nu ar fi efectuat nici măcar o zi de muncă. La vremea respectivă, am făcut o solicitare către IPJ Suceava, pentru a afla cum de a rămas Silviu Crețu în Centrul de Arestare Preventivă. Astăzi am primit, prin e-mail, răspunsul IPJ Suceava. Poliția Suceava confirmă ceea ce au declarat sursele Bugetul.ro, anume că fostul vicepreședinte al CJ Suceava a întocmit o cerere, la 31 mai, prin care a solicitat efectuarea de activități de muncă neremunerată în cadrul Centrului de Reținere și Arestare Preventivă – IPJ Suceava. Mai mult, Inspectoratul Județean de Poliție Suceava ne-a precizat că „s-a autosesizat și a dispus verificări prin structura de control intern cu privire la eventuale încălcări ale procedurilor incidente”. În plus, IPJ Suceava a precizat, pentru Bugetul.ro, că a informat unitatea de parchet competentă „în vederea stabilirii existenței/inexistenței unor elemente constitutive ale unor eventuale fapte de natură penală sau fapte asociate, dar și pentru individualizarea răspunderii și participației la săvârșirea lor”.

Vezi și EXCLUSIV Ciudatul caz al vicepreședintelui CJ arestat pentru luare de mită, considerat ‘Mâna Dreaptă’ a lui Gheorghe Flutur! Iz de ilegalitate în menținerea sa în Arestul IPJ

Având în vedere solicitarea dumneavoastră în referire la o persoană privată de libertate aflată în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al IPJ Suceava, cerere formulată în baza Legii 544/2001, vă facem cunoscut faptul că aceasta a fost înregistrată cu nr. 267.548 din 30.06.2022. 

În legătură cu cele solicitate vă comunicăm următoarele:

Cadrul normativ care reglementează executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal este Legea nr. 254/2013.

Articolul 260 privind „Transferarea persoanelor private de libertate în penitenciar” din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal precizează la alin. (1) că „șeful centrului de reţinere şi arestare preventivă dispune, de îndată, transferul persoanei private de libertate în penitenciar sau în penitenciarul-spital, după trimiterea în judecată şi verificarea legalităţii şi temeiniciei măsurii preventive” potrivit prevederilor art. 348 alin. (2) din Codul de procedură penală coroborate cu dispoziţiile art. 207 alin. (2) – (4) din Codul de procedură penală (…)”.

Totodată, conform art. 115 alin. 2 din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, persoanele arestate preventiv aflate în curs de judecată care au fost selecţionate pentru a presta activităţi în interesul centrului pot fi menţinute, cu acordul lor, pe o perioadă de maximum 6 luni, în centrul de reţinere şi arestare preventivă.

Precizăm că la data de 31.05.2022 persoana indicată de dumneavoastră a depus o cerere prin care a solicitat efectuarea de activități de muncă neremunerată în cadrul Centrului de Reținere și Arestare Preventivă – IPJ Suceava.

Solicitarea a fost aprobată, acordându-se dreptul de prestare a activităților gospodărești la nivelul Centrului de Reținere și Arestare Preventivă – IPJ Suceava, având în vedere faptul că s-a constatat respectarea cumulativă a tuturor prevederilor și condițiilor impuse de Legea nr. 254/2013 și art. 257 alin. 1 din HG nr. 157/2016. 

În ceea ce privește modul efectiv de executare și prestare a activităților de muncă neremunerată în cadrul Centrului de Reținere și Arestare Preventivă de către persoana în cauză, având în vedere informațiile apărute în spațiul public, IPJ Suceava s-a autosesizat și a dispus verificări prin structura de control intern cu privire la eventuale încălcări ale procedurilor incidente.

Totodată, în vederea stabilirii existenței/inexistenței unor elemente constitutive ale unor eventuale fapte de natură penală sau fapte asociate, dar și pentru individualizarea răspunderii și participației la săvârșirea lor, IPJ Suceava a sesizat în mod oficial unitatea de parchet competentă pentru dispunerea măsurilor care se impun”, a precizat, pentru Bugetul.ro, IPJ Suceava.

Dezvăluirea făcută, la 30 iunie, de Bugetul.ro

Silviu Crețu, vicepreședinte al CJ Suceava la data comiterii faptelor, a fost trimis în judecată de procurorii DNA, la 27 mai, pentru luare de mită. Crețu este considerat de presa suceveană drept „Mâna Dreaptă” a lui Gheorghe Flutur, președinte al CJ Suceava și lider marcant al PNL. Conform legii, după trimiterea sa în judecată, Silviu Crețu trebuia transferat, DE ÎNDATĂ, din Centrul de Reținere și Arestare Preventivă (CRAP) al IPJ Suceava în penitenciar. Pentru a rămâne la CRAP și a nu fi transferat la penitenciar, acolo unde condițiile sunt mai aspre, Crețu a găsit o portiță legislativă. A făcut cerere de a presta muncă în folosul Centrului Reținere și Arestare Preventivă. Solicitarea i-a fost aprobată, însă, conform surselor Bugetul.ro, Silviu Crețu nu ar fi efectuat nici măcar o zi de muncă. Potrivit surselor Bugetul.ro, șeful IPJ Suceava, comisarul-șef Constantin Poenari, ar fi consătean și fin al lui Gheorghe Flutur. Despre gradul de rudenie dintre Poenari și Flutur a scris și Ziuanews.ro. Astăzi Bugetul.ro a făcut o solicitare către IPJ Suceava, pentru a afla cum de a rămas Silviu Crețu în Centrul de Arestare Preventivă. Când vom primi un răspuns, îl vom publica. Totodată, Bugetul.ro vă prezintă și paginile din registrul CRAP IPJ Suceava, unde se poate observa că Silviu Crețu nu a efectuat nici măcar o zi de muncă.

Surse ale Bugetul.ro ne-au dezvăluit că Silviu Cristinel Crețu, fost vicepreședinte al CJ Suceava, ar fi fost „menținut ilegal în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă” din cadruI IPJ Suceava. Potrivit sursele noastre, Silviu Crețu trebuia transferat către penitenciar, după ce a fost trimis în judecată pentru luare de mită, la 27 mai.

Conform surselor Bugetul.ro, pentru a nu ajunge în penitenciar, acolo unde regimul de detenție este mai sever, Silviu Crețu a făcut cerere, pe 31 mai, să iasă la muncă în folosul Centrului de Reținere și Arestare Preventivă. La 9 iunie, solicitarea i-a fost aprobată. Tot la acea dată, Silviu Crețu a semnat angajamentul că va presta activități în folosul CRAP al IPJ Suceava, fără a fi remunerat.

Potrivit paginilor din registrul Centrului de Arestare Preventivă, obținute de Bugetul.ro, Silviu Crețu nu a efectuat nici măcar o zi de muncă. Trebuie precizat că paginile au fost anonimizate, însă se poate observa că niciunul dintre numele care apar în registru nu începe cu litera „C” (n.r. – Crețu).

 

Ce spune legea

Articolul 260 privind „Transferarea persoanelor private de libertate în penitenciar” din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal precizează la alin. (1) că „Şeful centrului de reţinere şi arestare preventivă dispune, de îndată, transferul persoanei private de libertate în penitenciar sau în penitenciarul-spital, în următoarele cazuri:

a) după trimiterea în judecată şi verificarea legalităţii şi temeiniciei măsurii preventive potrivit prevederilor art. 348 alin. (2) din Codul de procedură penală coroborate cu dispoziţiile art. 207 alin. (2) – (4) din Codul de procedură penală (…)”.

De asemenea, conform Art. 115 din Legea nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal:

(1) După trimiterea în judecată, persoanele arestate preventiv sunt transferate în penitenciar.

(2) Persoanele arestate preventiv aflate în curs de judecată care au fost selecţionate pentru a presta activităţi în interesul centrului pot fi menţinute, cu acordul lor, pe o perioadă de maximum 6 luni, în centrul de reţinere şi arestare preventivă”.

DNA Îl acuză pe Crețu că ar fi luat mită 40.000 de euro

În cauza mediatizată prin comunicatele 326/VIII/3 din 5 aprilie 2022 și nr. 324/VIII/3 din 4 aprilie 2022, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Cluj au dispus trimiterea în judecată a inculpatului CREȚU SILVIU-CRISTINEL, la data faptelor vicepreședinte al Consiliului Județean Suceava, pentru săvârșirea infracțiunilor de luare de mită și trafic de influență.
În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut, în esență, următoarea stare de fapt:
În cursul lunii decembrie 2020, inculpatul Crețu Silviu-Cristinel, în calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Suceava, ar fi primit, de la administratorul unei societăți comerciale, suma de 40.000 euro, lăsându-l să creadă că va interveni pe lângă persoanele din cadrul Consiliului Județean Suceava cu atribuții de decizie în derularea contractelor de reabilitare de drumuri, astfel încât derularea a două acorduri contractuale încheiate de instituție cu o asociere la care firma omului de afaceri este parte să decurgă fără impedimente. Aceste demersuri ar fi avut loc in contextul unor neînțelegeri intre autoritatea județeană Suceava beneficiara proiectului si asocierea din care face parte firma omului de afaceri, iar contractele de lucrări vizau reabilitarea unor loturi din cadrul Proiectului regiunea nord-est axă rutieră strategică 1: Iași-Suceava.
Într-un context diferit, la data de 16 martie 2022, în calitate de vicepreședinte al Consiliului Județean Suceava, având atribuții de coordonare a Direcției județene de Drumuri și Poduri Suceava, ar i-ar fi pretins aceluiași om de afaceri o sumă de bani, neindividualizată, pentru desfășurarea fără impedimente a unui acord cadru având ca obiect lucrări de reparații pe drumurile județene, pe timp de vară și iarnă, acord încheiat de o asociere la care firma omului de afaceri era parte.
Ulterior, la data de 29 martie 2022, inculpatul ar fi precizat care este suma pretinsă, respectiv 40.000 euro, bani primiți de inculpat la data de 4 aprilie 2022, când a fost prins în flagrant.
În vederea confiscării speciale, s-au dispus măsuri asiguratorii asupra unor bunuri imobile deținute de inculpat.
Dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul Suceava cu propunere de a se menține măsurile preventive și asigurătorii dispuse în cauză.
Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție”, a transmis, la 27 mai, Direcția Națională Anticorupție.

Eugen DINU

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare