sursa foto:  gandul.info

Cu aproape 1.700 de unități, cel mai mare lanț de magazine din România anunță că a doborât un nou record! Recent a fost achiziționat de gigantul Mega Image

La finalul lunii octombrie 2023, cel mai mare lanț de magazine din România a fost achiziționat de gigantul Mega Image, compania belgiano-olandez urmând să plătească 1,3 miliarde de euro.

Lanțul de magazine Profi a anunțat că a doborât un nou record și că va încheia anul cu 1400 de magazine partener. Trebuie precizat că Profi are aproape 1.700 de magazine partener și integrate.

„Atingerea acestui prag important de magazine partener vine să confirme încă o dată ca PROFI are expertiza necesară pentru a dezvolta pe mai departe acest proiect”, a afirmat Marius Duval, Director de Dezvoltare magazine partener Profi.

„Suntem extrem de mândri de partenerii noștri și de rezultatele pe care le-am realizat împreună. De-a lungul timpului, am trăit experiențe frumoase și ne-am bucurat de realizări dar au fost și momente dificile pe care am reusit sa le depasim cu brio. Consider că asta face ca Proiectul Partener Profi să fie unul de succes. Pe lângă pachetele financiare, oferim siguranță prin faptul că partenerii noștri sunt sprijiniți și îndrumați, oferim diversitate prin varietatea de formate de magazin cu care lucrăm și poate cel mai important. Punem suflet în tot ceea ce facem. Nu ne oprim aici, vom continua și anul viitor să extindem numărul partenerilor și să dezvoltăm marea Familie Profi.

Există parteneri care gestionează unul sau mai multe magazine. Toate părțile implicate în acest program au de câștigat deoarece clienții se bucură de o atmosferă mai plăcută și servicii mai bune la cumpărături.

De la 15%, cât reprezentau aceste magazine în 2019, au ajuns azi să reprezinte 80% , cu o medie de creștere anuală de peste 300 noi magazine în parteneriat.

Odată acceptați în program, partenerii primesc spre gestionare un magazin operațional, cu procese și proceduri gata implementate. Ei nu trebuie să cheltuiască nimic pentru identificarea, închirierea și amenajarea spațiului, iar în cazul preluării unui magazin cu vechime, acesta are deja o bază formată de clienți fideli.

Totodată, beneficiază de notorietatea brandului PROFI și de strategia de marketing și atragere a clienților, fără a plati taxe de marketing. Noul Partener nu trebuie să se preocupe nici în privința fluxului de numerar pentru aprovizionarea cu marfă, PROFI preluând această activitate complexă. Atât Partenerilor, cât și personalului lor, le sunt asigurate sesiuni de pregătire în cadrul acestui program lansat în urmă cu mai bine de zece ani, într-un model de business de succes, care și-a demonstrat pe deplin viabilitatea”, a mai spus el.

„Am început să lucrez în domeniu într-un magazin alimentar mic, de cartier, ulterior angajându-mă la Profi, unde lucrez de peste 16 ani”, declară Elena Mureșan care conduce un magazin Profi din Dej și, din luna noiembrie, a decis să se alăture partenerilor rețelei, devenind partenerul cu numărul 1000.

„Am fost casier, șef de tură, șef de magazin și acum partener. Am preluat magazinul pe care l-am coordonat și în trecut, unde am reușit să-mi construiesc o echipă solidă cu care fac treabă foarte bună. Mă bucur că sunt în puternica echipă PROFI, iar plusul de libertate în luarea deciziilor pe care îl am acum îmi dă un nou fel de satisfacție”, a spus ea.

Cu aproape 1.700 de magazine partener și integrate în mai bine de 820 de localități și peste 28.000 de angajați, Profi este rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere în teritoriu din România.

Comunicatul proprietarului Mega Image, prin care a anunțat achiziționarea Profi:

„Ahold Delhaize are plăcerea de a anunța că a convenit să achiziționeze 100% din retailerul român de produse alimentare Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa, sub rezerva aprobării de către autoritățile de reglementare. Această achiziție oferă o potrivire puternică a formatului și o propunere de clienți complementară pentru marea marcă locală Mega Image a Ahold Delhaize pe piața românească. România este o piață atractivă care se confruntă cu o creștere continuă a averii publice și a puterii de cumpărare, determinată de fundamentele economice puternice.

Profi este liderul retailerilor tradiționali de produse alimentare din România, operând 1.654 de magazine în țară. În cele douăsprezece luni care s-au încheiat în iunie 2023, compania a generat vânzări de 2,5 miliarde de euro.

Achiziția va dubla dimensiunea afacerii românești existente a Ahold Delhaize, care operează sub marca Mega Image și are 969 de magazine, preponderent în zonele urbane. Combinația va completa și va extinde amprenta existentă a Ahold Delhaize în România pentru a deservi mai bine atât zonele urbane, cât și cele rurale. Potrivirea puternică a formatului și propunerile complementare pentru clienți dintre mărcile Profi și Mega Image le vor permite să deservească mai bine consumatorul român, stimulând atât creșterea vânzărilor, cât și a profitabilității.

Ahold Delhaize se așteaptă să genereze o creștere semnificativă a veniturilor și sinergii din această tranzacție. Aceste sinergii preconizate vor aduce beneficii directe clienților români, prin capacitatea sporită a companiei de a reinvesti în propunerea de valoare pentru clienți, digitalizare, ESG și propunerea de valoare pentru angajatori.

Ahold Delhaize va plăti o valoare de aproximativ 1,3 miliarde de euro, ceea ce corespunde unei valori de întreprindere ajustate în funcție de leasing de 1,8 miliarde de euro (după IFRS 16).

Se preconizează că combinarea cu Profi va avea ca efect creșterea vânzărilor și a marjei EBIT (după sinergii și integrare) pentru Ahold Delhaize Europe și creșterea EPS pentru Ahold Delhaize, toate în primul an de la închidere.

Contravaloarea achiziției va fi finanțată în proporție de 100% din datorie, iar tranzacția se preconizează că se va încheia în 2024, după îndeplinirea condițiilor de închidere obișnuite, inclusiv aprobarea autorităților de reglementare.

Frans Muller, directorul executiv al Ahold Delhaize, a declarat:

„Ambele companii sunt în curs de a fi achiziționate: „Sunt foarte încântat să urez bun venit Profi în familia Ahold Delhaize Urmărim de ceva vreme traiectoria companiei și admirăm ceea ce echipa Profi a reușit să realizeze.

Cred cu tărie că Profi are în față o cale de creștere interesantă și aștept cu nerăbdare să colaborez cu echipa pentru a ne consolida în continuare prezența în Europa Centrală și de Sud”.

Wouter Kolk, directorul general al Ahold Delhaize Europe & Indonesia, a declarat: „Ambele companii au fost înființate în anul 2009: „Aș dori să adresez un călduros bun venit întregii echipe Profi, suntem foarte încântați să o includem în familia noastră. Acest pas înainte ne fortifică poziția în Europa Centrală și de Sud, subliniază, de asemenea, încrederea noastră în potențialul acestei regiuni.

Atât Mega Image, cât și Profi au servit cu succes clienții români în ultimele decenii, ceea ce s-a tradus printr-o loialitate și o creștere sporită. Prin alăturarea la familia noastră, combinația va beneficia de cele mai bune practici europene în domeniile digitalizării, aprovizionării, sortimentului local extins, infrastructurii și sustenabilității. Sunt entuziasmat de călătoria care ne așteaptă”.

Următorii pași. Tranzacția este supusă unor condiții, inclusiv autorizarea fuziunii în conformitate cu legile și reglementările aplicabile în materie de concurență. Închiderea tranzacției este așteptată pentru 2024.

BofA Securities și Goldman Sachs au acționat în calitate de consilieri financiari ai Ahold Delhaize; CMS și GNP Guia Naghi & Partners au acționat în calitate de consilieri juridici”.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare