sursa foto:  pexels

Cum vor arăta noile certificate de naştere, căsătorie și deces- Anul acesta vor avea loc schimbări uriașe

Vin vești bune.Potrivit unui  document publicat de Ministerul de Interne pe 22 ianuarie 2024, patru dintre documentele de stare civilă – naştere, căsătorie, divorţ şi deces – vor fi disponibile și în format electronic.

 

Autoritățile iau din ce în ce mai multe măsuri în ceea ce privește digitalizarea, care este foarte importantă, oamenii vor avea numai beneficii, precum o eficiență sporită, colaborare ușoară cu autoritățile, accesibilitate și cel mai important, timpul.

Digitalizarea începe cu cărțile de identitate

Potrivit informațiilor comunicate de autorități, începând din anul 2024, cărțile de identitate urmează să fie emise în format electronic

Și certificatele emise la naștere, căsătorie, divorț sau deces vor fi digitalizate, de asemenea.

Implementarea proiectului se va finaliza până la 24 septembrie 2024

Proiectul prin care se are în vedere implementarea sistemului SIIEASC este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

Odată implementat noul sistem cetățenii români vor putea intra mai repede în posesia documentelor specifice nașterii, căsătoriei sau decesului.

Autoritățile și cetățenii vor economisii timp și bani

Spre bucuria cetățenilor, dar și a autorităților, odată implementat SIIEASC (Sistem Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă), se va reduce timpului necesar procesării informațiilor de stare civilă și a cheltuielilor de stocare pentru naștere, căsătorie, divorț și deces.

 

Te-ar putea interesa și: Cum vrea Poșta Română să scape de întârzierile colosale. Investiție de aproximativ 17 milioane de lei

Digitalizarea se face face pentru toate documentele emise în ultimii 100 de ani

Potrivit obiectivelor proiectului, se pare că nu se va face digitalizarea  doar documentele specifice nașterii, căsătoriei, divorțului și decesului începând din 2024, ci vor beneficia de diitalizare toate documentele de stare civilă emise în ultimii 100 de ani, după cum arată un document al Ministerului de Interne.

Stocarea electronică și gestiunea arhivistică a documentelor digitizate, creșterea nivelului de colaborare și comunicare între comunitățile locale și instituțiile publice în problematica stării civile și punerea în aplicare a serviciilor G2C/G2G prin implementarea suportului necesar dezvoltării serviciilor electronice se numără, de asemenea, printre obiectivele autorităților.

Digitalizarea a fost anunțată din noiembrie 2023

Ministrul Digitalizării a anunțat în noiembrie 2023 că patru dintre documentele de stare civilă – naştere, căsătorie, divorţ şi deces – vor fi disponibile și în format electronic.

,,Patru dintre serviciile de stare civilă vor fi la un click distanță: emiterea actelor pentru naștere, căsătorie, divorț și deces.Asta datorită primului proiect de anvergură în dezvoltarea serviciilor de e-guvernare, finalizat de Ministerul Afacerilor Interne, alături de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Autoritatea pentru Digitalizarea României și Serviciul de Telecomunicații Speciale.”, a scris ministrul pe Facebook în luna noiembrie

Citește și: Anunțul momentului despre pensii! Soarta vârstnicilor a fost decisă

Serviciile publice digitale sunt viitorul administrației din România,

 

,,Serviciile publice digitale sunt viitorul administrației din România, iar pașii pe care îi avem de făcut sunt clari. Digitizarea documentelor, optimizarea fluxurilor de lucru, interconectarea bazelor de date și livrarea de servicii publice electronice vor aduce administrația aproape de fiecare român!.”, a mai scris ministrul

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare