Decizia ASF nr. 262/2023 privind retragerea autorizației de funcționare a Societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare S.A., constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial. Practic, Euroins a intrat, în mod oficial, în faliment.
De astăzi, clienții și păgubiții Euroins pot începe să depună cererile de despăgubire la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA).
Fondul de Garantare a Asiguraților a precizat ce au de făcut cei care au polițe RCA la Euroins:
„Contractele de asigurare încheiate cu Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:
– titularul poliței denunță contractul de asigurare
-se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept.
-lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.
În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.
Pași de făcut pentru denunțarea polițelor:
- Transmiteți notificarea de reziliere la Euroins. Cererea de denuntare se transmite pe adresa de e-mail dedicată: reziliere@euroins.ro.
- Transmiteți la FGA, o cerere de restituire-Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
- Solicitarea dvs trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
- Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
- Copie act identitate
- Copie poliță de asigurare;
- Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate
- Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;
FGA va înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și înregistrării”.