Decizia ASF a fost publicată în Monitorul Oficial! Euroins, oficial în faliment! Ce trebuie să facă persoanele care au RCA la Euroins

Decizia ASF nr. 262/2023 privind retragerea autorizației de funcționare a Societăţii Euroins România Asigurare Reasigurare S.A., constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial. Practic, Euroins a intrat, în mod oficial, în faliment.

De astăzi, clienții și păgubiții Euroins pot începe să depună cererile de despăgubire la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA).

Fondul de Garantare a Asiguraților a precizat ce au de făcut cei care au polițe RCA la Euroins:

Contractele de asigurare încheiate cu Societatea EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A rămân valabile până la expirare, dacă nu intervine una dintre următoarele situații:

            – titularul poliței denunță contractul de asigurare

            -se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept.

            -lichidatorul judiciar numit de instanță odată cu deschiderea în instanță a procedurii falimentului denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.

        În privința încheierii unui alt contract de asigurare, la un alt asigurător, acest proces ar trebui derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.

Pași de făcut pentru denunțarea polițelor:

  • Transmiteți notificarea de reziliere la Euroins. Cererea de denuntare se transmite pe adresa de e-mail dedicată:  reziliere@euroins.ro.
  • Transmiteți la FGA, o cerere de restituire-Anexa 9, completând online formularul dedicat, pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro
  • Solicitarea dvs trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
    • Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
    • Copie act identitate
    • Copie poliță de asigurare;
    • Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate                             
    • Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;

FGA va înregistra cererile de plată și le va analiza în ordinea primirii și înregistrării”.

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare