lucian bode catalin drula

sursa foto:  romaniatv.net

EXCLUSIV Ministrul de Interne răstoarnă spusele lui Cătălin Drulă! Lucian Bode ne-a dezvăluit Articolul care îl contrazice pe liderul USR

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a vorbit, într-o conferință de presă, joi, despre achiziția de BMW-uri făcută de Poliția Română. El l-a acuzat pe fostul ministru USR al Transporturilor, Cătălin Drulă, că dezinformează cu bună știință. Șeful Internelor a dezvăluit că Drulă, pe vremea când era ministru al Transporturilor, a aprobat cererea de finanțare pentru acest proiect, semnându-l împreună cu șeful Poliției Române, chestorul Benone Matei. Ulterior, chiar dacă a recunoscut că a semnat contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM, între Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne, Cătălin Drulă a negat că a semnat și anexele cu „detalii tehnice”, acuzându-l pe șeful Internelor de minciună. Astfel, l-am contactat pe ministrul de Interne, Lucian Bode, pentru a clarifica acest aspect. Lucian Bode a declarat, în exclusivitate pentru Bugetul.ro, că în contractul pe care Drulă a recunoscut că l-a semnat se precizează, la Articolul 23, alin. (1), că „următoarele documente sunt anexe la prezentul contract și constituie parte integrantă a prezentului contract de finanțare, având aceeași forță juridică”. Așadar, după cum ne-a precizat șeful Internelor, Drulă nici nu trebuia să semneze anexele respective, având în vedere că „că ele sunt parte integrantă ale prezentului contract, având aceeași forță juridică”. Trebuie să facem precizarea că documentul făcut public de liderul USR confirmă cele spuse de Lucian Bode, așa cum se poate observa în captura foto realizată de Bugetul.ro.

Vezi și Lucian Bode îl desființează pe Cătălin Drulă: Dezinformează cu bună știință. Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, a aprobat cererea de finanțare

Lucian Bode, pentru Bugetul.ro: Ce este periculos? Că Drulă recunoaște că a semnat contractul de finanțare și afirmă din neștiință, ca să nu zic altfel, că n-a semnat anexele. Păi, nici nu trebuia să le semneze”

Dincolo de concluziile raportului Corpului de Control, pe care le-am prezentat așa cum m-am angajat public, eu am prezentat și o cronologie a evenimentelor. Cum s-a derulat în timp această procedură? Sunt șase ani – 2017, 2018 și ajungem la anul 2020. În anul 2020, mai exact pe 1 octombrie, IGPR depune cererea de finanțare, însoțită de proiectul tehnic. Deci, subliniez: CERERE DE FINANȚARE, însoțită de PROIECTUL TEHNIC – proiect tehnic realizat de IGPR.

În 12 noiembrie 2020 se adoptă Hotărârea de Guvern în care se aprobă necesitatea cheltuielilor legate de acest proiect. În 25 mai 2021, Ministerul Transporturilor, condus de Drulă, evident!, aprobă cererea de finanțare, inclusiv proiectul tehnic. Deci, cererea de finanțare nu putea fi aprobată fără proiectul tehnic, în care se spune exact ce caracteristici vor avea cele 300 de autospeciale.

Mai departe, pe 5 iulie 2021 se semnează contractul de finanțare între Ministerul Transporturilor, condus de Drulă, și IGPR.

În contractul de finanțare, pe care Drulă nu neagă că l-a semnat, la Articolul 23, se precizează următoarele: „alin. (1) Următoarele documente sunt anexe la prezentul contract și constituie parte integrantă a prezentului contract de finanțare, având aceeași forță juridică”.

Așadar, cererea de finanțare cu proiectul tehnic, în care se specifică viteză, lungime, cutie de viteze, cilindri, 4×4, toate specificațiile în baza cărora Poliția dă drumul la licitație, toate sunt parte integrantă a acestui contract.

Ce este periculos? Că Drulă recunoaște că a semnat contractul de finanțare și afirmă din neștiință, ca să nu zic altfel, că n-a semnat anexele. Păi, nici nu trebuia să le semneze, atâta vreme cât la Articolul 23 se spune că ele sunt parte integrantă ale prezentului contract, având aceeași forță juridică.

Eu îi mulțumesc public, pentru că a facilitat finanțarea unui proiect important, că nu-s numai 300 de autospeciale, sunt și aparate de măsurare a vitezei, aparate radar, acoolteste, drugtest, etilometru, tablete, 4.000 de tablete – contractul este mult mai mare, doar că s-a oprit la mașini. Dar încă o dată, ne-a acuzat că am ales mașini cu 8+1 trepte, iar în proiectul tehnic, anexă la contractul semnat de el, scrie 8+1. Eu nu puteam să pun 7+1. Dacă tăcea, filosof rămânea”, a declarat, pentru Bugetul.ro, Lucian Bode.

Vezi și Prima reacție a lui Cătălin Drulă, după ce șeful Internelor l-a acuzat de ipocrizie și dezinformare: Ciocoiul Bode minte cum respiră pentru că simte că se strânge lațul

Articolul 23 din contractul făcut public chiar de Cătălin Drulă, liderul USR:

Reacția lui Cătălin Drulă de pe Facebook, după ce Lucian Bode l-a acuzat azi că dezinformează cu bună știință  și că a semnat contractul de finanțare între Ministerul Transporturilor și MAI, pentru achiziția de mașini:

Ciocoiul Bode minte cum respiră pentru că simte că se strânge lațul

După ce săptămână trecută, eu am sesizat licitația făcută cu dedicație pentru prietenul președintelui, Bode a ieșit astăzi cu fumigene penibile.

A făcut o conferință ca să inducă voit o confuzie între finanțarea europeană a unui proiect de siguranță rutieră și licitația organizată de subordonații lui cu dedicație.

Faptele sunt următoarele. Poliția Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” (cod MySmis 125180, Programul Operațional Infrastructură Mare).

Bugetul proiectului este de 106.599.765,20 lei. Acesta prevede:
– 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor
– 4.000 de dispozitive mobile
– 1.400 de imprimante mobile termice
– 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă
– un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic
– 300 de autospeciale de poliţie

Formal vorbind, contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM, se semnează de către Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne.

Evident că am aprobat un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene. (Contractul atașat în primul comentariu).

Unde minte Bode:

1. Documentele pe care le arată Bode cu detalii tehnice sunt elaborate DE EL ȘI DE SUBORDONAȚII SĂI. Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție.
2. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui.
3. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 – probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui).
4. Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziționat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranța rutieră. Doar mașinile cu dedicație.

Licitația (achiziția publică) este făcută de Bode și subordonații săi. Responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal. Deci NU SCAPĂ!”.

Eugen DINU

URMARESTE-NE

SHARE

COMENTEAZĂ

articole similare